הדס מלכא ז"ל
הדס מלכא ז"ל

שוחררו הסייענים בפיגוע שבו נרצחה הדס מלכא

ועדת השחרורים קיצרה שליש ממאסרם של האני דארי ומוחמד חמדאן, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות אחרי שסייעו בהובלת המחבלים ביוני 2017 בירושלים. זאת למרות פניה של משפחת מלכא לוועדה שלא לעשות כן

פורסם בתאריך: 17.9.18 22:21

     

ועדת השחרורים החליטה לאחרונה לקצר בשליש את עונשם של שני סייענים שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות והסעת שוהים בלתי חוקיים, לאחר שהיו מעורבים בהסעת המחבלים שביצעו ביוני שעבר את הפיגוע שבו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא. השניים הם האני דארי ומוחמד חמדאן – האחד נהג אוטובוס שהסיע את המחבלים והתחמק מבדיקות ביטחוניות, והשני היה מעורב בהובלת הנוסעים.

 

חמדאן, תושב השטחים, שוחרר כבר לפני כמה חודשים ללא ידיעת משפחתה של מלכא. הדבר נודע לה רק היום (ב'), לאחר שפנו אליהם לקבל את עמדתם לוועדת שחרורים אשר התקיימה בעניינו של דארי, תושב מזרח ירושלים, ששוחרר היום.

 

באפריל האחרון גזר עליהם בית משפט השלום בירושלים 14 ו-16 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעו בהסדר טיעון. "מעשי הנאשמים לא הסתכמו בעבירה של הסעת שבח"ים, ששלושה מהם ביצעו את הפיגוע המתועב", נקבע. "הסיכון הטמון בעבירת ההסעה לדאבון הלב התממש. הם פעלו באופן מתוכנן להעברת שב"חים ופעלו בעורמה להכניסם לישראל עבור בצע כסף. היה עליהם לחשוד שמי שהסיעו עלול להוות סיכון בטחוני".

משפחת מלכא פנתה למדינת ישראל בבקשה שלא לאפשר את שחרור המחבלים:

מנגנון הפחתת הענישה ראוי ונכון לעבירות רכוש ולעבירות אלימות קלות אולם, בכל הקשור לעבירות רצח/ סיוע לרצח ובפרט באלו הקשורות לטרור ולפגיעה בעובדי המדינה ובשם אלו שנפלו בשירות המדינה , המסר צריך להיות ש"אין לו מקום בקרבנו". אחרת אין משמעות וערך לענישה גמולית, לצדק מתקן, להרתעה ,מניעה והגנה על הערכים החברתיים. בשם הדס ובשם כל נפגעי הטרור, ולפני יום כיפורים – אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה, של הבנה, של הוקרת הזיכרון להדס, שלא לאפשר כלל וכלל ובטח לא לאשר את הבקשה של סייעני הטרור להמתקת קצובת הענישה – ובכך להבין ללבנו, להתחשב ברגשותינו ולהוקיר ולכבד את ערכיה, ומסירות הנפש של ביתנו הדס.

אנו מבקשים לכבד את חבריה של הדס – הלוחמים העושים לילות כימים למען ביטחון המדינה ואת כלל המשפחות השכולות. התחושה המלווה אותנו מידי יום היא של מציאות לא שפויה. בבקשה מכם- אל תגרמו לנו לתחושה שגם הצדק המינימלי- אינו שפוי ובפרט כלפי אלו שפועלים בשם ולמען המדינה על מנת לאפשר חיים תקינים ככול האפשר. ניקוי שליש- לבני הבליעל- אשר סייעו למחבל הארור- תהיה בבחינת עוד שלב במוות הנפשי שלנו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר