איתן חיימוב עם בתו
איתן חיימוב עם בתו

אב לילדה מה"גן ההרוס" – ראשי המגזר שלי זלזלו בנו

"כ-40 ילדות לא יפתחו את שנת הלימודים בגנים והביורוקרטיה חוגגת. אם הילדה שלי הייתה מהזרם החרדי האשכנזי כבר מזמן הייתה קמה זעקה"

פורסם בתאריך: 28.8.18 09:27

     

כבר לפני כחצי שנה נהרס גן ילדים ברובע ג' באשדוד, במקומו החלו העבודות לבניית בית מדרש. כעת מסתבר כ-40 ילדות מהחינוך התורני לא יפתחו את שנת הלימודים בגנים כי טרם מצאו מבנה ראוי לגן. זה כחצי שנה שהורי הילדות הקטנות, בנות השלוש מנסים לפנות לכל גורם בעל השפעה באשדוד, במשרד החינוך וגם לגורמים פוליטיים שאמורים לייצגם, אך בפועל מקבלים הבטחות בלבד מבלי לקבל פתרונות.

 שוחחנו עם איתן חיימוב, אב אחת הילדות, שהוא גם יו"ר ועד הורים של ילדות הגן, שגולל לכתבנו בדמעות בעיניו סיפור עצוב, על כך, שבמשך מחצית שנה הוא נזרק מגורם אחר בעירייה למשנהו. יתרה מכך, מספר איתן, אחד מנושאי משרה רמה בעירייה, שאמור לייצג דווקא את המגזר אליו משתייך איתן ומשפחתו הגדיל לעשות ובתום שיחה ארוכה ומזלזלת כי "אני לא חייב לכם דבר, רוצים, לכו לחינוך ממלכתי דתי".

בעוד במנהל החינוך הטענות הן להעדר מבנים באזור לפתיחת גן חדש. כך בפועל קורה מצב, בו ילדות בנות שלוש-ארבע ימים ספורים טרם תחילת הלימודים יישבו בבית או יסעו לשיכונים אחרים כדי להיכנס למסגרת כזו. "אם אפילו שתי ילדות מן המגזר החרדי היו נותרות ללא מסגרת, ליצמן וגפני היו מרעידים רחובות בעיר אשדוד" אומר חיימוב

 

ההורים, משתייכים לזרם התורני הספרדי מספרים: "בגלל הילדה אנחנו לא ישנים לילות במשך חודשים כבר? למה אני צריך לקבל עזרה מאנשי יש עתיד דווקא ? איפה ראש העיר? שעות של הקלטת מענה קולי ולא זכינו לטיפול או אוזן קשבת? זורקים את האחריות מאחד לשני ופשוט מנתקים לנו את הטלפונים".

איתן חיימוב

לא ברור מה עבר בראשם של אלו שהרסו את הגנים ברובע ג', כאשר בעירייה יודעים מראש שישנה מצוקת מבנים לחינוך. לא ברור גם מדוע מציאת חלופה זוכה לסחבת כזו והתעוררה רק ימים מספר טרום תחילת שנת הלימודים.

 

ממשרד החינוך נמסר: הרשות המקומית לא העבירה כל בקשה לקבלת רישיון עבור הפעלת הגן, ומטבע הדברים לא ניתן להפעיל גן ילדים ללא רישיון כחוק. מדובר בגן ילדים מוכר שאינו רשמי, שמחייב אישור הפעלה כחוק. אנו רואים בחומרה רבה התנהלות זו, וכעת פועלים במלוא המרץ כדי לשבץ את התלמידות במסגרות חינוכיות חלופיות – מסגרות חרדיות שתואמות את רצון ההורים.

 

תגובת עיריית אשדוד:

שני הגנים ההרוסים  נמסרו לעמותה לבניית בית מדרש בחוזה המחייב אותם לבנות שני גנים חדשים במקום הישנים וההרוסים ורק לאחר שישלימו בניית הגנים יוכלו לבנות על הגג את בית המדרש כך שלטענה כאילו נגרעו גנים מהרובע אין בסיס .
 
ראשית יש להדגיש כי מדובר בעמותה פרטית שהתחייבה, בהתאם לחתום בחוזה מול העירייה, לבנות שני גנים חדשים במקום המבנים הישנים וההרוסים ועליהם יוכלו לבנות בית מדרש.
התנאי בחוזה הוא שהעמותה לא תוכל לבנות בית מדרש קודם שישלימו את בניית שני הגנים, כך שאין בסיס לטענה כאילו נגרעו שני גנים מהרובע.
 
העמותה מצויה בתוך הליך לקבלת היתר וכל זמן שהליך זה לא מסתיים אין אפשרות להמשיך את הבניה כאמור.
 
בימים אלה מתנהל הליך מול משרד החינוך לקבלת אישור להגדיל את מכסת הילדים בסביבה על מנת לאפשר את קליטת הבנות בגנים ברובע המתאימים לאורח חיי ההורים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר