אנה ארונוב, צילום: ינאי יחיאל
אנה ארונוב, צילום: ינאי יחיאל

האם נצליח "לאהוב את אנה"?

בואו אגלה לכם סוד: כל אחד מאיתנו רוצה לאהוב ושיאהבו אותו. אבל לא כולם מוכנים להודות בזה, ועוד מול כל העולם. המקרה של אנה ארונוב כמשל

פורסם בתאריך: 22.11.18 17:30

     

הריאליטי שבו אנה ארונוב מחפשת אהבה ויוצאת ל-12 דייטים בין טיפולים פסיכולוגיים עלה לאוויר. נדמה לי שרק רווקות מעל גיל 30 יכולות לצפות בתכנית הזו ולהבין קצת ממה שעובר עליה, וכל השאר חושבים שהיא סתם ביקורתית באופן מופרז, תופסת מעצמה פרס עבור בן הזוג הפוטנציאלי ועם אובססיה קשה לגבי אם העולם יודע מי זאת פרידה קאלו.

אנה ארונוב רוצה אהבה בדיוק כמו שכולנו רוצים אהבה. בין אם נאמר את זה בקול או נחריש את העניין ונשחק אותה אדישים וקוליים. כולנו בסופו של דבר רוצים לאהוב ולהיות נאהבים. היא רוצה אהבה ולא מתביישת להודות בזה גם בפריים טיים, מאוד אוהבת לאהוב ולהיות נאהבת ומצהירה שהיא נותנת צ’אנס אחרון לאהבה (ועם זאת, מתגוננת בהלצה ומודיעה שאם זה לא יעבוד, היא תשנה צד).

למה לאנה קשה למצוא אהבה?

ראשית, היא הגדירה כבר מזמן איך נראית אהבה ומה היא אמורה לגרום לה להרגיש, כך שכל דבר אחר שלא מסתדר עם התפיסה שלה מנטרל את בן הזוג הפוטנציאלי. כך, למשל, ניכר בתכנית שלאנה ארונוב יש ארסנל של שאלות אל מול בני הזוג הפוטנציאליים שלה, מבחינתה הם "עאלק לא נכנסים לאינטרנט" ולא יודעים מי היא, הם מדברים מלא על עצמם והיא בטוחה שהם צריכים להתאמץ כדי לקטוף את הפרס שהיא.

היא לא מבינה דבר אחד פשוט — בדייט אמורים ליהנות. מרוב שהיא מרוכזת במטרה, היא מאבדת את הכיף בלעשות דייט באתר בנייה 80 מטר מתחת לאדמה. היא מחפשת שיחה אינטימית אבל קצת הורסת כי היא מגלגלת עיניים גם על הבית המושלם של הבחור השני כי אין בו מספיק אמירה אישית. ואם הוא לא היה אף פעם בתיאטרון, אז אין סיכוי שזה יעבוד ביניהם. ולגבי הקליק שהיא מחפשת, בא לי לומר לה ישר לפנים שלפעמים קליק זה רק חטיף מדליק, ואהבה, בטח בדייט ראשון, לא צריכה לרגש אותך כאילו את בהתאהבות ראשונה בגיל 16. הפרפרים האלה בבטן או הקליק זה משהו שלא חייב לבוא בהתחלה, אלא משהו שאמור לקרות בתוך מערכת היחסים, בדברים הרגילים, היומיומיים והשגרתיים של מערכת היחסים דרך מחוות קטנות של אהבה ודאגה לבן או בת הזוג.

בפרק השני היא כבר הייתה יותר נינוחה וגם בבחורים שנהנתה עמם היא חיפשה פאקים. תבינו, זה לא שהיא מחפשת מה לא מתאים, פשוט בגיל 36 את מעדיפה לבחור את בן הזוג שלך ולנסות להימנע כמה שיותר משיברון הלב שאולי יגיע. הדור של היום זה לא הדור של פעם. היא כבר הספיקה לחשוב יותר מפעם אחת שהפעם זה זה והתאכזבה לגלות שטעתה. היא פתחה את הלב שלה, והוא נשבר יותר מפעם אחת, וזה היה כואב, מתסכל ומילא לה את כל הגוף בעצבות ופחדים. ועכשיו היא הולכת על קצת האצבעות, כמו הבלרינה שהיא, בהבנה שהיא צריכה לשנות משהו אצלה, שכן, היא כבר 36 שנה אנה ארונוב, וכנראה שהיא לא יודעת הכול, אחרת היא הייתה מצליחה מזמן להגשים את האהבה שבה.

לא שדיברתי עם אנה מתישהו. אני לא מכירה אותה, וספק אם מתישהו נשב לקפה. אני פשוט מבינה מה היא חווה כי גם אני עברתי את גיל 30 כרווקה והתאהבתי והתאכזבתי וטיפחתי סביבי חומות ברזל מחשש להיפגע. העניין הוא שכדי שהתוצאה תהיה שונה צריך לשנות משהו, קודם בך. אני את השינוי שלי עשיתי לפני משהו כמו חמש שנים, והנה, אני עוד כמה חודשים אצעד מתחת לחופה. האמת? החופה עצמה מעולם לא הייתה משאלת הלב שלי כמו מערכת יחסים טובה ובן זוג אוהב.

מי זאת פרידה קאלו?! מי זאת אנה ארונוב?!

שם התכנית הוא לאהוב את אנה, ולי יש שאלה אחת לגברת ארונוב: את אוהבת את עצמך? באמת אבל? מתחת למעטה הסלבריטאית, הרקדנית, הספורטאית, השחקנית… כשאת מביטה במראה ומבינה שבגיל 36 את רווקה ולבד, את מבינה למה? כי כמו שצריך שניים לטנגו, צריך גם שניים לאהבה, ובגדול, לכל מערכת יחסים על פני כדור הארץ.

וזה בסדר, אנה, אם את רווקה בת 36, זה אומר רק שני דברים: עד עכשיו לא היו לך הכלים לייצר את הזוגיות שאת רוצה, ולמרות שאת חושבת שאת מיואשת את עדיין לא שם. לא רק שאת יוצאת לדייטים, את גם מוכנה לעבור תהליך מול כל מדינת ישראל.

היא מפורסמת ויפה, וכל בחורה אחרת הייתה רוצה לצעוק עליה, "רוצה לדעת מה זה דייטים כושלים?" "מה, אלו אכזבות אמיתיות?" בואי, אנה, שבי רגע, תקראי. דייט כושל זה אחד כזה שמרגיש ממש זה, ואז את מקבלת מהבחור הערה כמו “לא יקרה כלום אם תורידי איזה 10 קילו”. מערכת יחסים כושלת היא כזו שבה את לגמרי מאוהבת וחושבת שהנה, אחרי שנה וחצי ביחד ויחסית המון קשיים שצצו והצלחנו לנצח את הכול יחד, את בטוחה שזה מתקדם לדבר האמיתי, ואז הבחור הזה אומר לך “אני חושב שאני רוצה לזיין עוד בחורות אחרות”. אבל כל אחת והשיט שלה, נכון?

שילמתי שישה שקלים כדי לראות את הפרק הראשון, וזה היה יותר משווה כי ראיתי את אנה והבנתי שהיא יצרה לי שיקוף לגבי איך הייתי פעם, כשהיו לי רשימות והגדרות קיצוניות לגבי איך אהבה צריכה להיראות ולהתקיים. שמחה שאני לא שם, ואיך אומרים? בקרוב אצלה.

כדי להבין מה אנה עושה לא בסדר היא באמת צריכה לצפות בתגובות של הבחורים שנפגשו איתה לדייט ראשון ולהקשיב בלופ לשאלות ולמשפטים החכמים שאומר לה הפסיכולוג ד”ר גבריאל בוקובזה, שבמקרה הוא גם בן הדוד שלי (כבר שאלו אותי: אז לא, הוא לא פנוי והוא לא יוצא עם אנה), היא צריכה קודם כול לאהוב את עצמה, אחר כך לסלוח לעצמה על כל האינטריגות הפנימיות שמלוות אותה שנים בכל ההקשר של מערכות יחסים ולתת צ’אנס לבחורים שהם בדיוק ההפך ממה שהיא חיפשה והגדירה כאהבה או משיכה עד היום, כי אם זה היה עובדו לא היה לה צורך בתכנית שלמה שמטרה לגרום למישהו לאהוב את אנה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר