חברי מועצת העיר אשדוד. צילום: דוברות העירייה
חברי מועצת העיר אשדוד. צילום: דוברות העירייה

חילוקי דעות: האם החרדים הצביעו בעד אירועי "שבת תרבות"?

פורסם בתאריך: 4.12.19 20:59

     

חברת המועצה לינה קרצמן הגישה הצעה לסדר במועצת העיר לחדש את קיומם של מפגשי שבת תרבות באשדוד. ההצעה עברה פה אחד אבל אז פרץ ויכוח. לדברי נציגים של הסיעות החרדיות, הם לא הצביעו בעד קיומם של אירועי שבת תרבות אלא בעד העברת הנושא לבדיקה בחברה העירונית לתרבות הפנאי וזו גם ההחלטה שאושרה, לטענתם. אבל אחרים טוענים שההצבעה הייתה על עריכת האירועים בשבת.

KD-H-C- תיקים-לינה קרצמן ספירידונוב באדיבות מטה אשדוד תנצח

לינה קרצמן ספירידונוב. צילום באדיבות מטה אשדוד תנצח

קצת היסטוריה. בשנות התשעים של המאה הקודמת קיימה החברה העירונית לתרבות באשדוד שבתות תרבות ביוזמת אילן גילאון שכיהן כסגן ראש העיר בשנים 1993-1999 והיה ממונה על החברה העירונית. שבתות התרבות שזכו לביקוש רב מאוד התקיימו בבית יד לבנים, הכניסה אליהם היתה ללא תשלום אך הצריכה הצטיידות מראש בכרטיסי הזמנה.

בשלב מסוים, למגינת ליבו של הציבור הרחב, הפסיקה החברה העירונית לקיימם בגלל התנגדות החרדים שטענו לחילול שבת. ובחזרה להצעתה של קרצמן שמציינת ששבתות תרבות מתקיימות בישובים רבים  ברחבי הארץ ומגיעים אליהם אנשים רבים מה שמעיד על צמא של הציבור לדיונים בעלי תכנים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים. לדבריה "אירועי שבתרבות מתקיימים במבני ציבור סגורים וכך אין הדבר פוגע בשומרי שבת" ומעבר השקעותיהם הכלכליות של הרשויות המקומיות באירועים אלה משתלמת כיוון שהם מספקים פעמים רבות אייטמים בכלי התקשורת השונים שמהווים חשיפה לישובים בהם הם מתקיימים.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר