ד״ר אלי לחמני. צילום פרטי

יו"ר האופוזיציה לחמני: ״אסור שמפעל לשריפת פסולת יוקם באשדוד״

יו״ר האופוזיציה בעיריית אשדוד, ד״ר אלי לחמני: ״האם הוספת מספר מקומות תעסוקה, ולא משנה מה היקפם, יותר חשובה מבריאות הציבור?"

פורסם בתאריך: 31.5.20 13:34

     

יו"ר האופוזיציה בעיריית אשדוד, ד"ר אלי לחמני, העלה לפני דקות אחדות רשומה בפייסבוק ובה התייחס למפעל לשריפת פסולת שעלול לקום באזור התעשייה הצפוני בעיר:

"לאחרונה התפרסמו במדיה ידיעות על כוונה של מאן דהוא לאשר להקים מפעל לשריפת פסולת באזור התעשייה הצפוני ותגובת הנהלת העיר שהגיעה מקוממת אותי. האם הוספת מספר מקומות תעסוקה, ולא משנה מה היקפם, יותר חשובה מבריאות הציבור? אמנם נאמר על ידי הנהלת העיר (בחצי פה) כי יאפשרו את ההקמה רק לאחר קבלת תסקיר איכות סביבה חיובי. מי שם בידינו שבטווח עתידי לא תהיה פגיעה בבריאותנו? כבר ראינו אישורים שניתנו ובפועל חווינו זיהומים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"איני יודע", הוסיף לחמני, "באם נעשה פעם מחקר מקיף על ההשפעה על מצבם הבריאותי של עובדים שעבודתם הינה באזור התעשייה הצפונית בה קיימים מפעלים בפוטנציאל גבוה של זיהום, ועוד איך יודע מהכרות אישית עם מספר לא קטן של עובדים שעבדו באזור זה שחלו במחלות כמו סרטן מסוגיו השונים, במחלות בכבד, מחלות ריאות קשות ניוון שרירים ALS ועוד.

לחמני: "לצערי הבדיקות שעושה המשרד לאיכות הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אינם מספקות ואינן ברצץ ואינם בכל מקום וגם הקנסות שמפעלים מזהמים מקבלים על חריגות מגוחך. התוצאה האכיפה לא מספיקה והזיהום ממשיך. השפעה על בריאות התושבים, עקב משטר הרוחות שמזרים את הזיהום לתוככי העיר בכלל ובעיקר לתושבים הגרים בצפון העיר, רבה ומסוכנת גם כיום ולכל 'החבילה' הזו שוקלים להביא עוד מפעל מזהם! בריאותנו היא הענין החשוב ביותר ואין להתנותה בדבר. ההתנגדות צריכה להיות מוחלטת ולא תלויה בבדיקות כלשהן!

"אסור שמפעל לשריפת פסולת יהיה בתחום השיפוט של העיר. נקודה! מצפה מכל הגורמים הפועלים בתחום איכות הסביבה להרים קולם ולצאת בהתנגדות נחרצת בנושא״.

עוד הוסיף לחמני כי בכוונתו להעלות הצעה לסדר בנושא זה וכי הוא מקווה כי "דאגתם של חברי המועצה בעיר לבריאות התושבים תגבר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר