בית הספר מפתן חרמון. צילום: אורי קריספין
בית הספר מפתן חרמון. צילום: אורי קריספין

בעקבות תקרית האלימות בבי"ס מפתן: יפוטר המנהל שלא התערב לטובת התלמיד

בעקבות חוסר ההתערבות של מנהל בי"ס מפתן לאלימות שהפגינו השוטרים כלפי נער בן 15, שר החינוך קורא לפיטוריו

פורסם בתאריך: 18.12.18 10:51

     

מנהל בית הספר מפתן אשדוד יפוטר מתפקידו, כך הודיע שר החינוך נפתלי בנט לועדת החינוך של הכנסת.
הפיטורין ארעו בעקבות מקרה האלימות שפורסם ברשתות החברתיות לפני כשלושה שבועות בו נראים בלשי משטרה נוהגים באלימות בתלמיד בן 15, בן לעדה האתיופית.

לאחר המקרה שעורר את בני העדה והביא להפגנה מול תחנת המשטרה ומטה מרחב לכיש באשדוד, התקיים דיון של ועדת החינוך בכנסת בכדי לדון בסוגייה ולנקוט אמצעים שימצו את הדין עם הגורמים המעורבים, משמע עם מנהל בית הספר והשוטרים שנכחו במקום.
בנוסף, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עדכן כי המשטרה תתחקר את המקרה באם מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) לא תפתח בחקירה.

בועדה שארעה לפני שלושה שבועות (28.11), חברי ועדת החינוך דרשו ממשרד החינוך לדווח בתוך כשבועיים אילו אמצעים ננקטו נגד מנהל בית ספר מפתן חרמון באשדוד.

ח"כ תמנו-שאטה דיון בועדת החינוך צילום: דוברות ועדת החינוך בכנסת

כן, ממלאת מקום יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי קראה למפכ"ל המשטרה למצות את הדין עם השוטרים האלימים. "כל המקרה הזה לא הגיוני. לא נכנסים לבית ספר, מכים תלמיד ולוקחים אותו לתשאול מבלי ליידע את הוריו".

כאמור, הדיון בוועדת החינוך התקיים בעקבות כתבה של אוריה אלקיים (כאן), בה נראים בלשי משטרה נוהגים באלימות בתלמיד בן 15, בן לעדה האתיופית. משפחתו של הנער שהוכה טוענת כי בלשי המשטרה נכנסו באישור מנהל בית הספר למתחם בית הספר כדי לעצור את הנער ולהביאו לתשאול בתחנת המשטרה, תוך שהם נוהגים בו באלימות מול כל התלמידים.

במסגרת הדיון שהתקיים הציגו חברי ועדת החינוך את טיעונם לחומרת המצב וביקשו ממשרד החינוך לפעול בהתאם. יחיאלה ארבל, מנהלת השירות לשיקום הנוער במשרד הרווחה: "המפתנים הם אלה שצריכים להגן על הילדים ולצערי הגדול אחותו של הנער צודקת. בית הספר באמת היה משפחה והמנהל קלקל אותה. האירוע הזה הוא תוצאה של ניהול כושל". עוד סיפרה כי ישבה במכרז של המנהל ולדבריה נעשתה טעות בבחירתו לתפקיד. "המנהל הזה לא נמצא בבית הספר כבר 10  ימים. הילד הוא קורבן של המערכת.  התלמידים צעקו לאורך זמן שלא טוב להם, מאוד השתדלנו להקשיב וזה היה השיא של הצעקה. הם קורבן לניהול לא נכון".

ח"כ אילן גילאון: "האלימות היא כלי בידי המשטרה ומה שחמור שבעתיים הוא שהיא נעשתה בתוך כתלי בית הספר. ח"כ סעיד אלחרומי: "המנהל עשה מעשה נוראי ועדיף לכולם שיושעה מתפקידו לאלתר".  ח"כ מאיר כהן: "ניהלתי בית ספר במשך 27 שנים ומעולם לא נכנסו שוטרים לבית הספר ללא אישורי וללא הליווי הצמוד שלי. ראינו כאן התנהגות מופקרת שלמנהל, ואני מציע למשרד החינוך לפטרו בהקדם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר