אחד המשפכים החדשים שנרכשו בידי חברת נמל אשדוד. צילום: יח"צ נמל אשדוד

נמל אשדוד רכש משפכים שצפויים להפחית את האבק

"מדובר בחלק מתכנית רחבה שעתידה בתוך שנים להפוך את נמל אשדוד לנמל הירוק הראשון בישראל", נמסר מהחברה, שבה גם מעוניינים להקים תחנת כוח על גז שתספק את תצרוכת החשמל באופן עצמאי

פורסם בתאריך: 24.5.20 17:51

     

נמל אשדוד רכש שלושה משפכים ירוקים מסוג ECOHOPPER בהשקעה של כ-27 מיליון שקלים לטובת פריקה של מטעני תפזורת. משפך אחד מיועד לפריקת קלינקר (מרכיב בייצור מלט) ושניים נוספים לגרעינים ולמוצרי גרעינים.

המשפכים החדשניים מצוידים במערכת משאבות בחלקן העליון המפחית משמעותית את האבק העלול להיווצר בתהליך פריקת המטען מהחופן למשפך. כמו כן קיים שרוול טעינה מתכוונן למשאיות, המסייע גם כן בהפחתת כמות האבק הנפלטת בתהליך פריקת האונייה והעמסת המשאיות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בחברת נמל אשדוד אומרים, שבשבועות האחרונים החלו בתהליך הרצה של שלושת המשפכים, בסיומו ייכנסו לפעילות תפעולית מלאה. "מדובר במשפכים חכמים וחדשניים המצוידים במערכות ממוחשבות מתקדמות".

 

נמל אשדוד, בהובלת דירקטוריון החברה, נמסר, "משקיע בתכנית להפיכת נמל אשדוד לנמל ירוק, הכוללת בין היתר הקמת תחנת כוח פנימית לייצור חשמל באמצעות גז טבעי, אשר תספק לנמל את כלל צרכי האנרגיה".

שלושת המשפכים מסוג ה-ECOHOPPER מצטרפים לשלושה משפכים אקולוגיים נוספים שרכש הנמל לפני מספר חודשים.

למשפכים החדשים יכולות חדשניות הכוללות בין היתר יכולת הסעה עצמית, מערכת רמזורים וכריזה להכוונת המשאיות וכן מותקנת בהם מערכת סינון ליניקת אבק ומניעת זיהום אוויר בזמן העבודה. בנוסף, המשפכים כוללים מערכת שקילה הנשלטת על ידי מפעיל המשפך ומשמשת למילוי מדויק של המשאיות.

לדברי מנכ"ל חברת הנמל, שיקו ז'אנה, "נמל אשדוד הכריז בשנה האחרונה על מספר צעדים כחלק מתכנית רחבה להפיכת נמל אשדוד לנמל הירוק הראשון בישראל. הגנת הסביבה הינה אחד מערכי היסוד שחברת הנמל חרטה על דגלה. ההשקעה בהצטיידות במשפכים החדשים מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו במטרה להביא לקידום המערך התפעולי, שיפור משמעותי של התפוקות ומתן שירות מיטבי ללקוחות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר