ג'קי בן זקן. צילום: אוליבייה פיטוסי
ג'קי בן זקן. צילום: אוליבייה פיטוסי

על דוכן העדים: ג'קי בן זקן

איש העסקים עלה להעיד במשפט פרשת נמל אשדוד במהלך חופשה מהכלא ודיבר על יחסיו עם אלון חסן ויניב בלטר שהפכו מידידות ואפשרות לשיתוף פעולה עסקי ליריבות מרה. לטענתו השניים רצו "לרסק" אותו

פורסם בתאריך: 31.8.17 12:51

     

בחודש שעבר עלה ג’קי בן זקן לדוכן העדים במשפטם של אלון חסן, דוד חסן ושוקי סגיס, הלוא הוא משפט "פרשת נמל אשדוד". בן זקן, אסיר בכלא חרמון בגין הרשעתו בפרשת מניות “מנופים” ומי שהיה בתקופה הרלוונטית מבעלי השליטה בחברת חיפושי הנפט שמן, מוגדר עד תביעה מספר 80 במשפט.

אלון חסן. צילום: אורי קריספין

חברת שמן התקשרה בשעתו עם חברת הלוגיסטיקה דנה, שמככבת בפרשת הנמל. על ההחלטה לעבוד עמה, העיד בין היתר בן זקן ששוחח עם אלון חסן: “במקרה פגשתי את אלון באחד ממשחקי הכדורגל, ואני שאלתי אותו אם יש אפשרות שחברת שמן שאני נמנה כאחד מבעליה תעבוד דרך נמל אשדוד”.

לדבריו, חסן השיב לו ש”ישמח אם נעבוד ישירות מנמל אשדוד. ואז אני שאלתי אותו איך עושים את זה, לדעתי הוא נקב בשמות של שתי חברות שנותנות שירותים כאלה וניתן לפנות לחברות האלה ולהתקשר איתן – אחת מהן היתה דנה, השנייה הייתה קשרי ים, אני לא יודע, משהו כזה”.

יניב בלטר. צילום: מוטי מילרוד

בעדותו ציין בן זקן שהמליץ לחברת שמן לשכור את שירותיה של חברת דנה, בגלל ההיכרות שלו עם הבעלים של דנה יניב בלטר, ופעם שנייה בגלל שאלון חסן המליץ עליה כאחת משתי חברות.

במתן עדותו גילה בן זקן שבשלב מסוים לפני שנכשל הקידוח מול חופי אשדוד – קידוח שהושקעו בו לדבריו 150 מיליון דולר – הוא בדק אפשרות לשיתוף פעולה עסקי עתידי עם בלטר, אך הדבר לא יצא לפועל.

לשאלת התובע מהי חברת אן-איי-ספורט, השיב בן זקן: “חברה פרטית בבעלותי, חברת הניהול של מועדון ספורט אשדוד ושל האקדמיה לכדורגל שאנחנו מפעילים באשדוד”. על הקשר בינה ובין חברת דנה אמר: “הקשר היחידי שהיה בין שתי החברות שבנקודת זמן מסוימת דנה הייתה אחת מהחברות שנתנה אימוץ כנגד פרסום למחלקת הנוער ולאקדמיה של מועדון הספורט… ההתקשרות הייתה – אני זוכר, כן, אני נחקרתי גם על זה – ההתקשרות לתקופה של שנתיים, וההסכם היה 500 אלף שקל בשנה”.

בחקירה הנגדית הקשה אשר אוחיון, עורך דינו של אלון חסן, בסדרה של שאלות:
אוחיון: “תאמר לי בבקשה, אתה לא סיפרת לנו פה, למרות שהתובע ביקש ממך שתספר על היחסים שלך עם אלון חסן שהיו גרועים מאוד כשאתה מסרת את ההודעה במשטרה, נכון?”

בן זקן: “נכון”.
אוחיון: “גם עם יניב בלטר, נכון?”
בן זקן: “נכון”.
אוחיון: “המשטרה חקרה אותך כחשוד בעבירות של הלבנת הון, נכון?”
בן זקן: “נכון”.
אוחיון: “גם אתה שמעת שהיו מעצרים של מי שנחקרו בעבירות האלה בפרשה הזאת, נכון?”
בן זקן: “נכון”.
אוחיון: “ואתה חשבת מאוד שתיעצר בתום החקירה, נכון?”
בן זקן: “כן”.

עו"ד אשר אוחיון. צילום: דוד לוי

העדות של בן זקן שופכת אור על הסכסוך העמוק שהיה באותו זמן, כשחקירת המשטרה בפרשת הנמל הפכה לגלויה, אך אינה מגלה מה היו הרקע והסיבות ליריבות הקשה. ניתן אולי לומר שמבחינה זו הדברים מגלים טפח ומכסים טפחיים.

אוחיון: “בוא נדגיש את עוצמת הסכסוך. אתה ציינת במפורש בחקירה שלך שמבחינתך אלון רצה לגרום לך לקריסה גמורה. אתה ציינת במפורש בחקירה שלך שהסכסוך ביניכם היה עמוק מאוד. הרבה דם רע זרם ביניכם. נכון שאתה ציינת את זה?”

בן זקן: “אמת”.
אוחיון: “כנ”ל לגבי היחסים בינך ובין יניב”.
בן זקן: “אני לא זוכר אם אני ציינתי בחקירה, אבל זה היה המצב”.
אוחיון: “אתה ציינת. ציינת. כנ”ל לגבי המצב בינך ובין יניב בלטר, נכון?”
בן זקן: “נכון”.
אוחיון: “היה לך ברור לחלוטין, החוקרים לא הסתירו את זה, שהחוקרים מבקשים דרכך להראות ששמן התקשרה עם דנה בגלל היחסים של דנה עם אלון חסן, זה היה ברור, זה היה על השולחן בחקירה, זה נכון או זה לא נכון?"
בן זקן: “נכון”.

150 מיליון דולר הלכו. אסדת הקידוח של שמן

אוחיון: “נכון. והצירוף של כל זה היה שבתהליך של החקירה שיש לך את כל הסיבות הטובות לא לומר אמת, אתה לא אמרת אמת. הייתה לך גם טינה אישית לאלון, גם ליניב, גם חקרו אותך בחשדות שאחרים נעצרו בגינם, וגם החוקרים ביקשו ממך לומר דברים מסוימים. הצירוף הבלתי אפשרי הזה הניע אותך לומר דברים שלא היו, נכון?”

בן זקן: “ממש לא”.
בהמשך שואל אוחיון: “ציינת שלדעתך אלון ויניב התערבו גם פוליטית נגדך, המטרה שלהם הייתה לרסק אותך, נכון?”
ובן זקן השיב: “נכון”.
אוחיון: “הרבה קנאה הייתה ביניכם, נכון?”
בן זקן: “כן”.
במהלך החקירה הנגדית שאל אוחיון : “יש לך שותף בשם אברהם נניקשווילי?”
בן זקן: “כן”.
אוחיון: “לשותף הזה יש איש בכיר בנמל?”
בן זקן: “אח. כן”.
אוחיון: “אח. האח הזה המליץ לך על דנה?”
בן זקן: “אני חושב שהוא המליץ, כן”.

במהלך עדותו אמר בן זקן שנפגש כמה פעמים עם אלון חסן, כולל המפגש “על האש” שערך בן זקן בביתו.

עו”ד אוחיון טען שהדבר איננו אמת, אולם בן זקן אמר גם במהלך עדותו: “אני חושב ששמן הייתה מתקשרת עם חברת דנה בכל מקרה גם בלי המפגשים עם אלון חסן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר