הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

ביהמ”ש קבע: גלבר חסינה

מכה לג’קי בן זקן: ניסה “להוציא” מהלן גלבר מיליונים לאחר חשיפת "פרשת ההקלטות" שבכיכובה, אבל השופט קבע שהיא פעלה מתוקף תפקידה הציבורי כשהתנגדה לפרויקטים הנדל"ניים שלו, ולכן מוקנית לה חסינות. מבוכה לעיריית אשדוד: בעקבות ההחלטה העירייה היא שתהפוך לנתבעת בתיק במקום חברת האופוזיציה. התובעים: נערער

פורסם בתאריך: 5.9.19 16:58

     

יותר משנה לאחר שג’קי בן זקן ואברהם נניקשווילי הגישו תביעת ענק בגובה של 26 מיליון שקל נגד חברת המועצה הלן גלבר, שבאותם ימים התמודדה על ראשות העיר, בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע שמוקנית לה חסינות מתוקף היותה נבחרת ציבור. המשמעות: עיריית אשדוד תהפוך לנתבעת במקומה. לכן הורה לה בית המשפט להגיש כתב הגנה.

ההחלטה של השופט יעקב דנינו מהווה מהלומה לבן זקן וגם לעיריית אשדוד ש”יישרה איתו קו” והתנגדה למתן חסינות לגלבר. בית המשפט מתח ביקורת על כך. השופט ציין שגלבר עמדה בנטל להוכיח שהיא עומדת בשני התנאים הנדרשים לצורך הכרה בחסינותה, “זולת עוולת לשון הרע” .

יש שתי שאלות עיקריות כרגע: האם התובעים יחליטו להמשיך לנהל את התביעה נגד העירייה, וכמובן, מה יעלה בגורל הערעור שבכוונתם להגיש על החלטתו של השופט דנינו.

בתביעה שהוגשה ב-24 ביוני 2018 טענו התובעים שגלבר הסבה לעסקי הנדל”ן שלהם במע”ר דרום ובפרויקט סגול הפסדים כבדים ודרשו לפצותם. הם טענו שהיא פעלה נגד בן זקן באופן סדרתי ממניעים של רדיפה אישית ופוליטית.

כחיזוק לכך הציגו התובעים ראיות שהושגו באמצעות משרד חקירות ששלח אל גלבר חוקרים שהקליטו אותה לאורך תקופה ארוכה. לטענתם, ההקלטות מראות בין היתר שהיא הבטיחה לפעול לכאורה למען מוריס חליווה, מי שהיה שותף של בן זקן והפך ליריב מר שלו. פרשה זו גם הגיעה למשטרה. גלבר, מנגד, טענה להגנתה שפעלה במסגרת מה שמצופה ממנה בתור חברת מועצה ונציגת ציבור.

באופן רשמי בעיריית אשדוד מילאו את פיהם מים השבוע ולא מסרו תגובה. אולם בכיר בעירייה אמר ל”כאן דרום”: “יש שתי אפשרויות: או שהם ינהלו תביעה נגד העירייה או שיערערו לעליון. אם יערערו וההחלטה תישאר על כנה, אני מניח שהם ינהלו את התביעה נגדו, ואנחנו כעירייה נתגונן, נפנה למשטרה ונבקש מהם לקבוע האם ההקלטות של גלבר הן אמיתיות או מבושלות. אם הן אמיתיות, אז יש כאן עבירות פליליות לכאורה, ואם לא — נתמודד”.

תגובתה של גלבר

“החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה. ג’קי בן זקן וחבורתו ניסו להלך עליי אימים ולהרתיע אותי מפעילותי הציבורית הענפה שהיא כל כולה לטובת ציבור העיר אשדוד ורווחתו. בדרכם הפסולה הם הגישו כנגדי תביעה בסכום מופקר של 26 מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בטענה ל’נזקים’ שנגרמו להם בעקבות התנגדויות והליכים משפטיים שנקטתי, לבדי או עם אחרים, בקשר עם החלטות מוסדות התכנון אשר נגעו לתכניות שבן זקן וחברות בשליטתו ביקשו לקדם בעיר אשדוד. לטעמי, מדובר היה בתכניות שהיטיבו באופן מהותי עם ה’יזם’ בן זקן, בתמיכה תמוהה של עיריית אשדוד וקברניטיה, וזאת על חשבון פגיעה קשה במשאבי הציבור. על כך התרעתי פעם אחר פעם. ובהתאם דרשתי כי אותן תכניות תובאנה לדיון במועצת העיר אשדוד, וזאת על מנת שהעניין יובא לדיון גלוי וידיעת תושבי העיר.

העירייה, בן זקן וחבורתו סירבו לדרישתי הלגיטימית. ובעקבות כך נקטתי במספר הליכים משפטיים. בגין נקיטת אותם הליכים משפטיים הוגשה כנגדי כאמור התביעה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, וזאת לאחר שבן זקן שכר את שירותיה של חברת החקירות ‘בלאק קיוב’ אשר הצמידה לי שני חוקרים פרטיים בזהות בדויה במטרה להדיח אותי ו’לחשוף’ כי מניעיי לאותם הליכים היו זרים ולא לגיטימיים.

“אלו הקליטו ובלשו אחריי במשך תקופה של למעלה משנה. אזכיר כי בסמוך לשחרורו מבית האסורים רץ בן זקן לכלי תקשורת שונים והציג בפניהם חלקים ערוכים מאותן שיחות מוקלטות כ’אקדחים מעשנים’. בן זקן ופרקליטיו התראיינו בעניין זה בכל ערוץ תקשורת, הרימו עצמם בשרוכי נעליהם בהסתמך על כתב תביעה שהם כתבו והציגו את הדברים כ’עובדות מוגמרות’ משל מדובר בפסק דין או בהחלטה שיפוטית. וכידוע, המציאות שונה בתכלית. ‘תוצרי’ אותה חקירה לא הועילו לבן זקן, שעה שכאמור בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה על הסף את התביעה כנגדי (מבלי בכלל שנדרשתי להגיש כתב הגנה) וקבע שמוקנית לי חסינות כ’עובדת ציבור’.

“גם בעת הנוכחית אני שבה ומבהירה לבן זקן, לעיריית אשדוד ולכל גורם אחר — כי תביעות השתקה מהסוג הזה לא ירתיעו אותי מפעילותי הציבורית והעשייה שלי. אני רואה בכך שליחות. ובהתאם, אמשיך בפעילותי, בדיוק כשם שנהגתי עד כה”.

תגובת ג’קי בן זקן ושות’

באי כוחם של התובעים עו״ד אילן סופר ועו״ד יונתן דורי מסרו, “החלטת בית המשפט המחוזי עומדת בניגוד להלכות העליון, והיא מתעלמת במופגן מתמלילי ההקלטות שאינם משאירים שום מקום לדמיון באשר לטיב המניעים של הגב׳ גלבר. מסיבה זו כמובן שבכוונתנו לערער. באשר לעירייה, טרם התקבלה החלטה בעניין, אולם חשוב לזכור כי עיריית אשדוד התנערה לאורך כל הדרך ממעשיה של גב׳ גלבר ומתביעות ההטרדה שלה. כזכור, גם תביעת סגול הראשונה נהפכה בערעור, כפי שיהיה גם כאן”.

יועץ התקשורת של בן זקן מסר בשמו: “מדובר בפסיקה טכנית המהווה עוד שלב בתביעה שתתנהל אל מול השחיתות הציבורית חסרת התקדים של חברת המועצה גלבר. במסגרת הקשר המושחת ועל פי שיחות המוקלטות ושנמסרו גם למשטרת ישראל, נחשפו הקשרים בין חליווה לבין חברת מועצת העיר הלן גלבר. נבחן את תיקון התביעה על פי הערות בית המשפט ונמשיך בהגשת ערעור לבית המשפט העליון".

עו"ד בועז בן צור, שמייצג את גלבר, מסר בתגובה: "ההחלטה השיפוטית שדחתה את כל טענות בן זקן מדברת בעד עצמה. חבל שמר בן זקן לא הפנים את כישלונותיו בהליכים המשפטיים השונים והוא ממשיך בסורו". בן צור ומשרד עו"ד זוהר לנדה מייצגים את חליווה בתביעה שהגיש נגד בן זקן בעקבות סכסוך עסקי בגובה של 100 מיליון שקל.

יחיאל לסרי, ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי. צילום מ.ס אשדוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר