הסיפור שאינו נגמר: אתר הבניה של הקאנטרי קלאב ברובע י"ג. צילום: פבל

הסיפור שאינו נגמר: הקאנטרי חוזר לידיים של חפ”א

כמעט 20 שנה ועשרות מיליונים שהושקעו בו לא הביאו את בניית הקאנטרי בי”ג לידי סיום. חברת האופוזיציה גלבר תוהה אם הסיכום שכבר הושג בין העירייה לרשת הולמס פלייס למעשה הוכשל בגלל השבת או מסיבה עלומה אחרת. הערכה: כדי לסיים את הבנייה יידרשו לפחות עוד 15 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 10.10.19 14:37

     

בשבוע שעבר, בעת שנידון בישיבת מועצת העיר מתן אישור לחברה לפיתוח אשדוד, חפ”א, לפרסם מכרז חדש להשלמת בניית הקאנטרי קלאב ברובע י”ג והפעלתו, חשפה חברת המועצה הלן גלבר כי כבר התגבש הסכם בין עיריית אשדוד וחברת הולמס פלייס. הוא היה אמור להיות מובא לאישור המועצה, מה שהיה מאפשר, לאחר אישורי משרדי הפנים והאוצר, את סיום בנייתו של הקאנטרי והפעלתו בתוך כשנה וחצי.

גלבר דרשה הסברים לכך שההסכם לא הובא לאישור המועצה: “אני חוששת שיש כוונה לעכב את זה”. יו”ר המועצה עו”ד גבי כנפו אמר שזה לא נושא הדיון. גלבר דרשה חוות דעת משפטית ולא נענתה. כנפו קרא לה לסדר שלוש פעמים' ומשלא נענתה לפנייתו, סגר לה את המיקרופון. גלבר המשיכה: “יש הסכם, יש הסכמות, מנכ”ל העירייה בעצם משקר לחברי המועצה, אתם עוברים פה על החוק”. המועצה החליטה שחפ”א תפרסם מכרז.

כרטיס חבר מועדון הולמס פלייס. צילום מתוך ויקיפדיה

כרטיס חבר מועדון הולמס פלייס. צילום מתוך ויקיפדיה

ובחזרה להסכם המדובר שנמסר לידי “כאן דרום” במסיבת עיתונאים שגלבר כינסה ביום ראשון בביתה. על פי ההסכם, שבסופו של דבר לא יצא לפועל ולא ברור מדוע, המתחם יימסר לחברה בשיטת הבי.או.טי למשך 24 שנים שאחריהן יחזור לעירייה. המפעיל יקבל את האתר במצבו הנוכחי וישלים את התכנון והעבודות על חשבונו ולאחר מכן יפעיל את המתחם. ההחלטה אם להפעיל את הקאנטרי בשבת, נכתב שם, תהיה נתונה בלעדית להחלטת העירייה ובמידה והיא תחליט שהוא יהיה סגור בשבת היא תשפה את החברה.

תזכורת: עיריית אשדוד השקיעה בהקמת הקאנטרי, שנמשכת כבר כ-18 שנים, יותר מ-30 מיליון שקל. באפריל 2015 הודיע ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי שהקאנטרי ייפתח במחצית הראשונה של 2016. ב-27.10.16 פרסמה העירייה מכרז לקבלת הצעות להשלמת הקמת הקאנטרי והפעלתו, ואיש לא ניגש אליו. בנובמבר 2016 הודה לסרי בישיבת מועצה כי העירייה נכשלה עם הקאנטרי. גם לשני מכרזים נוספים שפורסמו ב-18.5.17 וב-20.7.17 לא ניגשו מועמדים, אף שהעירייה הקלה בתנאי המכרז.

גלבר. צילום: פבל

גלבר. צילום: פבל

בעקבות כך אישרה מועצת העיר בנובמבר אותה שנה לנהל משא ומתן עם מציעים פוטנציאליים לצורך התקשרות בחוזה למתן השירות להפעלת הקאנטרי ללא מכרז. כמו כן היא החליטה שתוצאות המשא ומתן והחוזה יובאו לאישור נוסף של מועצת העירייה. בן עדי אמר ששלושה מלכ”רים (מוסדות ללא כוונת רווח) כבר גילו התעניינות בהפעלת הקאנטרי.

לאור כל זה דרשה גלבר בישיבת המועצה בשבוע שעבר הסבר להחלטה שהובאה לאישור המועצה להחזיר את הנושא לטיפולה של חפ”א, מה עוד שבחודש מרץ האחרון דיווח מנכ”ל העירייה בן עדי בישיבת המועצה שתכנית הקאנטרי קלאב והפעלתה נמצאות “בליטוש אחרון ובסגירות סופיות”. מתשובתו של בן עדי לשאילתה של חבר המועצה ד”ר אלי לחמני באותה ישיבה עלה כי בישורת האחרונה והמתקדמת של המשא ומתן נותרה העירייה עם חברת הולמס פלייס, ובן עדי הודיע באותה הזדמנות כי התכנית תוצג במלואה ותובא לאישור המועצה באחת מישיבותיה הקרובות. מה שכאמור לא קרה.

“העירייה”, אמרה גלבר ביום ראשון, “עוברת ביודעין על החוק, מטעה ומסתירה מידע מנבחריה. המשא ומתן שהתנהל בין צוות העירייה בראשות המנכ”ל לחברת הולמס פלייס, שהיא חברה רצינית שנסחרת בבורסה, הצליח.

ערכו מספר פגישות עבודה, המבנה על כל מרכיביו נבדק בקפידה רבה במשך מספר חודשים על ידי הולמס פלייס ונוסח הסכם התקשרות בין הצדדים, בו הוסכם שתוך 18 חודשים מרגע החתימה ייגזר סרט ההשקה”. לכן, הקשתה, תמוה שההסכם נגנז.

מהולמס פלייס נמסר בתגובה כי ברגע שיתפרסם המכרז הם ישמחו לקחת בו חלק. דובר העירייה אדי בן חמו מסר בתגובה: “כרגיל גב׳ גלבר טועה ומטעה, וטענותיה חסרות בסיס. זאת בשל היכרותה השטחית עם הנושא ואי הבנת התהליך המתחייב על פי חוק לקידום בניית הקאנטרי במצבו הנוכחי. מועצת העיר החליטה להסמיך את חפ”א לסיים הפרויקט בדרך של מכרז, ולשם כך העניקה המועצה לחפ”א את כל הסמכויות הנדרשות. למיטב ידיעתנו, חפ”א ערוכה לצאת למכרז מיידי ואנו מציעים לכולם להתאזר בסבלנות עד לקבלת התוצאות״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר