מקום האסון בנמל אשדוד. קרדיט: 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה'
מקום האסון בנמל אשדוד. קרדיט: 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה'

בעקבות האסון: עד להודעה חדשה אסורה העבודה בגובה בנמל אשדוד

מדובר בצעד דרמטי שגורם לשיבושים בפעילות השוטפת ובנמל חוששים מפגיעה קשה שתגרום להשבתה של העבודה. בתאונה שאירעה ביום שישי נהרג עובד מצליפת כבל כבד במהלך פירוק מנוף ישן

פורסם בתאריך: 7.9.20 10:15

עדכון אחרון: 7.9.20 14:18

     

משרד העבודה השבית את מערך העבודה בגובה בנמל אשדוד. זאת בעקבות האסון שאירע בנמל ביום שישי ובו מצא את מותו תושב חולון בן 48 שעסק בפירוק מנוף ישן ברציף 9.

משרד העבודה הטיל על חברת נמל אשדוד צווי בטיחות שלפיהם נאסרת עד להודעה חדשה "עבודת גובה הנדסית", פירוק עגורנים והפעלת עגורנים ניידים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לצווים שהוטלו יש השפעה מיידית ומשמעותית על העבודה השוטפת בנמל – בעיקר בכל מה שקשור לפריקה והעמסה של סחורות – ושם מנסים ככל הידוע לשנות את ההחלטה של משרד העבודה.

הנמל נדרש ליישם תהליכי פיקוח על בטיחות, לבצע תדריכים לעובדים ולהוסיף תקני פיקוח בשטח של ממוני בטיחות. כל עוד שהצעדים הנדרשים לא יבוצעו הצוווים צפויים להישאר על כנם.

מפקח הבטיחות הראשי במשרד העבודה חזי שוורצמן מסר: "ערך הבטיחות לעובדים הינו הערך העליון והקובע בתהליכי העבודה השונים בנמל. ולכן הוטלו הצווים במקרה זה למניעת הישנות מקרים טרגיים כאלו בעתיד".

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "בעקבות התאונה הטרגית שאירעה ביום שישי ניתנו לנמל צווי בטיחות האוסרים, בין היתר, עבודה בגובה ועבודת עגורנים ניידים, אלא בתנאים שלהבנת החברה אינם ניתנים ליישום מיידי. חברת הנמל נמצאת בקשר רציף עם משרד העבודה במטרה לקבל הבהרות לצווים הגורפים שניתנו ו/או לתקנם. מאחר ומדובר בצווים שנכנסו לתוקף מיידי, הורה מנכ"ל נמל אשדוד, מר שיקו ז'נה, כי עד לקבלת התיקונים בצו הבטיחות יופסקו העבודות בנמל בהתאם לצווים".

מהמשטרה נמסר "נפתחה חקירה. החקירה מתנהלת בשיתוף עם משרד העבודה. טרם הוחלט על חקירת החשודים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר