נזק כבד. קורל ברבי בעלת "נורדאו 24" וליאור אלבז מ"השוק". צילום: דור גפני
נזק כבד. קורל ברבי בעלת "נורדאו 24" וליאור אלבז מ"השוק". צילום: דור גפני

מאז הפיצוץ בחמישי: העסקים במתחם נורדאו-בובר מנותקים מחשמל (וידאו)

המשטרה חקרה את בעל המבנה והוא שוחרר. נמשכת החקירה באשר לנסיבות הפיצוץ. "הכתובת הייתה על הקיר", אומר אחד הדיירים

פורסם בתאריך: 17.3.19 15:08

     

בחמישי בערב בערך בשעה שבע החריד פיצוץ אדיר את החלק הצפוני של אשדוד. הפיצוץ התרחש במבנה שחלקו משמש מחסן וחלקו יחידת מגורים מאחורי שורת המסעדות והעסקים שמצפון לקניון אשדוד הישן.

מעוצמת הפיצוץ חלק גדול מהבנה התמוטט ושני בני אדם ששהו בפנים חולצו מתוך ההריסות כשהם פצועים במצב קשה מאוד. הם הועברו לבית החולים אסותא אשדוד ובמהלך סוף השבוע בעקבות חומרת הפציעה הועברו לבית החולים שיבא תל הבשומר כשמצבם מוגדר אנוש.

נכון לכתיבת שורות אלה חוקרי מערך הכבאות וההצלה יחד עם חוקרי המשטרה לא הצליחו להגיע למסקנה לגבי הגורם לפיצוץ ונבדקים כמה כיווני חקירה.

בין אם יש קשר אם לאו, הפיצוץ הרס את לוח החשמל שהיה צמוד למבנה הארעי שקרס ומאז נותק גם הזרם לכל העסקים במתחם. מאוד תמוה שחדר חשמל במתח גבוה שמספק חשמל לכל המתחם היה ממוקם צמוד ליחידת מגורים. כאילו שאנשים גרו ממש בתוך חדר חשמל.

"ברור שזה לא תקין, הכתובת הייתה על הקיר", אומר אחד הדיירים. "אם חלילה מצבור בלוני הגז הסמוך היה מתלקח, כל המתחם היה עולה באוויר", הוסיף.

אין חשמל. מתחם נורדאו/ בובר. צילום: דור גפני

מחמישי בערב אין במתחם חשמל. העסקים במתחם כוללים בין השאר את מלון סור לה מאר, המסעדות רונג'אן, נורדאו 24, השוק וויקטוריה, חנות לציוד דיג ופיצוציה. חלקם התארגנו עם גנרטורים אולם גם הם לא מספקים פיתרון מלא.

בעלי העסקים מדווחים על כך שמאז הפיצוץ הם לא עובדים, סחורה שהייתה במקררים התקלקלה, הם לא יכולים לבשל ולארח לקוחות ולכן נגרמים להם נזקים כספיים גדולים.

לפני שעה קלה סיירו במקום אנשי המחלקה לפיקוח על הבניה בעיריית אשדוד ומסרו לדיירים שבכוונתם להוציא צו הריסה לשרידי המבנה שקרס, כדי שניתן יהיה להכשיר בניה של לוח חשמל חדש ותקני. זה עשוי לקחת כמה ימים.

בעלי עסקים במתחם ונציגי מחלקת הפיקוח על הבניה בעירייה בזירת המבנה שקרס. צילום: דור גפני

בעלי עסקים במתחם ונציגי מחלקת הפיקוח על הבניה בעירייה בזירת המבנה שקרס. צילום: דור גפני

"בחמישי כשזה קרה פינינו את הסועדים ומאז המסעדה הייתה סגורה רק לפני זמן קצר הפעלנו אותה על גנרטור", אמר אבי אבטה ממסעדת רונג'אן. "בשישי לא עבדנו ולא ברור עדיין מתי נחובר מחדש לחשמל רשת. בחברת חשמל דורשים מהדיירים 20 אלף שקל. אני מקווה שזה יסודר כמה שיותר מהר", הוסיף.

אבי אבטה. צילום: דור גפני

גנרטור שהובא כדי לספק חשמל למלון ולאחת המסעדות. צילום: דור גפני

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "ביום חמישי בערב, אירע פיצוץ במבנה שליד חדר החשמל ברח' מרין בובר באשדוד.

כתוצאה מהפיצוץ קרס חדר החשמל וכל המבנה הבלתי חוקי שנבנה ליד ששימש למגורים.

אין לחברת החשמל מידע מוסמך על סיבות הפיצוץ מלבד ההודעה, שכנראה הפיצוץ נגרם מבלון גז במבנה לא חוקי שליד חדר החשמל. בכל מקרה, מקור הפיצוץ לא היה חדר חשמל אלא גורם חיצוני בסמוך לו.

חדר החשמל נבנה לפני הרבה שנים והזין בצורה תקינה את המרכז המסחרי, אולם אירועים ומלון מעל המרכז המסחרי.

כתוצאה מקריסת חדר החשמל ובשל סכנה בטיחותית, נאלצנו לנתק את החשמל לכל המרכז המסחרי, לרבות בית המלון ואולם האירועים.

כדי להחזיר חשמל בצורה בטיחותית, נדרש פינוי ההריסות והקמת גומחה(מבנה בטון תקני לצורך התקנת ארון חלוקה לחשמל). עם השלמת פעילות זו נעשה כל שניתן על מנת לחבר חשמל במיידי ללקוחות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




פנינו גם לעיריית אשדוד אך טרם נעננו. בין השאר שאלנו האם המבנה חובר לתשתיות כנדרש, האם הוא הוקם כחוק ומה צריכים לעשות בעלי העסקים במתחם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר