חוזר בתפקיד המציל: גבי עמרני. צילום: צילומים: המשרד להגנת הסביבה

גבי, תציל אותנו מעצמנו?

קמפיין הסברה חדש להצלת החופים מהלכלוך שאנו משליכים - בכיכובו של גבי עמרני

פורסם בתאריך: 6.8.17 15:32

     

היום יצא לדרך קמפיין הסברה חדש של המשרד להגנת הסביבה, אקואושן ורשות הטבע והגנים להפחתת הפסולת בים ובחופים, בדגש על פסולת הפלסטיק – שאינה מתכלה.

המשרד להגנת הסביבה תומך כבר 12 שנה במסגרת תכנית "חוף נקי", ברשויות מקומיות חופיות בתקציב ייעודי, מתוך מטרה לשמור על החופים והים נקיים מפסולת. השנה הגדיל המשרד את התקציבים באופן משמעותי ל-8.6 מיליון שקל.

הקיץ חבר המשרד להגנת הסביבה לעמותת אקואושן ולרשות הטבע והגנים, עם קמפיין הסברה שיאיר זרקור על מצב החופים, ויזכיר לכולנו לקחת איתנו חזרה את כל מה שהבאנו לים, ולא להשאיר פסולת בסביבתנו.

את הקמפיין יוביל גבי עמרני בתפקיד המציל. עמרני שיחק ב"הצילו את המציל" בבימוי אורי זוהר בשנת 1977, והוא חוזר לסוכת המציל 40 שנה אחרי, אך הפעם הוא מציל את הים מפני האנשים המבלים בו.

עמרני. צילום: המשרד להגנת הסביבה

תופעת הפסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית ופוגעת בחופי העולם כולו. השנה ישראל הצטרפה לתוכנית "ים נקי" העולמית, שמטרתה הגברת המודעות לנושא חשיבות ניקיון החופים, השפעת הפסולת על המערכת האקולוגית הימית, עתיד היפ וחיי האדם; ולאחריות של משתמשי החוף לניקיון החופים והים. מעל 10 טון של פסולת מושלך אל הסביבה הימית מדי שנה – מתוכם 8 טון פלסטיק – ובקצב הזה, ב-2050 מי הים היו עשירים יותר בשאריות פלסטיק מאשר בדגים חיים.

תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה כוללת מספר נדבכים: ניקיון החופים על ידי הרשויות המקומיות, תמיכה בתקצובן וביצוע מדדי חוף נקי אחת לשבועיים ב-66 רצועות חוף לא מוכרזות; הטמעת תוכניות במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי; הסברה לציבור; אכיפה בחופי הים מול ציבור המשתמשים ומול הרשויות המקומיות שאינן ממלאות תפקידן; ניטור הפסולת הימית; והפחתה במקור – יצירת מחויבות לצמצום השימוש במוצרי פלסטיק חד-פעמיים בחופים.

מנתוני מדד חוף נקי האחרון של המשרד להגנת הסביבה עולה, כי 59.1% מהחופים שנבדקו בישראל דורגו כנקיים, לעומת 69.7% במדד הקודם, ושיפור מהתקופה המקבילה, אז 48.5% נמדדו כנקיים.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן: אילת, אשדוד, תל אביב- יפו, ג'יסר א-זרקא ובת ים, והרשות החופית המלוכלכת ביותר היא גן רווה.

חוף ים באשדוד. צילום: דוברות העירייה

הקמפיין ימשיך לאורך כל חופשת הקיץ, במגוון פעילויות לשיתוף הציבור בניקיון החופים והים ולהגברת המודעות לחשיבות על שמירתם.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר