רחל ביטון. התמונה באדיבותה
רחל ביטון. התמונה באדיבותה

"בלילה ההוא הייתי כל כך חלשה בעצם, כמעט ולא הייתי כבר"

על רקע המחאה נגד אלימות כלפי נשים, רחל ביטון, פעילת ציבור מאשדוד, חשפה בפייסבוק את התקיפה הקשה שחוותה מצד בן זוגה לשעבר לפני שנים רבות. כעת היא מסבירה מדוע החליטה לשתף את האירוע הטראומתי דווקא עכשיו, וכיצד זה קשור לבחירה המקצועית שעשתה

פורסם בתאריך: 9.12.18 09:51

     

המחאה נגד אלימות כלפי נשים שפרצה בשבוע החולף ביוזמת שלוש נשים צעירות הובילה לשביתה ולהפגנות הזדהות ברחבי הארץ. עוד ועד נשים נחשפות ומספרות על האלימות שחוו על בשרן.

אחת מהן היא רחל ביטון, תושבת אשדוד בת 39, עובדת סוציאלית במקצועה, שחשפה את האירוע הטראומתי שעברה, ברשומה (פוסט) בפייסבוק. זו הפעם הראשונה שסיפרה על כך ברבים.

כיום ביטון עובדת בעיריית תל אביב- יפו כמטפלת קלינית במסגרת פרוייקט של טיפול באלימות בתוך המשפחה, שמתרכז בעיקר באלימות מצד ילדים כלפי הוריהם.

כעת היא מספרת על החוזקות, החולשות, למה נפתחה דווקא עכשיו בהקשר למחאת הנשים נגד אלימות, על התעלמות הממשלה, והאם היא רואה שינוי בקרב גברים.

הנה הפוסט שהעלתה ביום השביתות וההפגנות, שלישי, 4 בדצמבר:


מה בעצם גרם לך לחשוף את מה שעברת?
"לא רציתי להשתמש בסיפור הזה, אבל הגעתי מתוך איזשהו רצון להוות מודל לחיקוי להרבה נשים צעירות שאני עובדת איתן או מכירה אותן מכל מיני מעגלים בחיים שלי והיום, כשבעצם רובן חוות אלימות.

"כל החיים נתקלתי באלימות כלפי נשים, אם זה היה במסגרת העבודה, או בהתנדבויות שעשיתי, ועכשיו שיצאה המחאה הזו היה לי חשוב להביא את הקול שלי האותנטי שהרבה נשים ואנשים מסתכלים עליי באור אחר של הצלחה כי אני נמצאת בתפקיד בכיר בעיריית ת"א, למדתי באוניברסיטה בחו"ל על מלגת הצטיינות והשגתי הרבה דברים בחיים שלי. אבל אותם האנשים לא מכירים את ההתחלה, מה חוויתי לפני 18 שנה, והיה חשוב לי להראות את המקום הנמוך שממנו אפשר לעלות גבוה. אין ספק שזה השפיע על בחירת המקצוע שלי".

מיצג הנעליים לזכר 24 הנשים שנרצחו השנה, במסגרת ההפגנה מחוץ לבניין עיריית אשדוד, 4 בדצמבר. צילום: סיון מרילי

ראית את הסימנים?
"תמיד זה בדיעבד. רציתי לשתף כדי להראות שלא חושב מי האדם, זה יכול לקרות לכל אחד וכל אחת, גם אני לא חשבתי שזה יכול לקרות לי. הייתי איתו כמה שנים ולא חשבתי שיכל לעשות דבר כזה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"





לכתבה המלאה הזועקת לשינוי, מוזמנים למצוא את "כאן דרום" בדוכנים בחמישי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר