ארכיון: עובדים מנקים את נחל לכיש לאחר שזוהם. צילום: דור גפני

הנחל מזוהם? בעירייה מקדמים תיקון לחוק העזר שיאפשר שיט

בשבועות האחרונים הוזרמו לנחל לכיש כמויות אדירות של מי שפכים ובעירייה פתחו במאבק ציבורי ומשפטי כדי לעצור את הזיהום. והנה דווקא כעת, תתבקש מועצת העיר לאשר בשבוע הבא פעילות פנאי של שיט בנחל - האם גם בשבת?

פורסם בתאריך: 7.2.19 11:27

     

בשבועות האחרונים נחל לכיש זוהם בשפכים וקולחין שהוזרמו אליו מרשויות במעלה הנחל. כתוצאה מכך, הרחצה נאסרה בחלק מחופי אשדוד – לא בשל היעדר מצילים אלא מחשש לסכנה בריאותיתלמי שיכנסו למים המזוהמים.

בעיריית אשדוד פתחו במאבק ציבורי ומשפטי נגד מועצה אזורית באר טוביה שהזרימה ללא היתר כמויות גדולות של קולחין ממאגרי תימורים לנחל האלה ודרכו לנחל לכיש ולים. בהמשך, המאבק כוון גם נגד רשות המים שאפשרה לקיים הזרמה של מי קולחין מאותו אזור ומקריית גת, כמיליון קוב וחצי (!) בנימוק שאין מה לעשות עם אותם מים, כי הם לא מתאימים להשקיה חקלאית וגם אין ביקוש בעונת החורף, מה שמביא למילוי המאגרים.

והנה דווקא כעת מחליטים בעיריית אשדוד להביא תיקון לחוק העזר העירוני כדי להתחיל ולקיים מה שתוכנן כבר כמה שנים – שיט בסירות בנחל לכיש.

 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

הסעיף הזה נמצא במרכז ישיבת המועצה שתתכנס ביום רביעי הקרוב. מי שצפוי להיות אחראי על הקמת הפרויקט והפעלתו היא החברה לתיירות – חברה בת של עיריית אשדוד.לצורך קיום השיט נדרשת מגנה קטנה או רציף שיצטרכו להיבנות.

כבר לפני שנים מספר אישר משרד הבריאות לקיים שיט בנחל בעקבות השיפור באיכות מימי הנחל. ב-2015 נמצא שנחל לכיש הוא אחד הנחלים הנקיים יחסית בארץ.

על רחצה בנחל – דבר שהיה מחזה נפוץ לפני כמה עשורים – אף אחד לא מעז לדבר כרגע. מה גם שמאז האישור ממשרד הבריאות שבו והתרחשו כמה אירועים של זיהום כתוצאה מגלישת והזרמת ביוב ביתי ותעשייתי שאף גרמה לתמותה המונית של דגים.

אחת ההשערות בעבר הייתה שבעירייה ממתינים עם קידום הנושא עד לאחר הבחירות, מחשש שהדבר יבעיר את השטח  מבחינת יחסי דתיים וחילונים, בגלל שמן הסתם שיט יהיה גם בימי שבת.

עדיין לא קיבלנו תשובה מהעירייה האם הפעילות תתבצע גם בשבת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר