פאב זה. צילום: לירון מולדובן

"גזר דין מוות": בעלי ברים, מסעדות ואולמות באשדוד בהתייחסות ראשונה למגבלות החדשות

פורסם בתאריך: 6.7.20 17:47

     

לפני שעות ספורות אישרה הממשלה שורה של הגבלות חדשות ומחמירות על המרחב הציבורי במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף קורונה. אולמות אירועים ותרבות, ברים, מועדונים, בריכות שחיה ציבוריות וחדרי כושר בתי עסק יסגרו עד להודעה חדשה. באשר למסעדות הן יורשו לשרת עד 20 לקוחות יושבים בפנים, ועוד 30 בחוץ. כמו כן החליטה הממשלה כי חופי הים וישיבות ישארו פתוחים.

משמעות הגבלות אלו הוא כמעט עצירה מוחלטת של כל בעלי העסקים מעולם הפנאי והבילוי. אלו שחזרו למרחב הציבורי אחרונים לאחר נסיגתו של הגל הראשון, הם גם אלו שנפגעים כעת בגל השני. בעסקי הפנאי וחיי הלילה זועמים. בעלי עסקים טוענים כי עוד לא היו קרובים להתאוששות מהמשבר הראשון עכשיו נאלצים להתמודד אם מה שנראה שהולך להיות משבר חמור יותר. מבחינתם מדובר כבר בנזק כלכלי בלתי הפיך.

"גזר דין מוות", תיאר את המצב הבעלים של פאב-מסעדה 'זה', אדם שוקרון, בפני כתב "כאן דרום". "בסופו של דבר היה את הגל הראשון, התמודדנו עם נזק עצום ללא התרעה. כל כך הרבה עסקים כמוני לא היו זכאים לפיצוי, 60 אלף שכירות ששילמתי במהלך שלושת החודשים של הקורונה ואין פיצוי, הכל שילמתי מהחסכונות שלי. ועד שהצלחנו להרים את הראש טיפה מעל המים והשקענו אלפי שקלים כדי לאפשר פתיחה, עכשיו שוב". הפאב שמוגדר גם כמסעדה ימשיך לפעול במתכונת ה-20 בפנים 30 בחוץ, שאישרה הממשלה.

אדם שוקרון, בעליו של פאב ה"זה" לצדו של מוטי מלכא. צילום: גיל לוי (דויד אסייג)

"אנשים בפניקה, שיא העונה והכל ריק, מלחיצים ומפחידים אותם כאילו זה סוף העולם" כועס שוקרון. "הממשלה נכשלת במלחמה שלמה ומשרד הבריאות לא עושה את העבודה שלו, ובסף אנחנו משלמים את המחיר, זה בכלל לא הגיוני ולא נתפס. עסק כמו שלי ברישיון שלו עד 400 איש, ובתכנית העסקית אני יודע שאני צריך כמות אנשים להרוויח, כל המסים העירוניים חזרו.

לא רק שהממשלה מפקירה אותנו, הראשויות פה אוכפים ביד קשה, מחלקים לי דוח ללקוחות שמגיעים למסעדה. איפה הסולידריות? איפה ההבנה? אנחנו שורמים על ההנחיות וחודש לו היתה לנו בעיה אחת, אז למה לייצר פאניקה ודרמה? מה קורה פה?! אני בשוק וחושב שאני בחלום רע, מה קורה? זה פשוט ביזיון. אז גם אם אני אשאר ואשרוד אשאר עם חובות עצומים, במה זה עוזר לי?"


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ההנחיות תפסו את השוק לא מוכן לקפיצה כל כך משמעותית בהגבלות. מנהלי ובעלי אולמות אירועים בעיר מספרים שהם בכלל לא יודעים אם הם יכולים לקיים את האירועים שכבר תוכננו להיות הערב. לגבי שאר האירועים שנקבעו כבר לשבוע בכלל אין מה לדבר, אולמות האירועים נאלצים שוב לסגור את שעריהם בפני חתנים, הכלות ובעלי השמחה. ניסים כהן, דובר אולם בלו קאסל מספר: "זה מכת מוות לכל האולמות. עכשיו סוגרים אותנו, גם את ה-250 הפסיקו ואז את ה-50 איש. מי שאין לו גב כלכלי מראש פשוט קורס".

מוטי אמסלם ממתחם אולמות האירועים בעיר "טירה על הים" משתף את דאגתו העיקרית: "בממשלה עושים את השיקולים שלהם. צר לי בעיקר על האנשים, הזוגות, שרוצים לחגוג את החתונות, הם בעיקר המסכנים כאן". היום (שני), הודיע ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, כי עקב חזרתו של משבר הקורונה בארץ ובאשדוד במיוחד, הוא ינחה להמשיך ביצוע טקסי החופות באתר המצודה מול חוף הים באשדוד עד סופו של חודש יולי.

הברים הקטנים יותר בעיר, אלו שלא מוגדרים כמסעדה, יאלצו לסגור את המקום לגמרי, אחרי שבדיוק רק לאחרונה חזרו לפעול. רזיאל רגב הבעלים בבר הנאפופו באזור התעשייה: "אין הגיון בשום דבר שהם כבר עושים, אין היגיון בכלום, זה כבר ממש מאכזב"הוא מתייחס להחלטת הממשלה לסגירת הברים. "אותנו יסגרו לגמרי עד להודעה חדשה, אחרי שכולם התעוררו טיפה מהגל הראשון. אבל זה כבר לא הקטע של אנחנו או הם, זה כבר קולקטיבי. עושים במדינה הזאת מה שרוצים, מזעזעים אותה איך שרוצים, אי אפשר כבר לצפות לכלום".  

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר