ד"ר לסרי והשר כץ השקת האוטובוס החשמלי הראשון צילום: אורי קריספין
ד"ר לסרי והשר כץ בהשקת האוטובוס החשמלי הראשון בעיר. צילום: אורי קריספין

כוננות ספיגה בעיריית אשדוד: היום ב-12 יפורסם דו"ח מבקר המדינה על פרויקט התחבורה

במסגרת דו"ח על השלטון המקומי יוקדש פרק נרחב למיזם התחבורה הירוקה באשדוד משלב "הקול הקורא" ועד לביצוע בשטח דרך השינויים התקציביים והגלגולים של הפרויקט. האם יוטלו סנקציות אישיות?

פורסם בתאריך: 23.6.19 21:35

עדכון אחרון: 24.6.19 09:09

     

היום (ב') בשעה 12 יתפרסם דו"ח של מבקר המדינה על השלטון המקומי בארץ ובתוכו פרק גדול שמוקדש למיזם התחבורה הירוקה באשדוד. הוא צפוי לעסוק בין השאר בפערים, התקציביים ואחרים, שבין הפרויקט על הנייר כפי שהוצג בתחרות "הקול הקורא"  שבה השתתפו עוד 17 רשויות מקומיות והעיר אשדוד נבחרה – לבין היישום בפועל.

כבר עתה ברור שבדוח יש ממצאים לא פשוטים מבחינת עיריית אשדוד וגם עבור גורמים אחרים שמעורבים בו, כמו משרד התחבורה. אחד החששות בעירייה הוא מפני האפשרות שבדוח יהיו המלצות לחיוב אישי.

לקראת גיבוש הנוסח הסופי של הדוח התנהלה חלופת מכתבים בין עיריית אשדוד למשרד מבקר המדינה. בעירייה טענו שלא ניתנה להם אפשרות להביא לידי ביטוי את התמונה המלאה של ניהול הפרויקט ואף לא הוציאו מכלל אפשרות שיעתרו לבג"ץ.

כיצד היא תשתלב בפרויקט? כיכר הסיטי. צילום: פבל

תיפרדו לשלום. כיכר רמון מעל המנהרה בסיטי. צילום: פבל

התקציב המקורי שנקבע בקול הקורא שבמסגרתו זכתה העירייה במיזם עמד על 220 מיליון שקל. אולם זמן קצר אחרי היציאה לדרך התברר לעירייה שיש פער עצום בינו לבין הדרישות בשטח, ובמשרד התחבורה הסכימו להגדיל את התקציב ל-291 מיליון. גם זה לא הספיק. החלפת תשתיות ותקשורת חכמה, תחנות חכמות, אוטובוסים חשמליים, עשרות קילומטרים של כבישים ושבילי אופניים וגם הבלגן עם כיכר רמון שמעל המנהרה, שלא נערכו לפתור את הבעיה שכרוכה בה — כל אלה ומרכיבים נוספים ניפחו את התקציב לחצי מיליארד שקל. לא כל הגורמים במשרדי התחבורה והאוצר “התלהבו” מהשינויים העצומים. לפי נתוני העירייה, עד היום כבר הושקעו בפרויקט REWAY בפועל כ-150 מיליון שקל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר