פאב סאבו. צילום: פבל

בשורה משמחת: המסעדות באשדוד ייפתחו בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 20.5.20 08:12

     

אתמול (ג'), הודיע שר הבריאות הטרי יולי אדלשטיין כי הנחה לאפשר את פתיחת מרבית העסקים שעד כה היו סגורים לרבות המסעדות הברים ובתי המלון, על פי מתווה שהוצג לו ידי הדרג המקצועי במשרד. ההצרה הדרמתית נשמעה כצלול גואל באוזני בעלי המסעדות, בתי הקפה והברים באשדוד שעד כה לא חזרו לשרת את ציבור הבליינים בעיר.  יש לציין כי המתווה כפוף לאישור הממשלה.

 "אני שמח שמצב הקורונה מאפשר את פתיחת המשק לרווחת העסקים והנעת המשק"מסר אדלשטיין אתמול "אני שב ומדגיש, המשך ההקלות תלוי אך ורק בהקפדה על כללי משרד הבריאות. אני מצפה לשיתוף פעולה מצד בעלי העסקים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




על פי המתווה שסוכם במשרד הבריאות המסעדות והברים יחזרו לפעול החל מ-27 במאי. עסק בתכולה של עד 100 לקוחות רשאי לפעול בתפוסה מלאה. עסק מעל 100 לקוחות יעבוד בתפוסה של עד 85%. כמו כן, כל העסקים יחויבו בשמירת מרח של 1.5 מטרים בין שולחנות הסועדים, והגעת הלקוחות תעשה בזמנה מראש ככל האפשר 

במשרד הבריאות הוסיפו כי על העסקים שיפתחו לפעול לפי ההנחיות הכלליות של ה״תו הסגול״ כגון חיטוי וניקוי ומדידת חום ללקוחות הנכנסים. 

על אף ההתרגשות הרבה של בעלי העסקים הקטנים לשוב למעגל העבודה ולהפיך מחדש את חיי הבילוי והלילה בעיר, הם עדין בוחנים את המצב בעין זהירה. "אנחנו נקפיד אבל הערכה שלי שהסיפור יקרוס תוך מספר ימים", הבעיה את דעתה על המתווה החדש ולרי סופוב מבר ה'סאבו, "בדיוק כפי שהתרחש במערכת החינוך.  

"במה שתלוי בנו אני לא רואה בעיה". מסבירה סופוב את החשש "חיטוי, בדיקות בכניסה וכן הלאה אבל כשחברים פוגשים חברים בבר אנחנו יכולים למנוע מהם להתחבק? לשבת ביחד? לא פרקט. אנחנו ממתינים בהתרגשות לפתיחה. האהבה שלנו היא לארח והלקוחות מתקשרים כל הזמן לפרגן ולתמוך. הרבה להקות כבר משריינות תאריכיםלמעשה יוני כבר מלא לחלוטין". 

סופוב משתפת על התמודדות שלה ושל צוות הבר עם המשבר: "זוהי תקופה מאתגרת וקשה בדגש על חוסר הוודאות. לא פתחנו שירות משלוחים כי לא חשבנו שזה יעבוד באשדוד וגם הקונספט שלנו הוא בר קוקטיילים – לקבל קוקטייל בכוס חד פעמית זה פשוט לא לעניין. ניסינו להוציא מהמצב את המירב, בצענו שיפוץ שהיה על הפרק הרבה זמן והכנו עוד כמה הפתעות. בסך הכל, קיבלנו תקופה למנוחה וחידוש כוחות ועכשיו אנחנו מחכים בקוצר רוח לחזור בכל הכח לעשות את מה שאנחנו הכי אוהבים, 'כיף'. בר ה'סאבו' עתיד להיפתח כבר ביום רביעי הבא, במתכונת של 1 פלוס 1 במשך כל השבוע 

"מצב המסעדה ברוך ה' בסדר גמור וטוב", מעיד על העסק שלו אבי אביטל ממסעדת רונג'אן "אני מאמין שנעבור את זה. בתקופת הקורונה סגרנו את המסעדה וישבנו בבית מעל חודש. לפני שבועיים חזרנו לעבוד רק במתכונת של איסוף עצמי, אבל בסך הכל אנחנו מתמודדים עם המצב". 

לגבי דעתו על המתווה מעיד אבי כי הוא רואה בו מתווה מבורך ולא רואה קושי בביצוע שלו. "המסעדה שלנו די מרווחת, מבחינת הגודל, ויש מרחק בין הכיסאות, אז מבחינתנו לא יהיה ממש שינוי בכמות הסועדים שיכולים להיכנס. לגבי הניקיונות אנחנו כמובן נעמוד בכל הנהלים. אני מקווה שבעוד כמה חודשים הכל יסתדר. אנחנו די אופטימיים"המסעדה של אבי תיפתח ללקוחות לאחר חג השבועותב-31.5 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר