ניסיונות ההחייאה של יוחאי אלקיים בחוף. צילום: איחוד הצלה
ניסיונות ההחייאה של יוחאי אלקיים בחוף המצודה. צילום: איחוד הצלה

הנצחה עם מסר: כדי שמותו של יוחאי לא יהיה לשווא

בני משפחה, חברים ותושבים קוראים לקרוא לחוף המצודה על שמו של יוחאי אלקיים שטבע בו למוות כשניסה להציל צעירה מטביעה, ובכך להגביר את המודעות לסכנות מפני רחצה בחוף שאין בו שירותי הצלה

פורסם בתאריך: 31.8.18 12:34

     

ביום ראשון בשבוע שעבר התרחש אסון בחוף המצודה באשדוד. יוחאי אלקיים, בן 28, מדריך כושר וצוללן, צעיר בריא וחזק, טבע למוות במהלך ניסיון להציל צעירה שלא הכיר ושהחלה לטבוע בים. היא ניצלה, והוא שילם בחייו על גבורתו.

חוף המצודה באשדוד הוא חוף אסור לרחצה, ואין בו שירותי הצלה. אלקיים הגיע אליו כדי לשחק מטקות עם חברו ונכנס למים רק כדי לעזור לאותה אישה.

היו דיבורים על חתונה. יוחאי ז"ל ואווה

היו דיבורים על חתונה. יוחאי ז"ל ואווה

בימים האחרונים עולות קריאות מתושבים שהכירו את יוחאי, וגם כאלה שלא, להנציח אותו. ברשתות החברתיות רבים מדברים על הגבורה שלו שראויה להוקרה.

אווה בן לולו הייתה בת הזוג של יוחאי. חשוב לה שינציחו את יוחאי, אבל גם שמותו לא יהיה לשווא.

“ביום ראשון ניפגש עם נציגי העירייה כדי לדון באפשרויות ההנצחה”, אמרה אווה. “יש כמה רעיונות, ואחד מהם הוא כמובן לקרוא לחוף המצודה על שמו של יוחאי, אולי גם להקים בו גלעד לזכרו עם באזר שיוכל להתריע במקרה של טביעה. אפשרות נוספת היא להקים בחוף מתחם למטקות, משחק שהוא מאוד אהב ואולי גם תחרות מטקות על שמו. יוזמה נוספת שעלתה היא מרוץ לזכרו, הוא יתקיים כנראה בחול המועד סוכות בפארק לכיש יחד עם קבוצת הריצה של איציק שעבן”.

 

לדברי אווה, “מצד אחד חוף המצודה אסור לרחצה, ומצד שני הנגישו אותו לקהל ומפתחים עכשיו את אתר המצודה, יש פה מסר כפול, ואני וחושבת שצריך לחשוב איך פותרים את זה ומונעים מאנשים להיכנס שם לים”.

ב-4 בספטמבר יוחאי ואווה היו אמורים לציין חמש שנות זוגיות. “אני מוקפת בחברים ומשפחה, וזה מאוד עוזר”, היא אומרת, “אשמח אם עוד אנשים שחושבים כמונו בעניין החוף ישתפו כדי שזה ייצא לפועל, בסופו של דבר זה יהיה לטובת כולם כדי למנוע עוד אסונות”.

ביום רביעי נודע שנבחרת האמנים של ישראל שאותה מאמן עובד קראוס עשויה לקיים משחק מיוחד לזכרו של יוחאי, ובמרכזו המסר שלא נכנסים לים בחופים שאינם מיועדים לרחצה וללא השגחת מציל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר