לפתוח דף חדש. אשדוד ביום הבחירות. צילום: פבל

הקואליציה מתחילה בתוכנו

רעמי הג’ינגלים נדמו ושאגות הפעילים נאלמו. העיר נותרה ערומה משלטי הבחירות שכיסו אותה לאורך חודשים. אפשר לחזור לדבר, פשוט לדבר

פורסם בתאריך: 2.11.18 16:10

     

“הפעם המערכה לא חשובה. אין משמעות להצבעה שלכם וכל המתמודדים ראויים”, אמר אף אחד אף פעם באף מערכת בחירות. מעבר לדרמה המוגזמת ולקריאות הפומפוזיות, המועמדים ומטות ההסברה שואלים דימויים מעולם המלחמה: מערכה, ניצחון, קרב. כולם נלחמים על העיר, כולם רוצים להציל אותה.

אז סוף סוף עברו הבחירות, ואפילו שזה לא פוליטקלי קורקט, אני רוצה לגלות לכם סוד: הקול שלכם לא כל כך קובע. וגם אם ברור שקיימת השפעה ובסופו של דבר הרכב המועצה נקבע בקלפי, למעט כמה תנועות שנכנסו לרשימת המועצה ושימחו אותי מאוד, רוב המפלגות ימשיכו את נמנומן לחמש שנים נוספות.

בטח ובטח שאין כאן שום מלחמה ושום גיבור-על שיבוא להציל את העיר. יעידו על כך כ-36% מתושבי אשדוד שלמרות הערנות הפוליטית שרחשה ערב הבחירות, למרות הקביעה בחוק של יום הבחירות כיום שבתון, עדיין בחרו שלא להגיע לקלפי.

הביטוי המשעשע של זה היה בכניסה לקלפי, כשראיתי את הפעילים שהיו בדוכנים של המפלגות השונות יושבים ביחד לסיגריה. חוצן שהיה מגיע לכדור הארץ לא היה מאמין שאלו הם יריבים פוליטיים ששלטיהם עדיין מדברים על דיכוטומיות ובידול, אך שפת הגוף שלהם מספרת שאנשים אחים הם.

יום הבחירות באשדוד. צילום: פבל

ביום שאחרי נשארנו עם ריקנות גם אם אנחנו נמנים עם המחנה שהצליח. נשארנו עם שלטי חוצות של מועמדים שאת חלקם זו הפעם האחרונה שנראה בחמש השנים הבאות. “חגיגת הדמוקרטיה”, כמו שנהוג לקרוא לה, התגלתה כחגיגה שבה השמצנו וחיטטנו לעומק כדי לשלוף פרטים מביכים ורעים על המתמודדים האחרים. נשארנו שכנים בשכונות המעורבות, חילונים, דתיים וחרדים שסוף סוף עומדים שוב אחד ליד השני, ולא אחד מול השני. שדואגים ביחד לניקיון ברחוב, שמשתפים פעולה בטבעיות כששכן נקלע למצוקה.

 

“המלחמה” הגדולה חזרה לממדיה האמיתיים ועכשיו היא כבר “חילוקי דעות”, ולא שני צדי מתרס. תודה לאל שאין סיבוב שני, אפשר כבר לדבר בטון רגיל. אפשר כבר לראות את האופק מבעד לאותם שלטי חוצות עם פניהם המרוחות של המועמדים.

ואחרי כל זה, כשאנחנו יודעים כבר את התוצאות, אפשר לתת ציונים. אפשר למחוא כף, עדיף מחיאות ממושכות, לתנועת “אשדודים” שעשו דרך מדהימה ופוזיטיבית. ל"לביאות" שנכנסו לא רק בגלל שהן נשים. לראש העיר הנבחר, שלמרות ההשגות שיש לי עליו, ראוי לציין שהוביל באומץ קמפיין ממלכתי שלא דורך על המתמודדים האחרים, אלא מתמקד בהבלטת יתרונותיו. וגם ציון לשבח לאזרחים הרבים שסירבו לקמפיינים של הפחדה והסתה, שמחו על כך, שבחרו באהבה.

ראש העיר החדש/ ישן יתחיל בימים הקרובים לגבש קואליציה ולאור הבחירות המגוונות זה יהיה אתגר מעניין. לנו, התושבים, שלא מחויבים לכללי השלטון ולהגבלות הקואליציה והאופוזיציה מותר לשבת עם כולם. בואו לא נמתין לנבחרי הציבור שיעשו את זה עבורנו, בואו פשוט נעשה את זה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר