חבר המועצה, עו"ד אלי נכט. צילום: דור גפני
חבר המועצה, עו"ד אלי נכט. צילום: דור גפני

נכט בעקבות סערת הרב יוסף: להשעות אותו מתפקידו

ובעקבות דבריו של נכט נזעק ממלא מקום ראש העירייה ויו"ר ש"ס באשדוד, אבי אמסלם, ותקף אותו על שהעז לקרוא להשעות את הראשון לציון

פורסם בתאריך: 7.1.20 15:51

     

חבר מועצת העיר אשדוד, עו"ד אלי נכט, פנה היום לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בבקשה להשעות את הרב הראשי יצחק יוסף בעקבות התבטאויותיו כלפי העולים מחבר העמים.

הרב יוסף עם נשיא המדינה רבלין ב-2017. צילום: מארק ניימן / לעמ

הרב יוסף כינה עולים מברית המועצות לשעבר "גויים", ואמר כי "חלק מהם קומוניסטים ושונאי דת". בכנס רבנים שנערך בשבוע שעבר בירושלים אמר יוסף כי "עשרות או מאות אלפים" מהעולים מברית המועצות לשעבר אינם יהודים. דבריו פורסמו לראשונה הבוקר בידיעות אחרונות.

"הבוקר", כתב נכט, "נחשפנו להתבטאויותיו המקוממות של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בכנס רבנים שנערך בשבוע שעבר בירושלים ופורסמו באתרי החדשות השונים. נדהמתי לשמוע כי הרב יוסף, שמתוקף תפקידו ומעמדו הרם כראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית אמור להיות דמות רוחנית ממלכתית, מאחדת וא-פוליטית עבור כלל אזרחי מדינת ישראל מכל העדות והזרמים, עשה שימוש ‏במעמדו כדי לפגוע בציבור שלם של העולים מחבר העמים דוברי הרוסית החיים בארץ ולהסית כנגדו בצורה חריפה ובביטויים קשים ביותר.

"‏ציבור העולים מחבר העמים הגיעו לארץ בזכות ולא בחסד והיו בין בוני הארץ עוד מתקופת העליות הראשונות לפני קום המדינה ועד ימינו ובדגש על העלייה הגדולה ממדינות חבר העמים שהחלה בתחילת שנות ה- 90' של המאה ה- 20 ונמשכת עד ימינו אנו. עולים אלו תרמו תרומה מכרעת בכל המישורים, כאשר בין השאר הם תרמו רבות להפיכתה של מדינת ישראל ל"אומת הסטארט-אפ", תרומתם למדע, תרבות והספורט כבירה, והם אלו שעל כתפיהם נשענים שירותי הרפואה בישראל, כאשר כיום כל רופא שלישי במדינת ישראל הוא רופא דובר רוסית שהגיע לארץ בעליה הגדולה ממדינות חבר העמים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אין חולק על כך כי כלל ציבור העולים מחבר העמים הם אזרחי שווי זכויות וחובות במדינה והמחשבה כי ניתן להכליל את כל אותו ציבור ולכנות אותו בכינויי גנאי קשים כגון: "קומוניסטים", "שונאי דת" וכ'ו ולטעון שרובם הגדול הם "גויים גמורים שהולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר" הוא מעשה חשוך ומקומם המבוסס על גזענות ושנאת האחר ושאין מקומו בשיח הציבורי, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במי שנושא תפקיד ממלכתי רם ובתור דמות רוחנית אמור להוות דוגמא ומופת לכלל אזרחי המדינה.

 

"אני חושש", הוסיף נכט, "שלאור ההתבטאויות הקשות הללו, אין הרב יוסף יכול להמשיך ולהוות דמות רוחנית לחלק ניכר מאזרחי המדינה ולכן לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות אלו. ניתן לראות למשל כי סיעות הכנסת מימין ומשמאל גינו בצורה חריפה ואינה משתמעת לשתי פנים את התבטאויותיו של הרב יוסף ובתוכם עשה כן ראש הממשלה, אשר פרסם הודעת גינוי חריפה בעניין.

הרב יוסף הוא גם עובד מדינה במעמד בכיר מאוד, ששכרו משולם מכספי ציבור, בין השאר גם הציבור שנגדו הרב יוסף השתמש בביטויי גנאי ושטנה קשים ביותר.
לאור כל האמור לעיל, אני מבקש בשמי ובשם ציבור העולים מחבר העמים ובשם כלל אזרחי מדינת ישראל שנפגעו קשות מדבריו, כי נציבות שירות המדינה שהינך עומד בראשה תיתן את דעתה על התבטאויותיו של הרב יוסף ותנקוט נגדו בצעדים משמעתיים, ותשעה את הרב מתפקידו, זאת על מנת לשמור בראש ובראשונה על כבודו של התפקיד הרם של הראשון לציון שהרב יוסף כיום נושא בו".

יו"ר שס"ס באשדוד, ממלא מקום ראש העירייה אבי אמסלם, מיהר לצאת להגנתו של הראשון לציון ופרסם רשומה בפייסבוק נגד נכט:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר