ח"כ תמנו-שאטה דיון בועדת החינוך צילום: דוברות ועדת החינוך בכנסת

דיון מיוחד בוועדת החינוך בכנסת בעקבות האירועים במפתן

וועדת החינוך בכנסת התכנסה לדיון מיוחד בעקבות טענות למעצר ברוטאלי בשטח בית הספר מפתן באשדוד לפני מספר שבועות כלפי נער ממוצא אתיופי. ח"כ פנינה תמנו-שטה: "הפכנו לשק החבטות של הציבור ושל האלימות המשטרתית", ח"כ גילאון "כואב לי לראות גם בתור אשדודי"

פורסם בתאריך: 28.11.18 15:38

     

בשבוע שעבר התקיימה הפגנה של בני העדה האתיופית במחאה על האלימות המשטרתית.


לאחר המחאה זומן על ידי יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי דיון מיוחד של ועדת החינוך בכנסת.

לדיון הגיעו נציגי העירייה, מחלקת הרווחה בעיר ואימו של הנער, באופן תמוה נעדרו נציגי המשטרה למרות שהוזמנו. בוועדה סיפרה האימא על הכאב וההתמודדות שלא נותנים לה מנוח. מנהל אגף הרווחה בעיריית אשדוד עומר אונגר ציין שיסייע למשפחה ויעמוד לרשותה בכל דבר. ניהלה את הדיון סגנית יו"ר הועדה ח"כ מירב בן ארי.

מי שיזמה את הוועדה בבהילות היא חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה מסיעת יש עתיד.  "הילד נמצא במצב קשה ומתקשה לדבר, ביקרתי אותו. אם היה מדובר בילד מצפון תל אביב, היה מגיע ראש הממשלה לדיון הזה. מה עוד צריך לקרות בכדי שילדים יוצאי אתיופיה יהיו מוגנים? אנחנו כאן בכדי להישאר!"

 

חבר הכנסת אילן גילאון דיבר על כך שמכיר את בית הספר שנים וכואב לו בתור אשדודי שדבר כזה קורה. המשטרה נוהגת בנורמות אלימות, והכי קשה שהמשטרה עושה זאת במקום שאמור להיות הכי מוגן, מוסד חינוכי!

עו"ד אייצ'לותם מסלה ציין בפני הוועדה: "החשש שלנו מאלימות משטרתית לא נולד מהיום ומגובה בעובדות. לאור המקרה האחרון ולאור שאף אחד לא הביע שום נכונות לטפל באירוע, וזאת על אף שהקהילה יצאה להפגין כנגד המקרה, הטיפול צריך להיות מהשורש. יש להקים וועדה לפיקוח וטיפול בעניין האלימות המשטרתית, לא ייתכן שהחברים והמשפחה שלנו נאלצים לחוות חוויות שכאלו." עוד הוסיף לומר עו"ד אייצ'לותם בפני הוועדה: "המלחמה היא לא רק של הקהילה אלא של הציבור כולו. על כולנו חלה המחויבות החברתית והקהילתית להיאבק בעוול שנעשה לקהילה".

עו"ד אייצ'ו מסלה צילום: אבי רוקח

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר