מחאת המתמחים במהלך ביקור שר הבריאות בבית החולים באשדוד צילום: אסף ליבוביץ'

סערה באסותא אשדוד: ביקור שר הבריאות הופרע על ידי מתמחים זועמים

"יולי יולי לא לטעות רק קיצור תורנויות" צעקו המפגינים שהפריעו את ביקורו המאורגן של השר בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד

פורסם בתאריך: 20.8.20 15:51

     

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע היום (חמישי) לביקור בבית החולים אסותא אשדוד יחד עם ראשי צמרת משרד הבריאות. בביקורו חתם השר על שלט גדול ממדים שהוצב בכניסה לבית החולים הקורה לכל העוברים בין דלתות בית החולים, להקפיד על חבישת מסכות ולשמור על "ערבות הדדית" בימים אלו בהם ממשיך להתקיים המאבק הלאומי מול הקורונה.

אך בעוד השר והנציגים הנוספים רק סיימו לחתום את שמם, מספר סטודנטים ומתמחים לרפואה שנכחו במקום פרצו בצעקות מחאה כנגד המשך התורנויות הארוכות בבתי החולים של מתמחים לרפואה כשהם מאשימים את השר כי הבטיח להם לטפל בסוגיה. מאבטחי בית החולים קפצו אל עבר המפגינים ולא נתנו להם להתקרב לשר, עד שזה ביקש בעצמו לשוחח עימם.

"אני סטונדטית לרפואה בשנה השלישית" סיפרה לשר אדשלטיין נטשה אופנהיים שבאה למחות "אני יכולה להגיד לך הסטודנטים חוששים לעתיד שלהם ולעתיד של הרפואה הציבורית בארץ, יש כאן הפקרות של ציבור האנשים שעובד באופן חוקי 26 שעות רצוף, שלא נדבר שבכל בתי החולים, מתחת לרדאר, אנשים נותנים מעבר לזה. יש מתמחים שמגיעים  למעל 400 שעות עבודה בחודש, הם לא רואים את המשפחה שלהם, הם נוהגים הביתה אחרי שהם עובדים 30 שעות, ולאף אחד לא אכפת מזה".

לאחר שנרגעו הרוחות ושאר המפגינים הורחקו מהאזור שב השר לשאת דברים בפני כלי התקשורת והנוכחים במקום: "אני מגיע לכאן עם בשורה לכל מה שאנחנו מכנים הערכות לחורף" הודיע השר לאחר שנרגעו הרוחות במעט. "לאחר דיונים עם משרד האוצר הושגה תוספת של מיליארד שקלים להערכות לחורף בקהילה וקופות החולים". השר אוסיף לציין כי 400 מיליון שקלים מסכום זה יועברו לטובת אשפוזים וטיפולים ביתיים, על מנת למנוע מחולים את הצורך להגיע לטיפול במרפאות השונות בעונת החורף.

השר התייחס לסוגיית פתיחת שנת הלימודים במענה לשאלות הכתבים וטען כי אין סיבה לדחייתה: "אנחנו מבינים אתה חששות והמספרים לא לרוחנו אבל בחרנו שלא לעצור את שנת הלימודים, על פי המתווה". זאת בעוד ראשי ההנהלה בבית החולים אסותא אשדוד הביעו מספר פעמים את דעתם הברורה כי פתיחת שנת הלימודים על פי אותו מתווה היא בעיניים טעות חמור שעלולה להחזיר אותנו מספר צעדים אחורה במאבק בנגיף, בעיר ובארץ בכלל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר