דוד טטרואשווילי ז"ל

תאונת העבודה בנמל אשדוד: דוד טטרואשוילי מת מפצעיו

באחרונה התריעו עובדים בנמל על ליקויי תחזוקה ובטיחות שרק בנס הסתיימו ללא נפגעים - עד אתמול. טטרואשוילי הוא ההרוג השישי בתאונות עבודה מתחילת השנה

פורסם בתאריך: 14.2.20 08:32

     

בשורה קשה הלילה: עובד מחלקת תפעול בנמל אשדוד, דוד טטרושווילי, שנפצע אתמול בתאונה  בנמל, מת מפצעיו בבית החולים אסותא אשדוד. דוד, 45, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

התאונה אירעה אתמול במהלך פריקת גלילי מתכת גדולים מאוניה בשעות הבוקר המאוחרות. אחד מהם פגע בדוד ומחץ אותו. עובדים שהיו עמו וצוות עזרה ראשונה העבירו אותו למד"א. מצבו הוגדר אנוש. בבית החולים הוא הוכנס לניתוח דחוף ביחידה לטיפול נמרץ ולמרות מאמצי הצוות הרפואי הוא נפטר.

מקום האסון אתמול

מחברת נמל אשדוד נמסר: "החברה משתתפת בצערה העמוק של משפחת עובד החברה אשר נפגע במהלך עבודתו באוניה. מנכל החברה הורה על הפסקת העבודה באניה והקמה מיידית של ועדה לבדיקת נסיבות התאונה, תוך קבלת הנחיות מאגף הבטיחות במשרד העבודה".

 

בחודש שעבר נשמטו מכולות ממנוף ומחצו משאיות בנמל אשדוד. רק בנס לא היו נפגעים. עוד קודם לכן אירעו תקריות בטיחות חמורות נוספות בנמל ובהן כלי עבודה שעלו באש. גם אז לא היו נפגעים.

עובדים בנמל התריעו לא אחת מפני המצב הרעוע של התחזוקה וניהול הבטיחות בנמל.

לדברי ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה', "למרבה הצער והכעס מותו הטרגי של דוד טטראשוילי ז"ל הוא אסון שהסכנה להתרחשותו היתה ידועה היטב, נוכח סדרת אירועי הבטיחות החמורים של נפילת מכולות מגובה בנמל אשדוד בחודש שעבר והתאונה הקטלנית בה נהרגה אילנית טקלה ז"ל לאחר שנדרסה על ידי משאית במהלך עבודתה כבודקת מטענים לפני מחצית השנה בלבד.

"אלו",, הוסיפה תגרי, "מעלים תהייה קשה האם נערכו בירורי בטיחות מקיפים על ידי חברת נמל אשדוד ועל ידי מנהל הבטיחות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה לאחר האירועים הקודמים ואלו אמצעי בטיחות ננקטו כדי למנוע את הישנות התרחשותם של אירועי בטיחות.

"עוד יש לזכור שדוד ז"ל הוא ההרוג ה-6 בתאונות עבודה מתחילת השנה, מהם 5 שהתרחשו בענפי התעשייה, השירותים והמסחר, שמספר תאונות העבודה הקטלניות בהם הכפיל את עצמו בתוך שנתיים, מ-18 בשנת 2017 ל-39 בשנת 2019, דבר המצביע את הפקרת בטיחותם של עובדים אלה. 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה' שבה וקוראת למנהל הבטיחות התעסוקתית להגביר לאלתר את מאמצי הפיקוח והאכיפה על בטיחותם של העובדים בענפים אלה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר