האם יחובר לאשדוד? מתוכנן להפוך למחלף: צומת אמונים. צילום: דור גפני
האם יחובר לאשדוד? מתוכנן להפוך למחלף: צומת אמונים. צילום: דור גפני

מבוכה לאשדוד: משרד התחבורה מתנגד לכניסה הדרומית החדשה

בניגוד לתכנית של עיריית אשדוד שלפיה תוקם כניסה/יציאה חדשה שתתחבר לעיר מכיוון צומת אמונים, במשרד התחבורה חושבים אחרת: “החיבור אינו עומד על הפרק”

פורסם בתאריך: 11.6.20 12:41

     

זה זמן רב שבאשדוד מדברים על הצורך ביצירת כניסה ויציאה נוספות. העיר הולכת וגדלה והכניסות הקיימות אינן מספקות מענה הולם.

בנוסף לכניסה הצפונית שאמורה להתחבר למחלף אשדוד צפון ושתקועה בעקבות ויכוחים על תוואי הדרך (כפי שחשפנו כאן בעבר רק יבנה חוברה למחלף בינתיים), גם בדרום המצב איננו מזהיר.

בעיריית אשדוד דוחפים לפתיחת כניסה נוספת לעיר מכיוון צומת אמונים, בין השאר כדי לאפשר את הקמת השכונות החדשות סביב הדיונה הגדולה (“רובע י”ד”). אלא שיש בעיה “קטנה”: מתברר שבמשרד התחבורה לא רואים עין בעין לא רק עם העירייה אלא גם עם מתכנני המחוז.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בדיון של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה לפני כשבועיים עלה נושא של הרחבת כביש 4 בקטע שבין אשדוד לאשקלון והקמת מחלפים לאורכו שיבואו במקום שורה של צמתים, אחד מהם הוא צומת אמונים מעט דרומה לעד הלום.
הוועדה קבעה שיש לקדם את התכנית, אך נציג שר התחבורה הודיע שהוא “מסתייג מההחלטה היות ולאור הבדיקות המקצועיות של המשרד אין מקום להתחבר מאשדוד למחלף אמונים הן מבחינה תחבורתית והן מבחינה סביבתית וחיבור זה אינו עומד כיום על הפרק”.

תל אשדוד. צילום: דור גפני

תל אשדוד שסמוך לצומת אמונים. צילום: דור גפני

הוועדה קבעה שיש לכלול בתסקיר ההשפעה על הסביבה את ההשלכות שתהיינה לסלילת כביש חדש שיחבר את דרום מזרח אשדוד לכביש 4: “הוועדה רואה קושי זה במיוחד על רקע תמ”א 1 שאושרה זה עתה אשר מציגה שטחים רגישים רבים ממערב למחלף בתווך שבין המחלף לער אשדוד. עם זאת, הועדה אינה יכולה להתעלם מהיוזמות הקונקרטיות המקודמות על ידי עיריית אשדוד לחיבור הרבעים הדרומיים בעיר למחלף אמונים וזאת מבלי להביע עמדה על תכנית שטרם הובאה בפניה ולא בטוח כלל כי תובא. התסקיר יעריך את ההשפעה הסביבתית של החיבור כאמור, במקטע שבין מחלף אמונים למסילת הברזל או לאזור התעשייה עד הלום, לפי העניין”.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “מנכ”ל העירייה פנה כבר בנדון למשרד התחבורה וביקש לאפשר לעירייה להציג את נחיצותו של פרויקט היציאה הדרומית לאשדוד. המנכ”ל הזכיר באופן חד משמעי כי פרטי הסכם הגג הובאו לידיעת מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה, וציין כי נתקבלו הבטחות שאשדוד תיכלל בתכנית החומש הקרובה (הבטחה נכונה ל-2018).

“בפנייתו, מונה המנכ”ל כמה מהסיבות הקרדינליות שמחייבות את ביצוע הפרויקט באשדוד, בהם: ביטחון וחירום – 2 יציאות לעיר בגודלה של אשדוד אינן מספיקות לשום סוג של תרחיש חירום (הוא הזכיר כי אשדוד הותקפה בטילים זה 11 פעמים). בינוי ופיתוח בדרום העיר – הוספת של אלפי יח”ד בדרום העיר היא אופציה ריאלית שתלך ותקרום עור וגידים, וקידום תכניות בנדון מותנית במתן מענה ליציאה הדרומית. הסכם הגג – הגידול הטבעי בעקבות תכניות הבינוי והפיתוח של הסכם הגג יגדילו את מספר התושבים באופן דרמטי ובתוך כך יוכפל כל נפח הפעילות בעיר, בדגש על שימושי תחבורה.

“הסיבות הנ”ל בצירוף ההבטחה של משרד התחבורה לכלול את אשדוד בתוכנית החומש, לא מותירה ספק באשר לנחיצות הפרויקט ועל אחת כמה וכמה, לאור כך שאיש לא חולק כי כמות היציאות הנוכחיות לא יכולות להעניק את הביטחון הנידרש – לא בשגרה ובוודאי לא בחירום.

“בפנייתו, מבקש המנכ”ל שתינתן ההזדמנות להציג את נחיצותו של פרויקט היציאה הדרומית לאשדוד ולתושביה. ובכל מקרה, בכוונת העירייה לפעול בנחישות למימוש ההתחייבות של משרד התחבורה, מתוך אמונה כי מדובר בהכרח להמשך קידומה ופיתוחה של העיר והתאמת השטח להקמת אלפי יחידות דיור לזוגות הצעירים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר