חן בוקר. צילום: אסף ארביב
חן בוקר. צילום: אסף ארביב

המשבצת של הצעירים

למה החלטתי להצטרף לרשימה של ד"ר לסרי ומדוע אמרתי "לא" לאחרים שהציעו. חן בוקר על השבועיים האחרונים שעברה ועם מסר לצעירים

פורסם בתאריך: 30.8.18 18:18

     

אלברט איינשטיין אמר פעם משפט גאוני: ״אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות״. זה נכון לגבי אהבה ומערכות יחסים, לגבי טעויות בחיים וכן, גם לגבי בחירות מוניציפליות.

בתקופה הזו, חודשיים לפני הבחירות ברשויות המקומיות, כשכולם מדברים על ״שינוי״, גם אני עוברת שינוי ולומדת הרבה על האנשים סביבי ביחס ישיר להצהרה על מיקומי כמספר שש ברשימתו של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי ״אשדוד בתנופה״ (כן, קצת תוכן שיווקי).

יש כאלו שמכירים אותי שנים ארוכות והחליטו עבורי שעשיתי טעות בכניסה לפוליטיקה, יש שאפילו הרחיקו לכת והצהירו בפניי שהם כבר לא אוהבים אותי. היי, מ'מצב חברים? — בדגש על צעירי העיר אשדוד — בואו נעשה סדר בדברים, בא לכם?

אם מישהו עשה טעות כלשהי, זה בטח לא אני, אלא אתם שלא עצרתם רגע לשאול מה הכניסה שלי לפוליטיקה מביאה עמה. הייתי בעצמי מופתעת כשלסרי פנה אליי, והאמת? פנו אליי גם אחרים לפניו וסירבתי לכולם. איתו מיד הבנתי דבר אחד חשוב ועקרוני: מי שמדבר עשייה לגבי הצעירים בעיר צריך מישהו קרוב שמבין מה קורה עם הצעירים בעיר.

אני לא בטוחה שאם תשאלו את בני ה-20 בעיר מי אני, הם יידעו לומר, ובאותה נשימה בוודאות אני יכולה לומר שאם תשאלו אותם מי מבין חברי מועצת העיר בשנים האחרונות מייצג אותם, סביר להניח שאין להם מושג מי הם אלו שתפסו מושב במועצה, קל וחומר שאין להם שמץ מי ייצג אותם ואת רצונותיהם ודעתם.

*ברייק*

פעם, חבר טוב אמר לי משפט שנחקק בי: ״את לא הבחורה הכי יפה, גם לא הכי רזה או גבוהה, ועדיין, בכל פעם שאת נכנסת למקום יש לך נוכחות״. באותו הרגע הרגשתי הדבר הכי רחוק מבר רפאלי וניסיתי לשכנע את עצמי להתעמק בחלק השני של המשפט. כמה שנים אחר כך הבנתי את המשפט שלו באופן עמוק יותר לגבי ההוויה שלי: שאני לא צריכה להתאמץ ולהבליט את עצמי שכן מספיקה הנוכחות שלי כדי לשדר עוצמתיות.

לא שאני רומזת שאני לא צריכה להתאמץ, להפך. אני צריכה לעשות שעות נוספות עכשיו כדי לעשות הרבה ובהתנדבות מלאה ברמת הסברה, לתת תשובות וגם לשאול שאלות וללמוד ככל האפשר לגבי העתיד שיכול להיות פה בעיר אשדוד.
לפני כחמש שנים כתבתי שאין חיי לילה באשדוד. התגובות וההתלהמויות לא איחרו לבוא וקיבלתי המון הזמנות לבוא ולראות מה קורה בעיר. אחת התלונות שלי הייתה שנמאס לי ללכת לאותם המקומות, ומבאס אותי שאני חולקת את מקום הבילוי עם האחים הקטנים שלי.

היום אני יכולה לומר שמפת הבילוי באשדוד מתחלקת (בגסות, כן?) לשני סוגים: בילוי קולינרי עם דרינק בצד ופאבים אולד סקול, כאלה שבאים אליהם בעיקר כדי לשתות ואולי רק לנשנש משהו ליד הבירה.

אני פונה אל כל אלו שלא הצביעו בבחירות האחרונות, שמדברים בבתי הקפה ברחבי העיר ומביעים דעתם נחרצות לגבי שינוי שצריך לקרות בעיר, לעצור רגע ולעשות סדר. אשדוד היא לא מה שהייתה פעם והיא משתדרגת ומשתבחת כל העת. לא מאמינים? כנסו ל—google street view ותנו מבט בצילומים שעשתה גוגל העולמית באשדוד בשנת 2013 וראו איזה פלא…יתרה מכך אתם מוזמנים לצאת לערים סביב אשדוד ולהבין שאפשרויות הבילוי והתרבות פה מציעות עולם ומלואו, פשוט צאו מהבית — יש לנו אחלה דברים בעיר.

נכון, יש בעיות ותמיד יהיו עיניים נשואות אל מה שקורה בערים אחרות והשוואות כאלה ואחרות. ההבנה שיש בעיות היא כבר צעד חיובי כי עכשיו יושבים למצוא פתרונות, זה השלב הבא ולאחריו יגיע היישום והביצוע בפועל. חשוב לזכור שנושא הצעירים בעיר לא מתחיל ונגמר בפאבים ובילוי, ויש עוד הרבה דברים שאנחנו רוצים שיהיו פה, כמו דירות נוחות לקנייה והשכרה, תעסוקה ולימודים אקדמיים.

בקיצור, אתם יכולים להיות בעד מי שבא לכם, העיקר שתצאו ותלכו להצביע ביום הבחירות. השינוי האמיתי של העיר הזו יבוא לביטוי באמת כשהצעירים, שעד כה נשארו יחסית אדישים לכל הנוגע לפוליטיקה המקומית, יעשו צעד אכפתי למען העתיד שלנו פה בעיר. אני את הצעד המשמעותי שלי כדי לשנות דברים כבר בחרתי, בתקווה לעשות באמת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר