רחבת השוק ריקה אתמול (ד') באשדוד. צילום: פבל
רחבת השוק בחוף לידו ריקה צילום: פבל

בוטלה הפגנת סוחרי שוק אשדוד ים מול ביתו של ראש העיר

ההפגנה שתוכננה מול בית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בוטלה לאחר שהסכים לפגוש את נציגי הסוחרים ביום רביעי הקרוב ולדון עימם על מתווה פתיחת השוק

פורסם בתאריך: 30.8.20 20:12

     

הפגנת סוחרי שוק אשדוד ים שתוכננה להתקיים הערב (ראשון) מחוץ לביתו של ראש העיר, בוטלה לפני זמן קצר עקב הסכמת העירייה לדון בנושא פתיחת השוק. לאחר מגיעים שהתקיימו במהלך היום בין נציגי הסוחרים במחאה ונציגי העירייה, הסכימו הצדדים להיפגש ביום רביעי הקרוב את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולדון עמו במתווה של פתיחת השוק מחדש.

בהודעה שפרסמו בקבוצת "אני שולמן", שהובילו את מיזם ההפגנה יחד עם הסוחרים בשוק, הסבירו כי מטרתה העיקרית של הפגישה היא השבת פעילות הסוחרים בשוק, אך נוספים על כך עוד דרישות. במהלך הפגישה מתכוונים נציגי הסוחרים לעלות גם את סוגיית פתיחת השוק בתקופת החורף וגם לדרוש החזרים עבור תשלום דמי האגרה להצבת דוכנים בשוק. אשר לטענתם חלק מהסוחרים שילמו מראש על התקופה שהשוק כלל אינו פועל. לדברי מקרובים לנושא מדובר בסכום של 160 שקלים מידי שבוע.

הפוסט המודיע על ביטול ההפגנה. מתוך הפייסבוק

אביר קארה, מקבוצת "אני שולמן" הארצית, טען כי כרגע ההפגנה נדחתה אך לא ירדה כלל מהפרק. "אם לא נגיע להסכמות מול אנחנו נפגין ונעשה מה שצריך" אמר לכתב כאן דרום. "כרגע יש הסכמה מול העירייה להיפגש ביום רביעי הקרוב כדי לקבוע מתווה של פתיחה של השוק מחדש. זה מה שהעירייה אמרה וזאת המטרה שלנו, גם לרווחת התושבים. בסוף היום התושבים קונים בשוק בזול, כך שזה גם משפיע מאוד על יוקר המחיה בעיר". הוא מוסיף כי המטרה העיקרית היא לבוא לעזרתם של בעלי הבסטות בשוק "יש שם מאות סוחרים שמתפרנסים ודווקא בימים אלה חשוב לדאוג לפרנסה שלהם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בין הצדדים שהובילו להרגעה הזמנית וביטולה של ההפגנה היה גם אושרי ניזרי נציג ארגון העסקים הקטנים באשדוד ומוביל קבוצת "אני שולמן" בעיר. "כבעלי עסקים שמוכרים בעיר ראינו לנכון להתערב" מסביר ניזרי. לדבריו, כשהוא ונציגי הארגון שמעו על הכוונה להפגין מחוץ לבית ראש העיר החליטו לנסות ולגשר בין הסוחרים לראש העיר במחלוקת מחשש שהפגנה המונית תוביל לעלייה נוספת של הדבקה בעיר וגם תסית את המשטרה מעבודתה הרגילה בעיר. "חשבתי איך מוציאים לזה פתרון בלי לעורר בעיות". מספר ניזרי "מה שראיתי לנכון לנגד עיניי זה דבר ראשון ליצור קשר עם ראש העיר ולדאוג שהיה פגישה בינו ובין הסוחרים ובעלי העסקים. אני מבטיח את המילה של למצוא לזה פתרון."

ניזרי מוסיף כי הם גם לא מתכוונים לוותר על מציאת פתרון לסוגיית דמי הגבייה מהסוחרים בחצי שנה האחרונה. "את הכסף הזה נחזיר להם, כמו שביטלנו ארנונה ודמי שילוט. נדאג שמי ששילם ברמה הנקודתית יחזירו לו או שהוא לא יחייבו אותו יותר. אבל זה לא הבעיה העיקרית. אנחנו רוצים למצוא פתרון שיפתחו את השוק הזה במתווה הנכון כמו שצריך" הוא מדגיש.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר