צילום: אייקון תקשורת

אחוז הצבעה: המועמד שלי למועצת העיר

אם אתם רוצים להשפיע כיצד ייראה המקום הזה לטובת כולנו ובמידה שאתם מעוניינים לשמור על זכותכם לקטר בעתיד, חובה עליכם לבוא ביום הבחירות ולממש את זכותכם הדמוקרטית

פורסם בתאריך: 21.9.18 18:50

     

אם נפרוש את שלל מצעי הבחירות של כלל המועמדים בבחירות 2018 למועצת העיר, נגלה הבטחות שהקשר ביניהן לבין העיר אשדוד מקרי בהחלט.

אם ניקח במקביל את השפעת חברי המועצה כבודדים בשני העשורים האחרונים וננסה לנתח את העשייה האישית של כל אחד ואחת מהם, נגלה בפעם המי יודע כמה שהבטחות לחוד ומעשים לחוד.

הרי ברור לכולנו שאם נעשה סקר אזרחי בקרב התושבים ונשאל את השאלות המביכות דוגמת ״האם אתה יכול למנות 10 שמות של חברי מועצה?״ 80 אחוז מתושבי אשדוד לא יעברו את החמישה.

היות שככל הנראה שום דבר לא הולך להשתנות, וגם הפעם כולם יבטיחו הרבה ורק מעט יממשו מעט מהאידיאולוגיה שלהם, אני החלטתי לבחור במועמד המוביל שיש לו סיכוי לשנות משהו באמת: אחוז ההצבעה.

אחוז הצבעה גבוה יממש בלי כל תלות בגורם האנושי את השינוי המיוחל, ישקף כמראה מטפורית לעיר אשדוד במועצת העיר כשכל קהילה מיוצגת, טוב יותר או טוב פחות, אבל ייצוג יהיה.

בסופו של יום, בחירות זה משחק של מספרים, מספרים גדולים משפיעים יותר ומספרים קטנים משפיעים פחות. מספרים קטנים מאוד מפסידים את כל הקופה, גם חוסר יכולת להשפיע וגם אובדן לא קטן, כלכלי ונפשי.

 

בתוך האקסל היבש של המספרים יש שדות צבועים, ושם בדיוק יש לנו יכולת לשנות. בגושים. הרכב מועצה מתבטא ברוח כללית, חלקם ירצו להעיף את העיר לכיוון של תל אביב, חלקם ירצו לשמור על העיר שלנו כמו שהיא, עם צביון מסורתי לייט, וחלקם לא יתנגדו כלל שנהיה השלוחה המערבית של בית שמש.
כאן בדיוק נכנסים הצבעים של הגושים בתוך האקסל שיקבע את חמש השנים הבאות של העיר אשדוד, ויש לא מעט הטוענים את עתידה של העיר אשדוד.

אני טוען… שאשדוד תחליט!

כדי שבאמת אשדוד תחליט אי אפשר לשאול אותה ושהיא לא תענה. פעם בחמש שנים נשאל האזרח התמים מה רוצה שיקרה פה: נקי באשדוד? בטוח? יפה? משעמם? יקר? כיף? ובכלל… מה צריך לשנות?

ככל שיותר אנשים יצאו להצביע (ובאמת לא משנה למי), כך ייכנסו, יסתדרו המספרים יותר ויותר לכיוון אופייה האמיתי של העיר אשדוד, ולא נראה מועצה עם 20 מנדטים מתוך 29 שמייצגים שתי קהילות סקטוריאליות מאוד ספציפיות. זה לא נתפס, לא הגיוני ואסור שיקרה.

טיפ לסוכות: כחלק מחשבון הנפש שהתחלתם לעשות, קחו את 30 באוקטובר כפרויקט אישי. סידרנו לכם בעמל רב גם יום חופשי, תנו חמש דקות מזמנכם, שימו פתק לרשימה שאתם הכי מתחברים אליה ותרוויחו ביושר את הזכות להתלונן, במידת הצורך. גמר חתימה טובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר