צילום: בטרם

לא מורידים את העין מהילד

שנת הלימודים מגיעה לסיומה ותלמידי בתי הספר כבר נרגשים לצאת לחופשת הקיץ. הילדים אומנם נרגשים אך ההורים קצת מודאגים, ולא בגלל הקורונה. חופשת הקיץ מזמנת אתגרים לא פשוטים ובהם השמירה על בריאות וביטחון הילדים, בעיקר ילדי גנים ובתי הספר היסודיים. ארגון בטרם לבטיחות הילדים רענן את הנחיות הבטיחות והחליט לשתף את הציבור. לקרוא ולשמור. חשוב מאוד!

פורסם בתאריך: 21.6.20 12:35

     

בתקופה האחרונה היינו עדים לכמה מקרים שבהם פעוטות נשכחו ברכב וילדים טבעו בבריכת שחיה. הרבה מהמקרים מסתיימים בצורה קשה ולצערנו גם באובדן חיים. לפני כשבועיים טבעו שני פעוטות בבריכות פרטיות. האחת, בצפת, הסתיימה במוות. השנייה, באשדוד, ניצלה בנס לאחר שהיתה מורדמת ומונשמת מספר ימים.

ארגון בטרם לבטיחות ילדים, הפועל בקרב הציבור ומפעיל מערך הסברה שנועד לקדם מודעות הורים והסביבה לבטיחות ילדיהם, יוצא גם השנה בהסברה ומבקש מכל הציבור להיות ער לסכנות היכולות לארוב בכל פינה. הארגון אשר הוקם לפני כ-25 שנה, תומך את המלצותיו בהרבה מאוד מידע שנאסף מהשטח ומאירועים שונים, ממחקר וקידום תקנות ורגולציה ומפעולות הדרכה והסברה שהוא מקיים בקרב הורים ותושבים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בארגון מאמינים כי המפתח בידי ההורים ולכן השאיפה להגיע לכל ההורים בישראל, להעלות בקרבם את המודעות לסכנות אפשריות ואת הנחיות הבטיחות למניעת פגיעה בילדים. "אימוץ התנהגות בטוחה – מצילה חיים" הם אומרים ומבקשים להפיץ כל מידע הסברתי בקרב ההורים.

צילום: בטרם

בקמפיין ההסברה האחרון הם התמקדו בשני נושאים: שומרים על הילדים במים ולא משאירים פעוטות ברכב. בקמפיין הראשון הם מתריעים מפני טביעות בבריכה ומבקשים מההורים לפקוח עין – לא להשאיר את הילד ללא השגחה ולמנות בוגר אחראי שיהיה תמיד ליד הילד. כמו כן הם ממליצים על מצופים, מרוקנים בריכה מתנפחת ונועלים בשער בריכות ביתיות. בקמפיין לא משאירים ילד ברכב הם מתריעים מפני התחממות הרכב שעלולה להגיע ל-70 מעלות תוך זמן קצר. גם כאן אין להשאיר ילד ברכב אפילו לא לרגע ועל מנת שלא לשכוח הם ממליצים להניח את הארנק או התיק מאחור (ליד הילד), כשיוצאים מהרכב לוודא שהוא ריק מנוסעים ולהתקשר לבן הזוג בתום הנסיעה.

את הקמפיינים הם חותמים בסלוגן "אל תגידו לי זה לא יקרה", מתוך רצון לעורר לכך שכל אדם יכול לחשוב שהוא מספיק בוגר ואחראי ו"אין מצב" שהוא ישכח ילד או לא ישגיח על ילדו. בסופו של דבר, אין הורה שרוצה לפגוע בילדו והאסונות הם תולדה של היסח הדעת, אז אל תאמרו "לי זה לא יקרה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר