עורב עם כלי חד פעמי בפיו. צילום: שמואל דוד
עורב עם כלי חד פעמי בפיו. צילום: שמואל דוד

האם בקרוב לא תוכלו להכניס חד פעמי לחופי הים באשדוד?

ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, הודיע כי יקדם חוק עזר שיאסור על הכנסת פלסטיק לחופי הים. "במטרה לשמור על נכסי הטבע", מסר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 20.1.21 10:48

     

בעיריית אשדוד מקדמים עכשיו איסור של הכנסת פלסטיק חד פעמי לחופי הים של העיר. מי שהודיע על כך הוא ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, שמסר כי הדבר נעשה "במטרה לשמור על נכסי הטבע העירוניים שלנו".

צילום: דור גפני

אשפה בחוף הצפוני באשדוד. צילום: דור גפני

האשפה שמייצר הפלסטיק החד פעמי והלכלוך שמשאירים אחריהם המתרחצים בחופי הים ובים עצמו הוא שהביא את העיריה לקדם את חוק העזר הזה. רק אתמול בשעות הצהריים, הבחין תושב העיר שסייר בחוף, בצב שהסתבך בתוך שק שנסחף לחוף. הוא הרים את הצב מיד, וקרא לצ'ארלי רימון, המציל הוותיק שהיה באותה העת בתחנת ההצלה וביקש את עזרתו על מנת לסייע לצב.

"סמוך לשעה 14:45, ורגע לפני שסיימתי את המשמרת הגיע אליי תושב ובידו צב שהסתבך בחוטי שק שנסחף לחוף", סיפר רימון, "העליתי את הצב לתחנת ההצלה והתחלתי לשחרר ממנו את השק שהיה סבוך בין רגליו ובין צווארו".

צ'ארלי רימון והצב בתחנת ההצלה

צ'ארלי רימון והצב בתחנת ההצלה

לאחר החילוץ, יצר רימון קשר עם פקחי רשות הטבע והגנים, על מנת להעניק לצב טיפול מתקדם ולסייע לו לשוב לטבע במהרה. "אני מקווה שלאחר שהצב יחזור לכושר הוא ישחה כאן אצלנו בחוף הריביירה", הוסיף רימון.

יעקב פלאצ'י מנהל אגף רישוי עסקים ואיכות הסביבה ביחד עם אריה תורג'מן מנהל אגף החופים והלשכה המשפטית החלו כבר לדון בניסוח חוק העזר העירוני למניעת הכנסת פלסטיק לחופים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אני רואה בכך חשיבות גדולה לשמור על חופי הים, החי והטבע ולייצר סביבה נעימה, בטוחה ונקייה יותר", מסר ד"ר לסרי, "נביא זאת כמובן בהמשך לידיעת הציבור ולאישור מועצת העיר".



 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר