עבודות בשד' הרצל, פינת יצחק הנשיא, יום רביעי השבוע. צילום: פבל
עבודות בשד' הרצל, פינת יצחק הנשיא, יום רביעי השבוע. צילום: פבל

האם נתיבי הרצל החדשים ייהפכו למלכודת מוות להולכי רגל?

כבר כיום ציר הרצל באשדוד מתאפיין בריבוי תאונות ונחשב מסוכן למדיי עבור הולכי רגל, בעיקר ילדים וקשישים. אך מה יהיה כשייפתחו לתנועה מסלולי האוטובוסים ומדוע הוחלט למקם אותם באמצע הכביש ולא בשוליים - דבר שיחייב לחצות שני נתיבים של כביש סואן. הרבה שאלות עולות מאופן ביצוע פרויקט התחבורה בעיר שתקוע, אך תשובות לא קיבלנו. וזה לא שלא ניסינו

פורסם בתאריך: 25.1.19 14:06

     

רצף של בעיות מעיב על השלמת מיזם התחבורה הירוקה באשדוד שמוכר גם בשם הגל הירוק או REWAY.

העבודות בציר הרצל היו אמורות להסתיים בחודש ספטמבר לפי ההצהרות בעיריית אשדוד. מאז עברו כבר כמה חודשים, וסיום העבודות עדיין לא נראה קרוב. בשבועות האחרונים נראה שהעבודות נעשות בעצלתיים והפרויקט תקוע. ואילו בציר בגין עדיין לא נפתרה שאלת הכיכר והמנהרה: כיצד הן ישתלבו בפרויקט, אם בכלל?

נחזור לשדרות הרצל, ששם העבודות מתקדמות בקצב צב. הדבר שעלול להיות הכי בעייתי הוא המיקום של נתיבי התחבורה הציבורית — הנת”צים — שבהם אמורים לעבור האוטובוסים בצורה חלקה ולקבל “גל ירוק” ברמזורים. כבר כעת מקימים את תחנות האוטובוס החדשות שאמורות להיות חכמות ומשוכללות.

על הנייר נראה יפה אבל מה יקרה במציאות? הדמיה: שד' הרצל בסיום פרויקט REWAY – עיריית אשדוד

הנת”צים, שהקמתם טרם נשלמה כאמור, ממוקמים במרכז הכביש. לא בשוליים, אלא באמצע. המשמעות: הולכי הרגל שירצו לעלות לאוטובוס או לרדת ממנו יידרשו לחצות שני נתיבי כבישים סואנים כדי להגיע למדרכה בבטחה.

על פניו זה מגביר משמעותית את הסיכוי לתאונות שבהן ייפגעו הולכי רגל. כבר כיום הרצל הוא כביש אדום, זאת אומרת מרובה תאונות. מה יהיה כשהאוטובוסים יתחילו לפעול בצורה סדירה? כיצד יחצו הולכי רגל, בהם ילדים וקשישים, את הכביש בין המכוניות כדי לתפוס אוטובוס? כיצד הם יירדו מהאוטובוס ויחצו כדי להגיע למחוז חפצם מבלי להיפגע? מדוע הוחלט למקם אותם דווקא באמצע הכביש?

תאונת דרכים בשד' הרצל, נובמבר 2018. צילום: דוברות איחוד הצלה


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




זה כמה שבועות שעיתון “כאן דרום” מנסה לקבל תשובות בנושא מהעירייה — אך ללא הועיל.

אחת הבעיות שכבר כעת נראית בשטח היא העובדה שנתיבי הנסיעה מאוד צרים, אין שוליים, וכלי רכב כמעט מתחככים ביניהם על בסיס קבוע בזמן נסיעה בהרצל. עוד קושי הוא הפניות המאוד חדות ימינה בצמתים המרומזרים, פניות בזווית של 90 מעלות, שמאטות את התנועה. ואילו הפניות שמאלה — בוטלו.

שד' הרצל: תחנת אוטובוס ליד התחנה המרכזית. יום רביעי השבוע. צילום: פבל

לנוכח התקדמות הפרויקט, שנאמד בכחצי מיליארד שקל מכספי משרד התחבורה והבעיות שיש בו, נקבע השבוע דיון במשרד התחבורה בהשתתפות נציגי העירייה.

מעיריית אשדוד ומשרד התחבורה לא התקבלו תגובות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר