אלכנסדר אומלצ'נקו בבית החולים. התמונה באדיבות המשפחה
אלכנסדר אומלצ'נקו בבית החולים. התמונה באדיבות המשפחה

זינק להציל ילדה מדירה בוערת וקיבל דרישה לעזוב את ישראל

אלכסנדר אומלצ'נקו מאשדוד נפצע קשה בחודש ינואר כשנכנס לדירה שעלתה באש כדי לחלץ מתוכה ילדה בת 4. ביום חמישי הוא קיבל מכתב מרשות האוכלוסין: "עליך לעזוב את ישראל תוך 7 ימים". אז איך זה נגמר?

פורסם בתאריך: 5.7.20 13:57

     

שמו של אלכסנדר אומלצ'נקו מאשדוד עלה לכותרות לאחר מעשה הגבורה שלו כשנכנס לדירה שעולה באש כדי לחץ מתוכה ילדה בת 4 שלא הכיר. הילדה חולצה בשלום והוא עצמו נפצע קשות. זה קרה ב-1 בינואר השנה.

בעודו צועד ברחוב בדרך לקנות סיגריות הבחין האיש בשריפה שמשתוללת בדירה ברחוב קיבוץ גלויות והבין שיש בפנים ילדים לכודים שחייהם נתונים בסכנה מיידית. לאחר שאחד הילדים חולץ בעזרת השכן בבניין, אומלצ'נקו טיפס מהחלון ונכנס פנימה בניסיון להציל את חייה של ילדה בת 4 שהייתה בפנים. 

הילדה חולצה וחייה ניצלו. אלכסנדר שאף עשן רב ופונה במהירות לבית החולים אסותא אשדוד. מצבו היה קשה והוא אושפז בטיפול נמרץ. 

אלכנסדר אומלצ'נקו ברגע הפינוי באמבולנס. התמונה באדיבות המשפחה

אלכנסדר אומלצ'נקו ברגע הפינוי באמבולנס. התמונה באדיבות המשפחה

מאז הוא התאושש ופחות או יותר חזר לעצמו. אלא שביום חמישי ציפתה לו הפתעה. גיבור היום מצא עצמו נאלץ להתמודד עם התפתחות לא צפויה לגבי מעמדו בארץ.  


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אלכסנדר הגיע לארץ מאוקראינה בשנת 2016, עם אשרת כניסה של תייר. בכדי להישאר בארץ הגיש בקשה ברשות לאוכלוסין והגירה בקשה שהייה של פליט. בהמשך לאחר שהות בארץ הכיר את ויקטוריה זולויב תושבת הארץ. השניים התאהבו ומאז מתחזקים זוגיות וחיים יחדיו. בכדי להישאר יחד, בשנת 2018, הגישו בקשה לקבלת מעמד של מוכרים בציבור, שיאפשר לאלכסנדר להמשיך לגור ולחיות בארץ 

אלכסנדר לצד בת הזוג מאשדוד ויקטוריה. צילום: באדיבות המשפחה

עם זאת, בחמישי האחרון (2.7) הופתעו אלכסנדר וויקטוריה לקבל מכתב עם תוכן מעורר בהלה. במכתב שהגיע מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר לו כי בקשתו לקבלת מעמד של פליט בארץ נדחתה, ובזאת עליו לעזוב את ישראל תוך שבע ימים בלבד מקבלת המכתב 

המכתב שנשלח אל אלכסנדר מרשות האוכלוסין וההגירה

קרוביו של אלכסנדר בארץ הופתעו, כיצד היתכן שברגע אחד מודיעים להם כי עליו לעזוב הכל, את חייו ויקיריו בארץ. "לדעתי עשו לו תרגיל", טוענת מגי בתה של ויקטוריה זוגתו. "היו לו שתי בקשות – אחת על פליט ואחת על ידוע בציבור. אמרו לו תשמע יש לך שני תיקים זה מסבך אותנו, תסגור אחד מהם. הוא לא מבין בזה כלום ואמר להם אוקי תסגרו אם זה מפריע, והפקידה שם אמרה לו לסגור את הבקשה של הפליט" 

עקב התרחשות האירועים אלכסנדר נותר מבולבל, האם עליו לעזוב את הארץ בשל דחיית הבקשה שלו כפליט או בקשת הידוע בציבור כבן זוגה של ויקטוריה עוד עומדת בעינה? אך יותר מהכל כאב הקלות בה המערכת שעד לאחרונה הוקירה את תרומתו לקהילה כעת מפנה לו כתף קרה כל כך מהר. 

"הוא קיבל מכתב תודה מראש העיר על אירוע השרפה ובזמן הקורונה הוא התנדב" סיפרה מגי." בואו תסלקו את האנשים שעושים רע למדינה ותשאירו את הטובים, מה אתם נוגעים בבן אדם שרק תורם לכם! אמא שלי פשוט בהלם, היא בלחץ היסטרי ולא יודעת מה לעשות. אם הם יכלו לצאת מהארץ הם כבר היו מתחתנים". 

המכתב ששלח ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי כהוקרה על מעשי הגבורה של אלכסנדר


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר באזרח אוקראינה שנכנס לישראל כתייר בנובמבר 2016 וימים ספורים לאחר כניסתו הגיש בקשה למקלט. בחודש דצמבר 2018 הגיש גם בקשה לפתיחת הליך במסגרת חיים משותפים עם אזרחית ישראלית. הזוג השלים באיחור רב את המסמכים שהתבקשו להשלים והבקשה בטיפול. לאחרונה בקשתו למקלט נמצאה כחסרת בסיס ונדחתה. 

"כפי שמסרנו גם בעבר, לאחר בדיקת הטענות המועלות, לא מוכרת לאנשי המקצוע סוגיית השריפה ואין כל עדכון בנושא. זאת ועוד, נדמה כי הנ"ל פונה בכל מסלול אפשרי לקבלת מעמד. נבהיר כי אושר לפונה להישאר בישראל תוך התחייבות כי אם הקשר הזוגי ינותק, יצא מישראל". 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר