לכודים ברשת

כשאתם קמים בבוקר, מה הדבר הראשון שאתם עושים? אל תחשבו יותר מדי. אני אתן לכם רמז, לרוב זה גם הדבר האחרון שאתם עושים לפני שאתם נרדמים ובמהלך רוב היום: מתעסקים בסמארטפון שלכם. אנחנו מזמן כבר לכודים ברשתות החברתיות. אז בואו לפחות נעשה את זה נכון. צרור טיפים

פורסם בתאריך: 16.11.18 13:23

     

כמעט כולנו מדלגים בקלילות כמו מעל שלוליות חורף בשנות ה-90’ בין הוואטסאפ לאינסטגרם ומשם לפייסבוק, נכנסים רגע לבדוק את המייל, מצלמים איזה משהו יפה שראיתם או אכלתם או את עצמכם, מעלים לפיד, לאינסטגרם, לסטורי של האינסטגרם ולפעמים אפילו לפיד של הפייסבוק. מה, לא ככה? אז הנה כמה דברים שחשוב שתשנו בתפיסה שלכם לגבי החיים. נכון לסוף שנת 2018.
אם אתה לא שם, אתה לא קיים

נתחיל בזה שעם כל הכבוד לכל אופציות הפרסום, רוב התכנים שמגיעים ישירות אליכם מטורגטים ספציפית אליכם ברשתות החברתיות. אנחנו קהל יעד שמתעדכן כל הזמן, ולקוחות פוטנציאלים מפולחים לכל מפרסם. מהנקודה הזאת אם אתם בעלי עסק למשל ואין לכם עמודי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים — אתם עושים משהו לא בסדר, או במילים אחרות: אתם לא קיימים.

יתרה מכך, אם יש לכם עמודים עסקיים, אבל הפוסט האחרון שפרסמתם הוא מדצמבר 2016, אתם שווי ערך לעסק סגור = לא קיים. אתם חייבים שתהיה לכם נוכחות רשתית, ולכן הדבר הבא יסביר לכם למה מארק צוקרברג הוא גאון. ברגע שעברתם את המכסה של 200 עוקבים בערך בעמוד העסקי שלכם, החשיפה שלכם יורדת פלאים ואם לא תיצרו קמפיינים ממומנים (כן, תשלמו לצוקרברג מדי חודש), אתם יורים לאוויר. אף אחד לא רואה אתכם ובטח לא תצליחו למכור משהו, גם אם זו אווירה.

רגע, בואו נעשה סדר

אם בעבר כולם היו בעיקר בפייסבוק, כיום הפייס הפך למעין קיר פרסום ומשדר פחות לייף סטייל. כך שנכון לעכשיו יש חלוקה כמעט גסה בין המשתמשים: הצעירים נמצאים יותר באינסטגרם, שנחשב לזירה העיקרית או לערוץ החיים הטובים של הרשתות החברתיות ופחות בפייסבוק (ובצעירים הכוונה לאנשים עד גיל 45 בממוצע).

הטוויטר, אגב, נחשב לאחת מהרשתות הלוהטות ברחבי העולם, אולם בישראל יש המון אנשים שפתחו מתישהו חשבון, אבל לא מתפעלים אותו. פרסום עסקי שם לא ממש עובד, לפחות לא בישראל. ואם בעבר ציוץ היה מוגבל ל-140 תווים בלבד, היום זה הכפיל את עצמו וגם שם שודרגו המשתמשים לאפשרויות כמו קיום סקרים, העלאת סרטונים ותמונות, לינקים ואפילו גיפים.

שלושה דברים שחייבים לדעת

לצלם את החביתה הסודית והמיוחדת שלכם או את החתולה השכונתית באינסטגרם שלכם זה מזמן אאוט. כך שלא משנה מה התוכן שלכם, אין באמת צורך בחשבונות חסומים, אף אחד לא יגנוב מכם את המתכון הסודי לאומלט הבוקר שלכם.

חושבים שהמצאתם את הגלגל? אז זהו שלא. האינסטגרם אמנם קיים רק משנת 2010, אבל צלמים מקצועיים קיימים הרבה זמן קודם, ולכן כמעט כל אחד מקבל השראה מעמודים אחרים שהוא עוקב אחרים או הציץ בהם, כך שגם אם האימאג’ שלכם מזכיר מישהו אחר, תנסו לפחות להקפיד על כיתוב מקורי שייתן פרשנות מעניינת לתמונה.

איך מגדילים כמות עוקבים באינסטגרם? אתם יכולים לרדת נמוך ולקנות עוקבים (לא באמת, אל תעשו את זה), אתם יכולים להשתמש בהאשטגים חכמים, ואם אתם בחורה בשנות ה- 20 לחייה, ניכר לאחרונה שמספיקות כמה תמונות כמעט פורנוגרפיות כדי להפוך לאושיות החדשות (אישית, אני מזועזעת).

 

תוכן, תוכן, תוכן

בסופו של דבר, בין אם זה בטקסט או באמצעות תמונה או וידיאו, היום הרבה יותר קל לנו דרך הרשתות החברתיות לקבל ולהעביר מידע במהירות לכמות די גדולה של אנשים, אבל כמו שתמיד מומלץ לצרף תמונה לטקסט כדי ליצור יותר עניין, כך גם חשוב להקפיד על תוכן טקסטואלי שישלים ויעביר את מה שאתם רוצים לומר וייתן פרשנות אישית.

לכל אחד יש סיפור, השאלה היא מי מספר אותו ואיפה. אז אחרי שהבנתם מה קורה בפייסבוק ובאינסטגרם, חשוב שתדעו שבתוך הרשתות החברתיות הללו הדבר הכי חם, בעיקר באינסטגרם, הוא הסטורי — פוסט שתעלו וייעלם לאחר 24 שעות. אבל תמיד תוכלו ליצור היילייטס מגניבים. בפייסבוק אגב, הסטורי פחות עובד אז אל תשקיעו יותר מדי. המלצה? צלמו מראש את התמונה לאורך ולא לרוחב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר