רחבת השוק, מגדל השעון וחוף לידו. צילום רחפן: שבתאי טל
רחבת השוק, מגדל השעון וחוף לידו. צילום רחפן: שבתאי טל

אשדוד עם הפנים לים. האמנם?

אסור לאפשר בנייה לגובה בקרבת חוף הים. מאמר דעה

פורסם בתאריך: 1.1.21 11:27

     

אשדוד עם הפנים לים. מה משמעותו של המשפט היפה הזה?

אנו שומעים פעמים רבות פוליטיקאים ואישי ציבור שמשתמשים בו. לדעתי המשמעות היא פשוטה: לא לבנות בניינים כך שיחסמו את נוף הים ואת רוח ה"בריזה" המגיעה ממנו.

חסימת נוף הוא מושג ברור, אבל מהי בריזה? בארצנו, בשעות היום והלילה מתקיימים כווני רוח הפוכים. בשעות היום הרוח היא ממערב למזרח עקב זה שהיבשה מתחממת יותר ממי הים והרוח נוטה ללכת אליה. בשעות הלילה הרוח היא ממזרח למערב עקב זה שאז הים מתחמם יותר והוא חם מן היבשה. הרוחות הללו מצננות את העיר בשעות היום החמות ומחממות אותה בשעות הלילה הקרות יותר. רוחות אלו ממתנות את מזג האויר בערים הסמוכות לים.

 

אני נולדתי בתל אביב לפני בניית שורת בתי המלון לאורך החוף ולכן אני זוכר את בנייתם ויודע את השפעתה של אותה הבנייה. הטמפרטורה הממוצעת בעיר עלתה בעקבות בניית בתי המלון במספר מעלות!

יש לקוות שבאשדוד מדיניות הבנייה תהיה כזו שלא ניתן יהיה לבנות בניינים גבוהים בחזית העיר ליד הים. השטח שהוקצה בתוכנית בנין העיר לבתי מלון הוא ליד המרינה. אבל אנו רואים שבשנים האחרונות מפעם לפעם, קבלנים מקבלים רישיונות לבנות בתי מלון בשורה הראשונה לחוף. בתי מלון אלו הופכים במהירות לבתי מגורים כי שם כמובן הרווח גבוה יותר.

לא רק זאת, אלא שבטיוטת תכנית בנוי העיר החדשה שהכינה וועדת הגוי, מופיעה בנייה גבוהה בכמה מקומות בשורה הראשונה של בנינים ליד החוף. מדיניות העירייה צריכה להיות איסור גמור על בנייה גבוהה מול החוף.

רק כך נקיים באמת את המשפט:  אשדוד עם הפנים לים.

***

הכותב הוא חבר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר