פאנוב ונוסעים נוספים בפיילוט של "שבוס" באשדוד בחודש אפריל. צילום מיכאל גליקמן

לאן נעלם שבוס? מיזם התחבורה השיתופית בשבת תקוע, בינתיים

לפני כשלושה חודשים מיזם ה”שבוס” הגיע לאשדוד בקול תרועה רמה, והמיניבוס יצא לדרך בערב שבת. אבל לאחר שתי נסיעות מבחן הוא נעלם. המנכ”ל אלכס פאנוב: “סיימנו את הבעיות הביורוקרטיות וממתינים לתורם”

פורסם בתאריך: 20.6.19 16:26

     

מעקב: בינואר האחרון נפל דבר באשדוד. האגודה לתחבורה שיתופית קיימה כנס גדול בעיר והבטיחה כי תתחיל לפעול תחבורה ציבורית בשבת באשדוד במסגרת מיזם “שבוס”. ואמנם בחודש אפריל הנסיעה הראשונה יצאה לדרך. אלא שבדיקת “כאן דרום” מגלה שבינתיים האגודה נתקלה בקשיים ביורוקרטיים, ועד כה היוזמה לא החלה לפעול באופן שוטף.

אלכס פאנוב, 29, תושב העיר, פעיל בתנועת אשדודים ומנכ”ל "שבוס", הבטיח השבוע בשיחה עם כתבת העיתון: “עוד הקיץ הזה 'שבוס' יפעל באשדוד”.

באוקטובר 2017 הוקמה בעיר אשדוד האגודה לתחבורה שיתופית, לאחר שפאנוב ואחרים החליטו “לייבא” אותה לכאן. “ביולי 2017 היה רעש על תחבורה ציבורית בארץ, שמעתי על זה והחלטתי שאני רוצה תחבורה ציבורית בשבת באשדוד”, מסביר פאנוב. “ראיתי ש’ישראל חופשית’ עושה כנסים לתחבורה ציבורית. סגרנו כנס באשדוד והבאנו 150 איש”.

אך הפעילות של "שבוס" ירדה אל מתחת לרדאר די מהר מיד לאחר מכן. “נכנסנו לשנת בחירות (מוניציפליות) ופחדנו שיחברו את 'שבוס' לעניין פוליטי, ואז החלטתי לדחות את הפעילות”, מסביר פאנוב. באותה תקופה הוא גם הצטרף לתנועת אשדודים בראשות יניב קקון, ושם מצא פלטפורמה לקדם את "שבוס". “הכנסנו למצע של אשדודים תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת”.

מה זאת אומרת מצומצמת?

“איפה שצריך. לא צריך ברבעים מעורבים או חרדיים. אנחנו באים לעשות את זה כשירות חברתי לא בשביל להתריס”.

מיד לאחר הבחירות פאנוב הקים צוות במטה באשדוד, שכלל בין השאר את גיא סער, ליאון גלמן, רוני סאיג ומיכאל גליקמן — אנשים שמשויכים למחנות פוליטיים שונים, אך לכולם מטרה משותפת. “בסוף ינואר”, הוא מוסיף, “קיימנו כנס של כ-100 אנשים ולאחריו מצאנו תורם מאוד משמעותי”.

לטענתו של פאנוב, קשיים "ביורוקרטיים" גרמו לכך שעד עתה "שבוס" טרם החלה את פעילותה בעיר מלבד אותן נסיעות ראשונות לפני קרוב לשלושה חודשים.

“ב-5 באפריל עשינו שתי נסיעות פיילוט — אחת בשישי בערב לאזורי הבילוי מהאזורים הדרומיים ובשבת עשינו קו פיילוט על כל העיר. בנינו מסלול בשותפות ציבור שפעל מ-10 בבוקר עד 6 בערב ממזרח העיר והביג עד לחוף לידו מרטין בובר שעובר דרך השכונות הדרומיות”.

למי מיועד השירות?

“השירות הזה לכל מי שרוצה להגיע לים, למרכזי הקניות. השירות יעלה 6.90, זה המחיר שחשבנו עליו וזה מחיר מאוד זול בהשוואה למונית ספיישל, שיכולה להגיע ל—40 שקל לצד אחד”. חשוב לציין כי רק מי שיהיה חבר באגודה השיתופית יוכל להשתמש בשירות ה"שבוס". עלות דמי החבר 20 שקל לשנה.

בינתיים, כאמור, שירות "שבוס" אינו פועל בעיר אשדוד. “כרגע סיימנו את הבעיות הביורוקרטיות וממתינים לתורם, ואני מאמין שזה לא יהיה עוד הרבה. תוך שבוע עד שבועיים מרגע שייכנס הכסף נתחיל לפעול”, סיכם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר