צומת הרצל ז'בוטינסקי בסוף השבוע. צילום: דור גפני
צומת הרצל ז'בוטינסקי בסוף השבוע. צילום: דור גפני

מהירות הנסיעה בהרצל יורדת ל-50: עדכונים חדשים מפרויקט התחבורה

בעקבות השאלות שהעלנו ב"כאן דרום" על פרויקט הגל הירוק, קיבלנו מהעירייה כמה תשובות והבטחות: הסדרי התנועה החדשים יפחיתו את התאונות, אוטובוסים חשמליים בתוך שנה, ציר הרצל יושלם בתוך חודש. וזה עוד לא הכל

פורסם בתאריך: 3.2.19 11:39

     

בשבוע שעבר הבאנו פה כמה מהשאלות והתהיות שעולות בקשר לביצוע פרויקט התחבורה “הגל הירוק” (REWAY) באשדוד.

בין היתר העלינו את השאלה אם ציר הרצל עלול להפוך למלכודת מוות להולכי רגל מכיוון שיידרשו לחצות שני נתיבים של תנועה סואנת בדרך לאוטובוס או בירידה מהאוטובוס. זאת, מכיוון שהנת”צ — נתיב התחבורה הציבורית — המיועד לאוטובוסים מוצב בצד שמאל.

בנוסף, שאלנו אם מהירות הנסיעה תוגבל, מדוע העבודות לא עומדות בדד ליין וסיומן נדחה פעם אחר פעם, מדוע הנתיבים כה צרים עד כדי סכנת התנגשות, מדוע הפניות חדות ומדוע הפניות שמאלה בוטלו. שאלנו גם מה יקרה עם כיכר הסיטי בציר בגין, שלפי שעה פרויקט התחבורה דילג עליו כי לא הושגו פתרונות שיהיו מקובלים גם על בעלי החנויות.

כיצד היא תשתלב בפרויקט? כיכר הסיטי. צילום: פבל

שאלנו אם הפרויקט עד עתה יכול להיחשב כמוצלח, האם הוא עומד ביעדים שהוצבו לו, כיצד הוא יתקדם לצירים המזרחיים ומתי הוא יסתיים.

לאחר שבמשך זמן רב לא קיבלנו תשובות — הן מעיריית אשדוד והן ממשרד התחבורה — בימים האחרונים קיבלנו לפחות חלק מהתשובות מהעירייה, והנה הן לפניכם:

 

1.הנת”צ במרכז הכביש לא יגרום לעוד תאונות בזכות רמזורים ליד כל מעבר, מהלכי מעברי חציה קצרים, במפרים ומעקות, ואלה יביאו למיתון התנועה. יהיו במפרים בין ירושלים לשפירא ובין יצחק הנשיא לשבי ציון. מהירות הנסיעה המרבית הופחתה מ-70 ל-50 קמ”ש. ההחלטה לסלול את הנת”צים בשמאל הכביש נובעת מהעובדה ששדרות הרצל מתאפיינות בהרבה כניסות ויציאות לאורכן, בשונה מהמצב בשדרות בגין — שם סומנו הנת”צים בצד ימין.

2. ציר הרצל יושלם עד סוף פברואר. העבודה העיקרית הסתיימה. כעת מתמקדים בתיקונים והשלמות. החלו תהליכי מסירה מהקבלן לעירייה.

 

3. כל האוטובוסים יהיו חשמליים בתוך שנה. האוטובוס יוכל “לדבר” עם הרמזור בעזרת משדר, וכך בכל פעם שיתקרב לצומת הוא יקבל אור ירוק ברמזור — זו המשמעות של העדפת תחבורה ציבורית על פני הפרטית.

4. תחנות האוטובוס על ציר הרצל: למעט שתי תחנות שטרם הותקנו, אחת מול תחנת דלק סונול ועוד אחת ליד ז’בוטינסקי, שיותקנו בימים הקרובים, התחנות כבר מוצבות, עבודות הריצוף הולכות ונשלמות.

5. תחנות האוטובוס על ציר בגין: עד צומת בני ברית הסתיימה התקנת התחנות, מה שנותר הוא לחשמל אותן, ולפי הצפי זה יקרה בחודש הקרוב.

6. הפניות שמאלה בוטלו כדי להוריד פאזה ברמזור ולייעל את מערך התנועה בעיר, בדומה למה שנעשה גם בתל אביב.

7. הנתיבים הוצרו כדי להאט את מהירות הנסיעה במסגרת מה שנקרא “מיתון תנועה”.

8. מטרת העל של הפרויקט היא לגרום למעבר של אנשים לשימוש בתחבורה ציבורית. הפחתת תנועת כלי הרכב הפרטיים וצמצום הכמות שלהם על הכביש יביאו לצמצום תאונות דרכים.

9. הפרויקט הוא הוליסטי שכולל גם שבילי אופניים ומדרכות.

10. הפרויקט מתקדם בהתאם לציפיות.

 

עד כאן התשובות שקיבלנו מהעירייה, מבטיחים לעקוב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר