עובדי טבע אשדוד בכניסה למפעל. צילום: אילן אסייג

תם עידן: גזר הדין של ביה"ד – מפעל טבע אשדוד ייסגר

בית הדין לעבודה דחה את תביעת ההסתדרות והעובדים וקבע שחברת טבע יכולה להמשיך במתווה הסגירה והפיטורין שעליו החליטה לפני כמה חודשים. המשמעות: כ-160 עובדים יילכו הביתה. טבע אשדוד - הסוף

פורסם בתאריך: 19.7.18 15:05

     

מפעל טבע מדיקל אשדוד המייצר שקיות אינפוזיה ותכשירים רפואיים נוספים – ייסגר. זאת, לאחר שהיום בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה את תביעת ההסתדרות והעובדים נגד החלטת החברה לפטר את העובדים ולסגור את המפעל.

עובדי טבע מפגינים ושורפים צמיגים מחוץ למפעל החברה אשדוד, דצמבר 2017. צילום: אילן אסייגאם לא יחול שינוי של הרגע האחרון המפעל הוותיק ייסגר כבר בחודשים הקרובים. ההליך המשפטי עיכב את ביצוע הגל הראשון של הפיטורין, הכולל 75 עובדים, והדבר צפוי לקרות עד סוף חודש אוגוסט. יתר העובדים יילכו הביתה עד חודש מרץ. כך קבעה בזמנו החברה, וכעת משהחליט בית הדין לא להתערב בה, היא גם תצא לפועל.

"יום עצוב, ישראל הופכת למדינת עולם שלישי, מדינה שלא יהיה בה יצור של אינפוזיות, מדינה שתהא תלויה ביבוא אינפוזיות מחו"ל", אמר בעצב יו"ר הוועד אלכס שטיימן.

בקבוצת הפייסבוק של העובדים פורסמה לפני זמן קצר הודעה קצרה וכואבת:

גזר דין מוות למפעל. ההודעה בקבוצת הפייסבוק של העובדים

כזכור, חברת טבע נקלעה למשבר בעקבות ניהול כושל והחליטה על שורה של צעדי "התייעלות" ובתוכם סגירת המפעל באשדוד ופיטורי עובדיו. מפעל הרוקחיות המייצר עירויים מיוחדים לפגים וחולי סרטן הפועל בתוך המפעל באשדוד צפוי להמשיך להתקיים, אבל במקום אחר שעדיין לא נקבע.

מההסתדרות נמסר בתגובה: "ההסתדרות מכבדת את החלטת בית הדין בנוגע לעתיד מפעל טבע באשדוד. ביום ראשון ייכנסו נציגי ההסתדרות וועד העובדים למו"מ מול הנהלת טבע מתוך מטרה לצמצם את הפגיעה בעובדים ועל מנת למקסם את זכויותיהם בעת סגירת המפעל".

מטבע נמסר: "בכפוף להחלטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע – אשר דחה את הבקשה לצו מניעה שהוגשה על ידי ההסתדרות – תהליך הרה-ארגון במפעל יבוצע בהתאם ללו"ז המקורי שהוכרז בדצמבר 2017, סגירת המפעל תבוצע בשני שלבים ותסתיים במרץ 2019. התהליך קשה אך בלתי נמנע, ואנו נקיימו ברגישות ותוך קיום הידברות עם ההסתדרות וועד העובדים בתקווה להגיע להבנות הוגנות ומכבדות לעובדים בהקדם האפשרי".

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר