צוות הסוקרים, שוקלים מודדים וממיינים את האשפה בחופי אשדוד צילום: עיריית אשדוד

סקר פסולת בחופי אשדוד: איזה זבל אנחנו משאירים אחרי בילוי בים?

בסקר של מחלקת איכות הסביבה נבדקה עד כה 400 קילו של אשפה - מתוך מטרה להוביל להוצאת החד פעמי מהחופים באשדוד

פורסם בתאריך: 16.8.20 18:05

     

שקיות החטיפים, בקבוקי השתייה, סכו"ם, צלחות, כוסות, ארטיקים ועוד – 400 קילו של אשפה נסקרה בשלושת השבועות האחרונים ועד היום (ראשון) במהלך סקר פסולת של  מחלקת איכות הסביבה אשר החל לפני שלושה שבועות ועתיד להסתיים בעוד מספר שבועות. הסקר מתקיים כחלק מההיערכות לקמפיין חוף ללא חד פעמי בחופי אשדוד ומשתתפים בו בהתנדבות קהילת הדרום של אנשי הים התיכון, סטודנטים ממכללת אחווה וסטודנטים ממרכז הצעירים של כיוונים – שהתנדבו לסייע בסקר.

במהלך המבצע נבדקת הפסולת בפחים הפזורים בחוף הים, במטרה להבין מה אנחנו מביאים איתנו מהבית ומשאירים מאחור. הסוקרים נפגשים בחופי אשדוד בכל יום ראשון וחמישי – עם כפפות לידיהם, שופכים שקיות אשפה מלאות ומפרידים את הפסולת שיש בכל אחת מהשקיות תוך כדי שהם מבצעים רישום קפדני .כל דגימה של 100 קילוגרם אשפה ממוינת הם מודדים על פי נפח ומשקל.

400 קילו של אשפה נאשפה עד כה על ידי הסוקרים צילום: עיריית אשדוד


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אמנם אולי לצופה מהצד הדבר יראה מוזר מאוד, אך אותה קבוצת אנשים מבצעת פרויקט חשוב מאוד אשר מטרתו בסוף היא ליצור תמונת מצב על אופן הבילוי בחוף הים ובהתאם לכך ליצור תוכנית עבודה מותאמת שתוציא את השימוש בחד פעמי מחופי העיר. מגפת הקורונה דחתה את הפעלת התוכנית אשר הייתה אמורה להתחיל כבר בעונת הרחצה השנה בכל חופי אשדוד. על פי תוכנית העבודה חוף ט"ו היה עתיד להיות החוף הראשון בישראל ללא פחי אשפה .

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ציין בתחילת השנה, שהמטרה הינה שלבסוף כל חופי אשדוד יהיו ללא חד פעמי במטרה לשמר את הסביבה ולמנוע את הנזק שהוא יוצר. "עלינו לחשב מסלול מחדש בכל מה שקשור למשבר הפסולת ומשבר האקלים. השימוש ההולך וגובר בדלקים מגביר את פליטת גזי החממה ובסוף פלסטיק וחד פעמי עשוים מנפט. נפעל לשפר את איכות החיים ולמען סביבה נקייה יותר".

המטרה – להוציא את הפלסטיק מהחוף. צילום: עיריית אשדוד

סקרנים? במהלך הסקר שמתקדם בימים אלה נמצאו מספר ממצאים מעניינים: בקבוק 1.5 ליטר מים הוא הבקבוק הנפוץ ביותר בחופי הים. לצד זה ניתן לראות שהבירות על כל סוגיהם מככבות. הסוקרים מדווחים כי הממצאים מוכיחים שכולם שותים את כלל סוגי הבירות באופן שוויוני ללא העדפה מיוחדת או בפערים גדולים מבין סוגי הבירות .אחת באחת מהספירות שנערכו בירת הקורונה נספרה כשזאת ששתו הכי הרבה מבקרים בחוף.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר