השלט בכניסה לעיר צילום גיא קמלמכר

שלטי חוצות "לא צנועים" כוסו; פשקווילים נגד הסינמה סיטי

שוב הושחתו שלטי חוצות שאינם עומדים בדרישות "הצניעות" ופשקוויל הקורא לחרדים למחוק "סינמה סיטי - להוציא החרפה מן העיר" נשלח במסרונים במהלך שבוע שעבר באשדוד האם מלחמת השבת פרק ב' בפתח?

פורסם בתאריך: 19.1.19 16:36

     

שנה עברה מאז משבר השבת באשדוד שפרץ בינואר 2018 ושוב ניצתים מוקדי חיכוך בין במגזרים בעיר.

שוב משחיתים שלטי חוצות באשדוד ושוב זה קורה על רקע דתי. בימים האחרונים נתקלים תושבי העיר בשלטי חוצות בהם מתנוססת דמותה של של אישה בפרסומת, אשר כוסו באמצעות מדבקות.

התופעה הזו של השחת שלטים בהן מוצגות נשים, היא תופעה שאינה חדשה והתרחשה לא מעט בשנים האחרונות באשדוד, אך זו הפעם הראשונה שהתופעה חוזרת לאחר מחאת השבת.

השלט ביציאה הדרומית מאשדוד מול השלט המקורי צילום: גיא קמלמכר

 

שלט מושחת באשקלון צילום: כאן דרום אשקלון

 

תגובת חבר הכנסת רוברט אילטוב:

 

בשבוע שעבר קיבלנו גם פשקוויל המופץ כמסרון בין התושבים החרדים בעיר בנוסח הבא בעקבות האישור הצפוי של הקמת מתחם אולמות הקולנוע סינמה סיטי בביג פאשן – שיפעל גם בשבת:

"חברי רבני בד"צ רבני הקריות מתריעים בפני חברי מועצת העיר של יהדות התורה והשבת אודות המשך חילולי השבת בראש חוצות באין מפריע וכעת באין פוצה פה על כוונת העירייה לאשר את מתחם הקולנוע סינמה סיטי בצמוד למרכז ביג שחרט על דגלו את סמל חילולי השבת, אשר יובא לאישור וועדת מליאת בניין ערים
נקבע דיון למתן תוקף לתכנית ב-11.2. לאחר מועד זה, תחל הקמת בתי הקולנוע, שיעבדו גם בשבתות ובחגים". בחברה ביג מתריסים כי שהמתחם יוקם תוך שנה ורבע, בלשון המכתב שנשלח לחברי מועצה דורשים נחרצות הרבנים להתנגד בכל מחיר ולהסיר את החרפה מהעיר."

 

האם מדובר בעליית מדרגה בעקבות השינויים החיוביים בעיר לנוכח התקדמות פרויקט סינמסיטי והשיח הציבורי הרחב על נושא התחבורה השיתופית באשדוד, אין לדעת.

מה שבטוח שהישנות של מקרי וונדליזם כאלו בעיר ילהיטו את הרוחות עוד יותר.

 

חבר המועצה אלי נכט שלח למערכת "כאן דרום" את התגובה הבאה: "המאבק על אופי המרחב הציבורי והניסיון של נציגי המגזר החרדי לקבוע איך יתנהלו חיינו לא ישקוט ולא ירגע. זה נכון לאשדוד וזה נכון למדינת ישראל, הדרך היחידה שנותרה בידינו להידמות לאירופה ולא לאיראן, זה לעמוד על המשמר ולהיאבק על הזכויות שלנו. זה מה שיש בכוונתנו לעשות. כל יום, כל רגע אנחנו עומדים למבחן חדש. בין אם זה הסינמה סיטי, שלטי חוצות, קפה גן סיפורט ועוד׳. זו בהגדרה מלחמת הטשה, שמתחילה מהכח והגיבוי שניתן למגזר זה בכנסת ובממשלה ומחלחלת עד אלינו למטה. חייבים גם בבחירות הללו לכנסת לצאת ולהצביע למפלגות שידעו לתת פייט."

 

סיוון מרילי, ממארגני מחאת השבת העבירה למערכת "כאן דרום" את התגובה הבאה:

"כבר נוכחנו בעבר למקרים דומים של השחתת שלטי חוצות ופיזור פשקווילים. גם זכורה לנו היטב ההתנגדות מצד גרעין קיצוני במגזר החרדי להקמת מתחתם הביג לפני מספר שנים.
נראה שאנחנו בלופ אינסופי של אירועים דומים, שתוצאתו אגב, ידועה. לכשיוקם הסינמה סיטי המתחם יפעל 7 ימים בשבוע. אם יש עדיין קומץ קיצוני חרדי ששש לריב ומדון, שלא יתפלאו אם ימצאו אותו. אשדוד מפוכחת יותר, אחראית יותר ובוגרת יותר.  יש מי שייקחו אחריות על העיר ויש מי שינסו להוביל אותה לכאוס מוחלט. עכשיו זה תלוי בהם. הדורש כבוד ידע לתת אותו תחילה לזולתו."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר