תאונת דרכים. צילום: דוברות איחוד הצלה.

ינואר הוא החודש הכי מסוכן בכבישי אשדוד

על פי נתוני עמותת אור ירוק, החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים באשדוד הוא ינואר (זו שנה שניה ברציפות) במהלכו נפגעו 221 בני אדם בין השנים 2015-2019, הבא אחריו במסוכנות הוא ספטמבר במהלכו נפגעו 200 בני אדם בחמש השנים האחרונות

פורסם בתאריך: 12.8.20 07:46

     

10 בני אדם נהרגו בשבוע האחרון בתאונות דרכים. שלושת החודשים האחרונים (מאי, יוני ויולי) היו הקטלנים ביותר השנה והמגמה נמשכת גם בתחילת חודש אוגוסט, למרות הקורונה ומספר כלי הרכב הנמוך יחסית שנעים בכביש.

העלייה בנפגעים ובהרוגים בחודשי הקיץ איננה מקרית. בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, בנסיעות ארוכות בכבישים פחות מוכרים, הילדים נמצאים מחוץ למסגרות, החום הכבד מגביר את העייפות בקרב הנהגים וקשה יותר להתרכז ורבים בוחרים לרכוב על אופניים או אופנועים. בחינת חמשת החודשים עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים במהלך השנה חושף כי ארבעה מתוך חמישה חודשים עם מספר הנפגעים הגבוה הם חודשי הקיץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות (2015-2019), עולה כי בחודשי הקיץ והחופש הגדול (מאי-אוגוסט) ישנה היפגעות גובהה יותר בתאונות דרכים מאשר בחודשי החורף למרות שחודש מרץ הוא החודש בו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים במהלך חמש השנים האחרונות בערים – 6,390.

החודש הבא אחרי מרץ במספר הנפגעים הוא יוני שבמהלכו נפגעו 6,364 בני אדם, לאחריו מאי שבמהלכו נפגעו 6,329 בני אדם בתאונות, בחודש יולי נפגעו 6,299 בני אדם בתאונות דרכים ובחודש אוגוסט נפגעו 6,010 בני אדם. החודש בו המסוכנות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של אור ירוק הוא חודש דצמבר כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 5,180 בני אדם.

בתל אביב-יפו נפגעו במהלך חודש יוני בחמש השנים האחרונות 790 בני אדם והוא החודש בו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעיר, גם בירושלים מספר הנפגעים הגבוה ביותר בחודש יוני – 722 נפגעו בתאונות דרכים. בחיפה נפגעו 397 בני אדם בחודש אפריל והוא החודש המסוכן ביותר בעיר, בבאר שבע ובפתח תקווה החודש המסוכן ביותר הוא דווקא מרץ שבמהלכו נפגעו בתאונות דרכים בבאר שבע 272 בני אדם ובפתח תקווה 277.

באשדוד נמצא כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא ינואר (זו שנה שניה ברציפות) במהלכו נפגעו 221 בני אדם בין השנים 2015-2019, הבא אחריו במסוכנות הוא ספטמבר במהלכו נפגעו 200 בני אדם בחמש השנים האחרונות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחינת נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב יכולים לסייע לרשויות לאתר את החודשים האדומים ואפשר פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. אנו נמצאים בשיאו של החופש הגדול, תקופה מרובת תאונות דרכים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ לצמצום מספר הנפגעים הגבוה בקרב האוכלוסיות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים – ילדים, אזרחים וותיקים, רוכב אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים. ריכוז של מאמץ מצד הגורמים לצמצום התאונות בקרב אותן אוכלוסיות יכול להציל חיים. התקציבים למאבק בקטל בדרכים הולכים ויורדים ולכן ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר