מפגינים על הנחל צילום: עיריית אשדוד/מפגינים על הנחל צילום: עיריית אשדו
מפגינים על הנחל צילום: עיריית אשדוד

על החיים ועל הנחל: ההפגנה בבאר טוביה כנגד הזיהום

עיריית אשדוד , מועצת התלמידים והעמותה לקידום הגלישה באשדוד, ותושבי העיר, ייצאו היום למחאות כנגד מועצת באר טוביה על הנזק בעקבות ההזרמה של מי קולחין לנחל לכיש. ראש מועצת באר טוביה, קובי אביבי, "אני מבין את הכאב שלכם ואתם באתם ממקום נקי נפעל שהזרמת השפכים תרד לרמה המינימאלית"

פורסם בתאריך: 15.1.19 15:48

     

עיריית אשדוד , מחלקת הנוער, מועצת התלמידים והנוער העירונית באשדוד, חניכי תנועות וארגוני הנוער, העמותה לקידום הגלישה באשדוד, ותושבי העיר,
ייצאו היום למחאות כנגד מועצת באר טוביה על הנזק הרב שנגרם בעקבות ההזרמה הבלתי חוקית של מי קולחין לנחל לכיש.

מועצת התלמידים והנוער החליטה להצטרף למאבק בזיהום מי נחל לכיש וכנגד הפגיעה באיכות הסביבה הנגרמת עקב כך.

מחלקת הנוער, המהווה בית למועצה ולכל תנועות וארגוני הנוער באשדוד, ומועצת התלמידים והנוער העירונית, קוראות לכל בני ובנות הנוער להגיע ולתמוך במטרה חשובה זו, ולקחת חלק באזרחות פעילה.

היה גם חבר מועצה שככל הנראה איכות הסביבה חשובה לו. אחד הראשונים לחבור למפגינים היה חבר המועצה יניב קקון, הלא הוא המשנה לאש העיר.

 

 

יניב קקון מפגין צילום: דוברות אשדודים

יניב קקון המשנה לראש העיר ויו"ר תנועת אשדודים אמר לקהל המפגינים: "אנחנו כאן כי זה חשוב, חופי אשדוד הם לא ביוב"

ראש מועצת באר טוביה, קובי אביבי, ביקש לשוחח עם המפגינים ואמר, כי לפני מספר ימים הוא וקובי פלאצ'י (כנציג עיריית אשדוד) היו בשימוע במשרד להגנת הסביבה, וכי הוא ממתין שיחזרו אליו עם הצעות. עוד הוסיף אביבי: "אני מבין את הכאב שלכם ואתם באתם ממקום נקי להביע את המחאה ונעשה כל שביכולתנו כדי להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם עיריית אשדוד" .

קובי פלאצ'י, מנהל אגף רישוי עסקים ואיכות הסביבה בעיריית אשדוד, אמר במהלך ההפגנה, כי עניין זיהום הנחל נמשך זמן רב. פלא'צי ביקש לידיו את המגפון בתום דבריו של אביבי ואמר, כי "צריך להביא דברים על דיוקם. מדובר ברשלנות של שנים של מועצת באר טוביה ורשות המים, דברים שלא עשו שנים. החורף לא הגיע במפתיע וכרגע מזרימים לנו ומצפים שנקבל זאת כגזירה משמיים. זו לא גזירה משמיים. צריך לפעול עכשיו ומהר כי אחרת כולנו סובלים, הדגים הנחל והכל מזוהם".

 

עמית וקנין, יו"ר מועצת התלמידים והנוער אשדוד:

"אנו, בני הנוער באשדוד- מועצת התלמידים והנוער העירונית, תנועות וארגוני הנוער התכנסנו היום במועצה אזורית באר טוביה במטרה למחות נגד זיהום החופים בעירנו האהובה אשדוד.
אנחנו לא נסכים שיזהמו את החופים שלנו. החופים בהם אנחנו מבלים עם המשפחות והחברים, בהם אנחנו גולשים, ואליהם אנחנו מגיעים בכל פעם שאנו רוצים להינות ולהעביר את הזמן. החופים האלו הם הבילוי שלנו, הם הנוף שלנו, הם האחריות שלנו ופגיעה בהם היא בעצם פגיעה בנו.
מועצת הנוער העירונית הרימה את הכפפה ויחד עם מחלקת הנוער פעלנו רבות להובלת המאבק החשוב הזה. תוך פחות מ48 שעות בחרו להצביע ברגליים ולהגיע עשרות בני נוער על מנת לקחת חלק ולהשפיע.
הרגשנו גאוות יחידה כבני הנוער כשהמבוגרים, נציגי העירייה והמחלקות עמדו נפעמים, מולנו בני הנוער והודו בפנינו שזה לא היה מצליח אלמלא בני הנוער היו הקטר שהוביל את הרכבת שלנו.
אנו מקווים שסוגיית החופים תיפתר במהרה וכי החופים שלנו ונחל לכיש המתוייר, יחזרו להיות הפנינה של העיר שלנו, שזוכה לכל שבח ופרס אפשרי."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר