מרכז היעוץ לנוער. צילום: פבל
מרכז היעוץ לנוער. צילום: פבל

עיריית אשדוד פיטרה את עובדות מרכז הייעוץ לנוער והכניסה אחרות במקומן

אתמול התבקשו העובדות המפוטרות להגיע ולאסוף את חפציהן מהמשרדים וגילו שהמנעולים הוחלפו

פורסם בתאריך: 9.4.19 17:10

     

לפני 10 ימים קיבלו 7 עובדות מרכז הייעוץ לנוער בסיכון מכתבי פיטורים והשבוע נכנסו עובדות אחרות במקומן.

את המרכז שנמצא ברחוב סיני הפעילו עובדות סוציאליות במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות. אולם אתמול בעירייה הורו לעובדות המפוטרות להוציא את חפציהן, החליפו את המנעולים והכניסו פנימה שתי עובדות, נכון לעכשיו, מטעם המנהל לשירותים חברתיים בעירייה.

הנימוק הרשמי הוא הרפורמה שעליה הוחלט במשרד הרווחה, אולם גם אחרי ששם דחו את ישומה, בעירייה עומדים על שלהם. העובדות נזרקו הביתה.

המרכז נותן שירות לבני נוער שמשתמשים בסמים ובחומרים ממכרים אחרים וכאלה שיש חשש שנחשפו לאותם חומרים. גם בני משפחותיהם נעזרים במרכז.

כעת ובלי לעשות העברת מקל מסודרת העובדות פוטרו מעכשיו לעכשיו.

לאחרונה התארגנו עובדי הרשות תחת חסותה של ההסתדרות הלאומית, ובכוונתה של זו להגיש מחר בקשה לצו מניעה נגד הפיטורים.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:

"ראשית יש להבהיר כי שירות ייעוץ לנוער במרכז הקיים ממשיך להינתן לבני הנוער ולמשפחותיהם, ע"י עובדים סוציאליים של המינהל לשירותים חברתיים, ברמה מקצועית ובשירות מיטבי. זהו עיקר הנושא עבור מי שזקוק לשירותי המרכז והוא לא נפגע כלל.

יובהר כי ההחלטה להיערכות התפעולית החדשה, תפעול באמצעות תקינה, היא הנחיה של משרד העבודה והרווחה, במסגרת רפורמה ארצית שהמשרד ערך. כבר לפני שנה, הנחה המשרד להיערך למעבר הנ"ל בהתאם לרפורמה, כאשר רוב הרשויות כבר פועלות בהתאם להנחיה, ולנו ניתנה שנה של התארגנות.

במתכונת החדשה, פררוגטיבה של משרד העבודה ולנו כרשות מקומית אין שיקול בהחלטה, שירותי הייעוץ ניתנים ע"י רשויות הרווחה ברשות המקומית, ובאשדוד ע"י המינהל לשירותים חברתיים.

עם המעבר למתכונת התפעולית החדשה יצאו מכרזים לקליטת עובדים בהתאם לתקני משרד העבודה והרווחה, אליהם יכול לגשת כל אדם העומד בקריטריונים. עובדי המרכז מוזמנים להשתתף במכרזי העירייה וניסיונם יהווה יתרון".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר