חצויה או מאוחדת? אשדוד. צילומים: אורי קריספין, דור גפני
חצויה או מאוחדת? אשדוד. צילומים: אורי קריספין, דור גפני

עתידה של העיר מונח על הכף

משבר השבת היה רק תסמין לבעיה גדולה יותר שעלולה לבוא לפתחנו. אשדוד שבה גדלנו עלולה לשנות את אופייה, אם לא נחזק את מי שישמור עליה ציונית ופלורליסטית

פורסם בתאריך: 3.5.18 14:23

     

בכל מערכת בחירות בישראל עולות סיסמאות, שרובן אינן מבוססות על המצב בשטח, אלא הן מנסות לייצר שיח שיעודד את התושבים לצאת לקלפיות ולהצביע. אחת מאותן סיסמאות היא ״הבחירות הקרובות יקבעו את עתידה של העיר״.

אולם נדמה שדווקא בבחירות המקומיות הקרובות באשדוד, שיתקיימו ב-30 באוקטובר 2018, לא מדובר רק בסיסמה, אלא לראשונה מאז הוקמה אשדוד עתידה באמת מונח על הכף.

ב-31 באוקטובר, ביום שבו יפורסמו התוצאות, נוכל לדעת טוב יותר אם אשדוד בדרך להיות עיר דתית ושמרנית, שסופה להיות עיר עם רוב חרדי, או שמא אשדוד תשמור על אופייה המסורתי-חילוני ותמשיך להתפתח כעיר פלורליסטית ומתקדמת, שבה כל המגזרים בקהילה האשדודית מרגישים שיש להם מקום בה.

נאור ביטון. צילום: דניאל דרובי

נאור ביטון. צילום: דניאל דרובי

כל מי שאומר שזהו אינו צומת קריטי לעתיד אשדוד משקר לעצמו או שהוא מסתכל מנקודת מבט צרה לחמש עד עשר השנים הבאות, במקום לצפות פני עתיד לעשורים הקרובים ולעתיד ילדינו.


רוצים להתעדכן ראשונים? להורדת היישומון (אפליקציה) של כאן דרום אשדוד:

להורדה באנדרואיד

להורדה באייפון


אם כך, מה על התושבים לעשות?

1. להצביע. לראשונה מקום המדינה, השנה יום הבחירות לרשויות המקומיות הוא יום חופש. בעוד שבעבר רוב העיר יכלה להצביע בבוקר לפני תחילת יום העבודה או לאחר סיומו, הפעם כל שעות היום פנויות להצבעה. הציבור הכללי צריך לממש את חובתו הדמוקרטית ולהצביע, היות והפעם אין מקום לתירוצים.

2. להשפיע. על התושבים לפעול ולהשפיע על המעגלים הקרובים שלהם כדי שיצאו להצביע ולממש את חובתם כלפי דור העתיד של אשדוד. רוב העיר לא מתעניינת בפוליטיקה המקומית, אך עלינו להשפיע ולהבהיר ברשתות החברתיות וברחבי העיר כי זוהי שעת מבחן לעתידה של אשדוד.

3. לדרוש. מניסיוני דווקא נציגי המיעוט החרדי באשדוד יודעים היטב להעמיד רשימת דרישות מהמועמדים למועצת העיר ולראשות העיר. אם רוב תושבי העיר לא יעלו דרישות בתמורה להצבעתם, המיעוט שיודע איך לדרוש ימשיך לקבוע עובדות בשטח.

הנה רשימת דרישות לדוגמה: רוב העיר רוצה לחיות בעיר ששומרת על המסורת מחד, אך גם בעיר חדשנית ומתקדמת ברמה הארצית; עיר שמכבדת את השבת, אך גם מאפשרת למקומות תרבות ופנאי להתפתח ולשגשג גם בסופי השבוע. רוב העיר רוצה שאשדוד תמצה את הפוטנציאל התיירותי שלה באמצעות אטרקציות ברמה לאומית שיהיו זמינות לתושבים ולתיירים לאורך כל ימות השנה. רוב העיר רוצה לעבוד בתחומיה ולא לצאת כל יום לחפש פרנסה בערים אחרות.

 

משבר סגירת החנויות בשבת היה רק תסמין לבעיה גדולה יותר שעלולה לבוא לפתחנו. אשדוד שבה גדלנו עלולה לשנות את אופייה אם לא נחזק את מי שישמור על אשדוד ציונית ופלורליסטית. התושבים צריכים להזכיר לכל המועמדים לראשות העיר כי בדמוקרטיה אמיתית יש לכבד את זכויות המיעוט, אך יש להוביל לפי רצון הרוב. מי שיפעל כך יזכה לתמיכת הציבור האשדודי ברוב קולות.

 

כותב המאמר הוא יליד אשדוד, פרש לאחרונה מתפקידו כיועצו של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי. בעברו הקים תנועה בינ״ל נגד תנועת ה-BDS בקמפוסים על בארצות הברית, ושימש כיועצו של שגריר ישראל באו״ם רון פרושאור.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר