כתובת נאצה בסיטי צילום: דוברות רוברט אילטוב
כתובת נאצה בסיטי צילום: דוברות רוברט אילטוב

מזעזע: "רוסים לא רצויים פה" רוסס על משרד הקליטה באשדוד

בכניסה למשרד הפנים בסיטי רוססה כתובת נאצה נגד המגזר הרוסי • ח"כ אילטוב: "תופעה מדאיגה ומסוכנת"

פורסם בתאריך: 30.11.18 16:17

     

כתובת נאצה נגד המגזר הרוסי רוססה לפנות בוקר (שישי) במרכז העיר אשדוד, בכניסה למשרד העלייה והקליטה, במשרד הפנים, ובה נכתב: "רוסים לא רצויים פה". עדיין לא ברור מי אחראי לריסוס הכתובת, בעיר בה יש אוכלוסייה גדולה של עולים מרוסיה.

סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב הגיב לכתובת הנאצה, וקרא לחקור את האירוע: "לצערי אנו מורגלים כבר לפשעי שנאה וכתובות גראפיטי נגד יהודים באירופה, אך כתובות כאלה במדינת ישראל, בלב עיר מרכזית נגד מגזר שלם, הן תופעה מדאיגה ומסוכנת שיש לעקור מן השורש. אני קורא למשטרת ישראל לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם העבריינים".

רוברט אילטוב צילום: דוברות ישראל ביתינו

בעיר אשדוד מתנהלים מזה זמן רב קרבות בין התושבים החרדים לבין אוכלוסיית החילוניים, שמורכבת ברובה גם מיוצאי מדינות חבר העמים, על רקע פתיחת העסקים בשבת. בינואר השנה עלתה העיר לכותרות בעקבות "מלחמת השבת". מאות מהתושבים יצאו להפגין במחאה על מתן קנסות שהוציאה העירייה לעסקים בעיר שנפתחו בשבת.

 

חבר המועצה המיועד עו"ד אלי נכט בחר להעביר למערכת כאן דרום את התגובה הבאה:

קמפיין הבחירות אומנם הסתיים, אבל קמפיין ההסתה עוד כאן. כתובות נאצה נגד ציבור דוברי הרוסית על מבני ציבור, התארגנות של שס למחות נגד חתימת הסכם הקואליציה עם ״מפלגות הרוסים״ ועוד׳. אני מציע כי אותם אנשים יעשו חישוב מסלול מחדש ויבינו שיש כאן הנהגה אחראית שרוצה להצעיד את העיר קדימה ואנו לא ניתן לעשבים שוטים לקחת את העיר למקומות חשוכים! אני קורא למשטרת ישראל לנהוג ביד קשה ואפס סובלנות עם גזענים וונדליסטים.

איש העסקים מיכאל מירילשוילי, נשיא הקונגרס היהודי האירו אסייתי, המייצג עשרות קהילות יהודיות דוברות רוסית, מסר בתגובה לתקרית כי ״הגזענות בישראל נגד דוברי רוסית היא תופעה מגונה, מבישה ובלתי מתקבלת על הדעת שהגיע הזמן לדבר עליה ולהיאבק בה. כאילו לא די בקשיי ההגירה שחווים מי שמגיעים ארצה שהם צריכים להתמודד גם עם שנאה מהסוג הזה, אותה השנאה עמה הם התמודדו בגלל היותם יהודים בארצות מוצאם. יש לחקור מי עומדים מאחורי גרפיטי השנאה הזה ולבוא איתם חשבון בכדי שתופעות כאלה לא יישנו בעתיד״.

סגן ראש העיר המיועד שמעון כצנלסון העביר למערכת את התגובה הבאה:

"אני רואה בחומרה את ריסוס הכיתוב ורוצה להאמין שמדובר בעשב שוטה אשר חיפש להוציא תסכול אישי. לסיעה שלנו יש אפס סובלנות לשנאה על רקע גזעני. אשדוד היא עיר עם אוכלוסיה מגוונת אשר חייבת לחיות יחד בדו קיום ועל כך נמשיך להילחם גם כחברי מועצה וגם כתושבי העיר. אני פונה לגורמי אכיפת החוק למצות את הדין עם האשמים.

 

 

 

דקות לאחר פרסום הכתבה קיבלנו עדכון כי הכתובת המדוברת נמחקה לאלתר.

 

הכתובת המחוקה צילום: שמואל דוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר