הפגנה למאבק באלימות נגד נשים. צילום: אסף ליבוביץ
הפגנה למאבק באלימות נגד נשים. צילום: אסף ליבוביץ

לא זה לא: לאשדודיות נמאס והן יצאו להפגין נגד האלימות המתמשכת כלפי נשים

אונס הנערה באילת מצית את אש המאבק באלימות כלפי נשים מחדש - הערב המחאה הגיעה גם לאשדוד

פורסם בתאריך: 23.8.20 21:09

     

כל הארץ הזדעזעה שבוע שעבר לשמוע את פרטי אותו לילה בו נאנסה על פי החשד נערה בת 16 על ידי כ-30 גברים, בזה אחר זה. התגובה לא איחרה לבוא ועוד ועוד הפגנות קמו ברחבי הארץ למחאות כנגד תרבות האונס בישראל. גם בעיר אשדוד התכנסו הערב (ראשון) מעל 50 מפגינים, נשים ברובן הגדול, ברחבת עיריית אשדוד למחות גם הם נגד אותם מעשי אלימות המבוצעים כלפי נשים בארץ, כשהם זועקים את זעקת המתלוננת ותומכים בה.

את ההפגנה הובילו פעילים בעיר בראשם אהובה עמרם יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה לצד פנים מוכרות נוספות: עופר בן צבי רכז ארגוני הנוער, נורית טופז רפרנטית צרכים מיוחדים בחברה לתרבות ופנאי, והפעיל החברתי גיא סער. כחלק מהמאבק הודיעו מארגני ההפגנה כי החל משבוע הבא הם מתכוונים לקיים מעגלי שיח, שיאפשרו לציבור לשתף ודון בדרכים למאבק באלימות כלפי נשים מכל סוג שהיא.

המשנה לראש העיר יניב קקון ואורית אלמוזלינו רייז מחזיקת תיק קידום מעמד האישה במועצת העיר התקדמו לקדמת הרחבה לשאת דברים אל המפגנים. קקון התייחס לחובה לשים דגש בחינוך עוד מגיל צעיר כדי ליצור שינוי מהותי בחברה.

צפו בתיעוד מלא של ההפגנה מתוך עמוד הפייסבוק של כאן דרום:

"להתחיל את החינוך בבי"ס" – גם ילדות מפגינות על זכותן. צילום: אסף ליבוביץ

בין יוזמי ההפגנה היתה גם עינת רוזנטל שטיינר, ממנהלות הקבוצה "בונות אלטרנטיבה" שמובילות תנועת מחאה לשינוי המצב הקיים. כשהיא מציגה גישה ביקורתית יותר אל מול אינסוף מקרי הפגיעה בנשים. "אני לא מזועזעת ואני לא מופתעת – אני עצובה ואני כועסת" אמרה לנשים האחרות שהגיעו להפגין. "אין פה שום דבר חדש. אנחנו כל הזמן תחת הדברים האלה, זה כל הזמן קורה. אני מייצגת קבוצת נשים גדולה ונמאס לנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"יש עכשיו מחאה ארצית של קבוצת נשים שנקראת 'בונות אלטרנבטיה' – לבנות אלטרנטיבה לסדר העדיפויות במדינה" שיתפה רוזנטל שטיינר את המפגינות. "נשים הן 51% מהאוכלוסייה. הגברים, שאמורים להיות אלה שאכפת להם מאיתנו מהווים עוד אחוז ניכר. לא יכול להיות שהדברים האלה ימשיכו לקרות כל הזמן ולא יהיו בסדר העדיפויות. צריך להיות איזשהו סדר עדיפויות מוסרי, ואם אנשים לא מקבלים את זה ניקח את זה לידיים שלנו עד שדברים ישתנו" הוסיפה כשהיא לא מנסה להסוות את הזעם בקולה.

יניב קקון המשנה לראש העיר – הכל מתחיל בחינוך. צילום: מזל שאלתיאל

"שימו לב שעל אף אחד מהשלטים שלנו אין שום דרישה לענישה" ציין הפעיל החברתי גיא סער. "חברים האונס הזה הוא לא פחות מרצח, זה רצח של אופי של בחורה וצריך להגיד את זה בצורה מלאה, הענישה של זה צריכה להיות עונש מאסר עולם – 25 שנה ולא פחות מזה. זה עונש מינימום שצריך לדרוש. על זה צריך לדבר, על הדברים האלה, לא עבודות שירות ולא 9 חודשים. בן אדם שהולך ונוגע במשהי כשהיא לא מסכימה צריך להבין שהוא יוצא משם עם אזיקים".

בין דובר לדובר גם מספר אמנים ויוצרים מקומיים לקחו את המיקרופון בשתי ידיים ובחרו להביע את עמדתם באמצעות המוסיקה. ראשונים הופיעו הזמרת לינור שמשון עם שיר חדש שכתבה "קוצים" – על האירועים האלימים כלפי נשים שמפורסמים בתקשורת, כשמלווה אותן על הגיטרה עודד סטר. אחריהם עלו גם הזמר אייל פרץ והזמרת קרן בן נעים שסיימה את מחאת ההפגנה עם השיר "רואה לך בעיניים".

גיא סער, אורית אלמוזלינו רייז, ועינת רוזנטל שטיינר צילום: אסף ל

לינור שמשון ועודד סטר צילום: אסף ליבוביץ'

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר