ארכיון: סיגריות באוניה. צילום: מכס אשדוד
ארכיון: סיגריות באוניה. צילום: מכס אשדוד

ביה"ד ביקר את ההסתדרות וקבע: נמל אשדוד יוכל לפטר עובד שהורשע בהברחת סיגריות

בהסתדרות ביקשו להמתין עד לסיום הטיפול בבקשת החנינה שהגיש העובד, אולם היום קבע בית הדין לעבודה שניתן לסיים את העסקתו של האיש, וגם מתח ביקורת על התנהלות ההסתדרות שהייתה "חסרת תום לב"

פורסם בתאריך: 8.9.19 22:07

     

חברת נמל אשדוד תהיה רשאית לפטר עובד שלה, קלוד בן עזרא, 45, שהורשע בניסיון הברחה של סיגריות לפני כשלוש שנים, וזאת, למרות העובדה שההסתדרות לא נתנה את הסכמתה למהלך. כך קבע היום בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

הפיטורים יחולו ממועד ההשעיה – 8.3.15. הנאשם ישיב לחברת נמל אשדוד את תשלומי השכר שקיבל מאז. יחד עם זאת הוא זכאי לפיצויי פיטורין כחוק.

השופטת יעל אנגלברג שהם הטילה על ההסתדרות לשלם הוצאות בגובה עשרת אלפים שקלים מכיוון שהתנהלותה הייתה "חסרת תום לב".

לפי כתב האישום שבו הודה והורשע, האיש, שהיה סגן מנהל מחסן בנמל, נתפס בינואר 2015 בידי עובדי המכס בשער היציאה מהנמל כשברכבו נמצאה שקית עם 9 פקטים של סיגריות שעבורן לא שולם מס. לאחר מכן הוא עצמו הביא את עובדי המכס לרכב אחר שחנה במחסן בתוך הנמל, פתח את תא המטען ושם נמצאו 25 פקטים נוספים. בסך הכל היה מדובר ב-340 חפיסות מוברחות.

בית משפט השלום גזר עליו מאסר על-תנאי וקנס. למרות המלצת שירות המבחן הוא הרשיע אותו. האיש הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ושם ברוב של שני שופטים מול אחד, הוחלט להשאיר את ההרשעה על כנה.

בשנה עברה הנאשם הגיש בקשה לחנינה מנשיא המדינה, אך היא טרם נענתה. בחברת נמל אשדוד ביקשו לסיים את העסקתו אך בהסתדרות סירבו להסכים לכך בטענה שיש לחכות ולראות מה תהיה תוצאת בקשת החנינה. בחברה הגישו בקשה לבית הדין לעבודה והיום, כאמור, היא התקבלה.

את חברת נמל אשדוד ייצגו עוה"ד חיה ארמן, מיכל הברפלד ומעין רז ממשרד הרצוג פוקסן ונאמן.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר