גרפיקה: אייקון תקשורת
גרפיקה: אייקון תקשורת

לגזור ולשמור: המדריך למתמודד בבחירות

דוד קקון עם התובנות שלו ועם הטיפים לכם, המתמודדים החדשים וחסרי הניסיון

פורסם בתאריך: 17.8.18 14:20

 

יש נטיה לכעוס על כל מועמד חדש שנכנס למרוץ הבחירות, הן לראשות והן למועצה העיר. החשש העיקרי הוא גניבת קולות פוטנציאליים. יש הגיון מאחורי הכעס רק שהפעם, בניגוד לכל הפעמים אנחנו כאן כדי לתת לכם מבט קצת אחר על המסע שמחכה לכם ואולי לתת כמה עצות שעשויות לשנות באמת את המפה הפוליטית וברוב המקרים לחסוך הרבה כסף, מאמצים, ובעיקר עוגמת נפש.

הרעיון במקור, לקום מאזור הנוחות ולצאת למסע לשינוי אידיאולוגי הוא יותר ממבורך.  אם קורצתם מהחומר הנכון ויש אחריכם אנשים שמאמינים בכם אתם בהחלט בדרך הנכונה.

הבחירות הקרובות הם הרבה יותר מעוד מערכה, לבחירות הקרובות יש בעיקר מטרה אחת, לשקף את מועצת העיר כתמונת מראה לעיר אשדוד. מה זה אומר? ייצוג תואם והולם של אוכלוסיות שונות בעיר, שבסופו של תהליך כל ציבור או קהילה מספיק רחבה תוכל לקבל מענה מנבחריה במועצה. מענה טיפולי, הקשבה ורגישות לצרכים הספציפיים שלה. בעשורים האחרונים לא כך היה, אפשר אפילו לומר שהמצב רחוק שנות אור מהמצב הריאלי.

קקון

קקון

חשוב מאוד לא רק להיכנס למועצה בתום הבחירות, עם כל הכבוד לתפקידה החשוב של האופוזיציה זה לא המקום לקדם אג׳נדות, לא משם ניתן באמת להיות זרוע מבצעת וליזום, לכן חשוב שגם במהלך הקמפיין לא יאמרו דברים ויעשו מעשים לא מחושבים שיביאו אתכם עד הבאר ולא תוכלו לשתות ממי העשייה.

הימורים פוליטיים

יש פתגם שאומר שבית הקברות מלא באנשים שהימרו הימור פוליטי לא נכון. מה ההגדרה של הימור פוליטי? להצהיר תמיכה בראש עיר כזה או אחר ולקוות שהוא יעשה את העבודה ויצליח להיבחר. ככל שהסיכוי שלו להיבחר קטן יותר כך ההימור גדול יותר וככל הנראה התמורה להימור תגדל אך כמובן שבמקרה ההפוך הסיכון מקביל. לפני מהלך תמיכה חשוב להכיר טוב טוב את הזירה ולהתייעץ עם כמה שיותר אנשים, ההשלכות להימור לא נכון קשות.

רשימות אקסל

רשימות אקסל מעודכנות הם הדבר הכי חם בקמפיין בחירות, לא מעט פעילים ומועמדים נמדדים עפ״י היכולת שלהם לנפק רשימות עדכניות, הרשימות רחוקות מלהבטיח קולות וסביר להניח שכל שם שמופיע ברשימות שלכם מופיע לפחות בעוד 3-5 רשימות של מועמדים אחרים.

הרשימות המעודכנות הם בהחלט התחלה טובה אך משם יש עוד הרבה הרבה עבודה כדי להגיע אליהם, לשכנע אותם שדווקא אתם הכי מתאימים והכי חשוב, לדעת שביום הדין הוא לא מתכנן פיקניק הכנרת.

הוצאות

בסופו של יום… הכל עניין של כסף. הכנת תקציב מסודר כולל יום בחירות הוא צעד חובה. אל תחסכו במנהל קמפיין שיבנה לכם תכנית מסודרת מבוססת עלויות מדוייקות, האמוציות בקמפיין בחירות משקרות ומשכרות, יש נטייה להגיב על קמפיינים של מתחרים הוא לנצל מומנטומים מסויימים בהברקות יצירתיות, בסופו של יום כל הוצאה מיותרת מתרכזת לשורה תחתונה כואבת. בהעדר מימון ואחריות אישית יכול המועמד למצוא את עצמו ללא החזר הוצאות ועם חובות שיקח לו כמה שנים להחזיר. רגע לפני הכרזת התמודדות, קחו בחשבון שיש לכם תקציב ותכנית תואמת.

"אחי, אנחנו איתך"

החבר׳ה הקרובים מאמינים בך, המשפחה מאחוריך, השכנים מהבניין מפרגנים… זה לא תמיד מספיק. בבחירות הקרובות יצטרך כל מועמד לגייס כ-4,000 קולות, זה לפעמים נראה מטעה ונשמע כמו משימה קלה ואפשרית. 4,000 איש צריכים לקום ביום בחירות, ללכת לקלפי ולשים את הפתק שלך מתוך עשרות מועמדים. תחשבו שוב, לא מדובר במשימה פשוטה מה שמוביל ישירות לנושא הבא…

 

 

איחודים

במידה ואתם לא ממש בטוחים ב-100%  שאתם ערוכים למשימה, הן מבחינת תמיכה או מהסיבות הכלכליות חפשו את המקביל שלכם, עוד מועמד שקרוב אליכם ברעיון ובמסרים, אחדו קולות, אחדו תקציבים, שימו את האגו בצד ותתאחדו. ניתן להגיע למגוון פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסא שיבואו בקנה אחד עם האידאולוגיה שלכם ומה שהכי חשוב… הקולות שלכם יספרו ותצליחו להשפיע באמת על הרכב המועצה. האיחודים תקפים גם ליותר מ-2 סיעות וזה אפילו מבורך עוד יותר.

יום הבחירות

יש נטייה לזלזל ביום הבחירות בהנחה שעבדתם כבר מספר חודשים ונותר רק לחכות לתוצאות. אז זהו שלא… ממש לא! יום הבחירות הוא היום הכי חשוב במערכה, כל העבודה והתקציבים, חוגי הבית והקמפיין היצירתי… הם רק הפרומו.

חוסר מוכנות, חוסר ארגון, חוסר תקציב וחוסר הערכות לוגיסטית ישליכו לפח הקולות האבודים את כל העבודה והכסף שהשקעתם. לכן, אם חוזרים לסעיף ההוצאות והתכנון חשוב ביותר לתכנן גם את יום הבחירות עצמו. הערכות נכונה עם מתנדבים תביא אתכם לנקודת פתיחה מצוינת, כח האדם בתשלום הוא סעיף מאוד כבד מבחינה כלכלית אך לא רק. אל תתביישו לשאול ולהתייעץ עם אנשים שעברו כאלה ימים ולא חסרים כאלה באשדוד.

סקרים רבותיי סקרים

איך אפשר לסיים מבלי לדבר על סקרים. אם נסתמך על הצלחתם או על הרלוונטיות של הסקרים בעשור האחרון אז בהחלט אין מה להתבסס. ולמרות זאת אין עדיין בסיס טוב יותר מלדעת את רחשי העיר. לא מדובר בסקרים של אתרי אינטרנט בהם כולם מפעילים את כולם להצביע ולכן בכל אתר התוצאות שונות. סקרים אובייקטיביים הם המדד הטוב ביותר לקבוע מיקומים של מועמדים במקרים של איחוד, למרות המחיר הגבוה של סקר ניטרלי ואובייקטיבי זו הוצאה מחייבת כדי לדעת איך ממשיכים. רצוי לעשות אותו סמוך להגשת המועמדות, רגע לפני שאין דרך חזרה.

לסיכום.

זיכרו, המטרה הגדולה היא שינוי הרכב המועצה. המטרה העיקרית היא לגרום לכמה שיותר אנשים לצאת ולהצביע, לצמצם למינימום רשימות שיתמודדו מה שיביא ליותר פתקים רלוונטיים למועצת העיר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר