סופה לנדבר צילום: דוברות חברת הכנסת

הכתובת נמחקה מן הקיר, אך לא מן הזיכרון

ריאיון קצר ומרגש עם חברת הכנסת האשדודית על רוסים ועל מרססים

פורסם בתאריך: 1.12.18 15:45

     

השרה לשעבר וחברת הכנסת בהווה סופה לנדבר, אשר מתגוררת באשדוד ביקשה לשתף בכאן דרום את ריגשותיה בנוגע לכתובת הנאצה בפתח משרד הקליטה.

"אמנם כתובת הנאצה שרוססה על הקיר בכניסה למשרד העלייה והקליטה "רוסים לא רצויים פה" נמחקה מן הקיר, אך לא מזכרוני ולא מזכרון הקולקטיבי של מגזר שלם, המהווה שליש מאוכלוסיית התושבים באשדוד. הרשויות הזדרזו למחוק בעקבות הלחץ של חברי הכנסת מ"ישראל ביתינו"- רוברט אילטוב ושלי, לחץ התקשורת ולחץ הציבור." מספרת סופה לדבר

לנדבר גם פנתה אמש למשטרת ישראל עם דרישה לפתוח בחקירה באופן מידי ולבדוק חומרים של המצלמות המצויות במקום. היא גם דרשה למצות את הדין עם פושעי הגזענות.

"זה כואב לי מאוד מה שקורה בעיר" – חברת הכנסת לנדבר, תושבת אשדוד יותר מ-39 שנים, וכמדומני זה אינו מעשה קונדס מקרי, אלא תוצאה של מה שמתרחש אצלנו כאן כבר תקופה ממושכת: שסע חברתי, עימותים בין דתיים וחילוניים, תופעות האלימות וגזענות שאנו הינו עדים להן במהלך הבחירות המוניציפליות ובתקופה שקדמה להן. אשדוד מעיר מאוחדת ועיר קולטת עלייה הפכה בשנים האחרונות לממודרת ושסועה עדתית. אחרת כיצד ניתן לפרש את הקריאה שרוססה בכניסה למשרדי הקליטה והפנים במרכז העיר?! ללכת מכאן? לחזור לרוסיה?!" מספרת בעצב לנדבר.

 

אז איזה מסר יש לך לאלו שריססו? 

אני רוצה להגיד לגזענים האלה דבר אחד וברור: אנחנו לא נלך לשום מקום, אנחנו נישאר פה כאזרחים שווים וגאים! עולים מרוסיה, מברה"מ לשעבר הגיעו לישראל בכדי לבנות ולהיבנות, תרומתם  לשינוי פני המדינה בשלושת העשורים האחרונים היא כבירה. אותם "רוסים" לוקחים על גבם את הנטל כלכלי לעומת אלו, שאינם עובדים ולא משרתים בצה"ל.

נכון, יכול להיות שהם שונים במקצת, אך נאמנותם למדינת ישראל לא מוטלת בספק וכולנו רואים בישראל כבית ומקום לעתיד ילדינו. תתבישו לכם, מי ששונא אחר, מי שלא מקבל אחר ומי שמאפשר לעצמו במדינה היהודית לקרוא למגזר שלם להימלט ממקום מגוריו! אני מתכוונת להמשיך במאבק נגד תופעות גזענות ושנאת חינם ולהעלות את הנושא לדיון בועדות הכנסת, שבהן אני חברה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר