מרכז הייעוץ לנוער. צילום: פבל
מרכז הייעוץ לנוער. צילום: פבל

עיריית אשדוד סגרה את מרכז הייעוץ לנוער ושלחה הביתה את העובדים

שבעת עובדי המרכז שנמצא ברחוב סיני קיבלו מכתבי פיטורים. האחריות תועבר למנהל הרווחה בעיריית אשדוד, אך הטיפול ייעשה באופן מצומצם בהרבה

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:40

     

בדקה ה-90, לפני שמשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הודיע על דחיית יישום רפורמת “כתף אל כתף” לקליטת עובדים ברשויות המקומיות ל-1.7.19, סגרה הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות באשדוד בהתאם להוראות הרפורמה את מהל”ב – מרכז הייעוץ לנוער בסיכון – שפעל במסגרתה ופיטרה את שבעת עובדיו באמצעות מכתבים ששלחה בלילה עם שליח לבתיהם.

התוצאה העגומה היא שלמרות העובדה שהרפורמה נדחתה, בני הנוער ומשפחותיהם נותרו ללא מענה, והעובדים נשארו ללא עבודה ופרנסה.

לנוכח המצב שנוצר פנתה חברת המועצה הלן גלבר לראש העיר ד”ר יחיאל לסרי בבקשה שימשוך את מכתבי הפיטורים ובכך ימנע את הפגיעה הקשה בנוער ובעובדים.

המרכז, שממוקם ברחוב סיני צמוד למתנ”ס עוזיאל, הוקם לפני 17 שנים ונתן ייעוץ, טיפול והכוונה ליותר מ-200 בני נוער בכל שנה שנתפסו או נחשדו בשימוש בחומרים פסיכואקטיביים ולמשפחותיהם וכאלה שנקלעו לצרה וביקשו לקבל כתף תומכת.

המרכז, שזכה לשבחים רבים על פועלו במשך השנים, נתן מענה הוליסטי לבני הנוער ששולבו בתכניות שמפעילה הרשות העירונית. לשנת 2019 הוקצב למרכז סכום בגובה של 1.1 מיליון שקל, שרובו המכריע נועד לכסות את עלויות כוח האדם.

על פי רפורמת “כתף אל כתף”, תעבורנה שבע המשרות של עובדי המרכז שפוטרו, והתבססו על 4.5 תקנים של עובדים סוציאליים ותקן נוסף של מזכירה, למינהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד. בהמשך מתוכנן כי המינהל יקצה תקן וחצי לעובדים שייעצו לנוער ולמשפחותיהם.

לעובדים שפוטרו הוצע לגשת למכרזי כוח אדם שתפרסם העירייה בהמשך. לדברי מנכ”לית הרשות העירונית סימונה מורלי, בפברואר האחרון התקבלה הנחייה ממשרד הרווחה ליישום מיידי של הרפורמה וכפועל יוצא מכך בוטלו ב-1.3 משרות העובדים וב-1.4 קוצץ כל תקציב המרכז.

לנוכח דחיית הרפורמה פנו השבוע ועד עובדי הרשות העירונית, שהוקם לאחרונה, וההסתדרות הלאומית ,שתחת מטרייתה הוקם, למנכ”לית הרשות מורלי ודרשו ממנה למשוך את מכתבי הפיטורים לאלתר. מורלי מסרה, “התקצוב והתקנים של מרכז הייעוץ מגיעים מעיריית אשדוד. עד כה לא קיבלתי כל הודעה על החזרת התקנים והתקציב להפעלת מרכז הייעוץ. כל עוד התקנים והתקציב לא יוחזרו לרשות, אין לה לרשות לצערי כל יכולת תקציבית וחוקית להפעיל את המרכז”.

בישיבת מועצת העיר ביום רביעי השבוע אמר ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי שהעירייה התחייבה לרפורמה כבר לפני שנה וחצי. הלן גלבר העירה שההודעה על דחיית ביצוע הרפורמה בתחילת השבוע היא הזדמנות להקפיא את הפיטורים, ולסרי השיב שיש לשמוע מה אומר בעניין מנכ”ל העירייה אילן בן עדי שנעדר מהישיבה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר