עיריית אשדוד. צילום: דור גפני

ישיבת המועצה מחר – כמתוכנן

מועצת העיר תתכנס מחר לדון בהסכם הגג, שאמור להוסיף לאשדוד כ-30 אלף יחידות דיור חדשות. גלבר ביקשה לדחות הישיבה בטענה שאין די זמן להתכונן ואף פנתה למשרד הפנים שיתערב - אך נענתה בשלילה וגם חטפה מנה מלסרי

פורסם בתאריך: 1.8.17 18:03

     

מועצת העיר אשדוד תתכנס מחר לישיבה שלא מן המניין, כדי להצביע על הסכם הגג שעליו עומד לחתום ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, עם נציגי הממשלה ביום רביעי בשבוע הבא.

אלא שלטענת חברת האופוזיציה, הלן גלבר, הזימון לישיבה החריגה נשלח  לחברי המועצה בהתראה קצרה, פרק זמן שלא מאפשר ללמוד את הנושא על בוריו.

"תכניות בגודל ובהיקף זה אינן מתאימות לשיגור ואישור בפרק זמן של שלשה ימי עבודה. אין זה ראוי להתכונן בימי שישי שבת ובימי צום תשעה באב. מדובר בתכנית מורכבת מעשרות אלפי יחידות דיור במקומות שונים בעיר, חדשים וישנים , בעלי השפעה מכרעת על אופייה של העיר בעתיד בכל המובנים".

הלן גלבר. צילום: ניר כפרי

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה שבה הציג ראש העיר את ההסכם בפני חברי הנהלת העיר — פורום מצומצם יותר ממועצת העיר ובה נחשפו עיקרי ההסכם: 40% מהדירות שייבנו במסגרת ההסכם יהיו דירות שלושה חדרים בגודל שלא יעלה על 75 מ"ר; 40% יהיו דירות ארבעה חדרים בגודל שלא יעלה על 100 מ"ר; ורק 20% מהדירות יהיו גדולות מ–100 מ"ר. ראש העיר הצהיר כי הכוונה היא לייצר מלאי דירות חדשות שמחירן ינוע סביב 800 אלף שקל. כמו כן הוא התחייב כי לפחות 30% מהדירות שייבנו ישוריינו לתושבי העיר במסגרת הגרלות מחיר למשתכן, וכן כי 25% מכלל הדירות יתוכננו בהתאמה לציבור החרדי.

את הקצאת הדירות לציבור החרדי, למד הציבור מפרסום שהחל באתרים חרדיים ובהם פורסם כי רגע לפני אישור הסכם הגג באשדוד, התערב השר אריה דרעי והגיע להסכמות עם ראש העיר יחיאל לסרי ומשרדי האוצר והשיכון להקצאת כ-8,000 יחידות דיור בעיר לציבור החרדי על פי חלקם באוכלוסייה. על כך אמרה גלבר: "עוד טרם נחתם כבר פורסמו הסכמים צדדיים עם גופים פוליטיים בדבר הקצאות לאוכלוסיות ספציפיות. חרושת השמועות גורמת לתושבים בעיר בלבול , מרמור והרע מכל אובדן אמון ציבורי". גלבר סיכמה, ובמכתבה שנשלח לראש העיר וכהעתק לשר האוצר, משה כחלון הניחה פתרון לסוגייה :"אני פונה אליך , להפעיל שיקול דעת , להניח את התוכנית על שולחן המועצה לדיון ראשוני , ממנו יבחר צוות היגוי שבשלושה חודשים הקרובים יבחן את כלל ההשלכות יחד עם נציגי ציבור, מומחים בתחום  ואז נתכנס להצבעה. תוכנית שכזו דורשת התייחסות פרטנית ועניינית לאלפי פרטים כגון תעסוקה, תשתיות , תחבורה, מוסדות , צרכי תושבים ועוד.  החיפזון מן השטן , סוף מעשה במחשבה תחילה".

ראש העיר השיב: "בקשתך לדחות את דיון המועצה לאישור הסכם הגג נדחית על הסף", ונימק: "קיימנו בשנים האחרונות מספר לא מבוטל של דיונים בנושא דיור בר השגה לזוגות צעירים כשכל מועצת העיר לרבות האופוזיציה הביעו את רצונם לקדם מהלכים שיסייעו לזוגות צעירים לבנות את ביתם באשדוד. ועתה, משהגענו סוף סוף ואחרי עבודה מאומצת מאוד של רבים וטובים, להסכם שייתן לאשדוד את ההזדמנות לא רק לבנות דיור אלא גם את כל מעטפת החיים הנדרשת לזוגות צעירים, תעסוקה איכותית, מוסדות חינוך, תרבות, ספורט, ונגישות תחבורתית, את מבקשת לדחות את הדיון, להקים ועדת היגוי, ועוד ועוד צעדים שכל מטרתם ל

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

עכב את ביצוע התכנית ואולי אף לסכלה.

"לצערי, קל לראות גם הפעם דפוס פעולה שבא לידי ביטוי בהתנהלותך  כשניסית לפגוע בהקמת מיזמי דגל שנועדו למנף  את אשדוד כדוגמת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ואת מיזם תחבורה ירוקה , וכעת את הדיור לזוגות צעירים" לסרי סיכם בתוכחה לחברת המועצה :"אני תוהה מתי תתחילי לראות את טובת העיר לנגד עינייך לפני האינטרס הפוליטי הצר שלך".

גלבר פנתה גם לממונה על המחוז במשרד הפנים בבקשה שיתערב ויורה על דחיית הישיבה מחר – אך נענתה בסירוב.

תשובת משרד הפנים: לא מתערבים

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר